דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בקולנוע 

מאת    [ 07/07/2011 ]

מילים במאמר: 330   [ נצפה 2323 פעמים ]

תואר ראשון בקולנוע

בעבר התמקדו לימודי תואר ראשון במקצועות אשר נחשבו לריאלים או לימודים הומניסטיים כגון היסטוריה, פילוסופיה ופסיכולוגיה. לימודים אשר עסקו בכל אחד מתחומי התקשורת כמעט ולא ניתן היה למצוא כתואר אלא רק כאסופת קורסים, לימודי תעודה או פשוט למידה מהשטח.

בשנים האחרונות המדיום התקשורתי תופס מקום נרחב יותר ויותר בעולמנו וההבנה כי יש לחקור גם אותו ואת השפעתו על תנודת המגמות בעולם עולה. מדיום זה כולל בתוכו את הטלוויזיה, העיתונות הכתובה, הרדיו וכן את הקולנוע. ההנחה כי סרטי קולנוע הם לשם שעשוע בלבד ומעבירים את שעות הפנאי חלפה מזמן מהעולם והיום ידוע כי סרטי קולנוע, בדיוק כמו שידורי כתבה חדשותית, מעבירים מסר ומשפיעים על דעת הקהל.

לימודי קולנוע, לפיכך, מתמקדים היום במגוון מימדים בתוך התחום. האחד הוא המימד הטכני אשר כולל היכרות עם התפקידים השונים של תעשיית הקולנוע ולהתנסות בכל אחד מהתפקידים (עורך, מפיק, במאי, שחקן, תסריטאי ועוד), השני היכרות עם יצירות הקולנוע ועם הז'אנרים השונים בתוך הקולנוע (קומדיה, מתח, דמה, דוקו...) והשלישי אשר עובר כחוט השני בין שני המימדים הראשונים ומשתלב ביניהם הוא הדרך לבטא אמירה אמיתית וכנה, להעביר מסר על ידי היצירה הקולנועית.

סטודנטים ללימודי תואר ראשון בקולנוע לומדים על החשיבות של אישיותם בתוך היצירה הקולנועית ועל ההשפעה האישית שלהם על כל תוצר. גם אם המטרה האישית של הסטודנט היא להביא את הצופה לרגע של נחת ולא למחשבות מעמיקות עדיין עליו למצוא דרך ייחודית לגרום לכך.

הקולנוע של היום הוא אינו הקולנוע של לפני מאה שנים בו כל שנדרש הוא רגע של מתח, רגע של תשוקה ותחושת רגיעה על מנת להפוך סרט לשובר קופות. לצופים יש תחושה שהם ראו ושמעו כבר הכל, סרטים רבים אינם מצליחים להגיע לבתי הקולנוע ונשלחים ישירות לשידורי הטלוויזיה ויוצרים רבים מחליטים מבעוד מועד כי הם מיעדים את יצירותיהם לקהל הצופים הטלוויזיוני מתוך מחשבה כי כך יגיע המסר למספר עיניים גדול יותר.

לפיכך, אנשים אשר הולכים ללמוד קולנוע מתחילים בדרך ארוכה ביותר של לימודים לצד היכרות עם העצמי ורצונותיו. הם מגלים את הכישרון ואת הצורך בחדשנות ויצירתיות תמידית וכן את הנחישות שעליהם להפגין כאשר הם נעמדים מאחורי פרויקט אישי.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב