דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה עולה תוכניות תואר שני בארץ? 

מאת    [ 07/07/2011 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 5301 פעמים ]

 

סטונדטים לקראת תואר שני הם לא אותו חתך אוכלוסיה כמו הסטודנטים לקראת תואר ראשון. אם מרבית הסטודנטים לקראת תואר ראשון הם צעירים שזה עתה סיימו את שירותם הצבאי ואינם עובדים אלא בעבודות סטודנטים מזדמנות, הרי שהסטודנטים לקראת תואר שני הם במקרים רבים אנשים עובדים, בעלי משפחות וקריירה, אשר להם צרכים שונים, ויכולות תשלום שונות, מאלו של הסטודנטים לקראת התואר הראשון.

המכללות היו הראשונות להבין את האפשרויות הגלומות באוכלוסיה זו והן יצרו מסגרות לימוד מותאמות לצרכים המיוחדים של אנשים עובדים. האוניברסיטאות לא אחרו בהרבה ויצרו אף הן תוכניות מותאמות.

מה מאפיין מסלולי לימוד מותאמים לתואר שני?

מסלולי לימוד לקראת תואר שני המותאמים לאנשים עובדים מרוכזים על פי רוב בשני ימי לימודים בשבוע, על פי רוב מדובר ביום חמישי, החל משעות הצהריים וימי שישי עד לשעות הצהריים. חלוקה זו של שעות הלימוד מאפשרת ביתר קלות שילוב של לימודים עם קריירת עבודה המתנהלת במקביל.

מסלולי לימוד מתוקצבים ומסלולי לימוד שאינם מתוקצבים

שכר הלימוד באוניברסטאות וחלק מן המכללות מתוקצב על ידי המועצה להשכלה גבוהה לשכר לימוד בן 10,000-12,500 ש"ח לשנה. יחד עם זאת, שכר הלימוד במרבית המכללות אינו מתוקצב ומגיע לעד פי ארבע משכר הלימוד המתוקצב.

במקור, קבעו המכללות מסלולים מיוחדים לתואר שני לאנשים עובדים, שרוכזו בשני ימי לימוד בשבוע. עבור הלימוד במסלולים הללו הן גבו שכר לימוד גבוה משכר הלימוד המתוקצב. למרות שכר הלימוד הגבוה, מסלולים אלו זכו להצלחה בקרב הסטודנטים. בעקבות המכללות, גם האוניברסיטאות מיהרו לפתוח מסלולי לימוד מרוכזים לאנשים עובדים. תוכניות אלו באוניברסיטאות, אינן מתוקצבות והן פועלות במקביל לתוכניות המתוקצבות לקראת תואר שני. כמו במכללות, גם באוניברסיטאות גובים עבור הלימוד במסלולים מיוחדים אלו (הקרויים מסלולי אקזקיוטיב - מסלולי מנהלים) שכר לימוד גבוה יחסית, דומה לשכר הלימוד הנהוג במכללות אשר יכול להגיע גם ל-50,000 ש"ח לשנה.

לימודי תואר שני נמשכים כשנתיים, כך ששכר הלימוד במסגרת מתוקצבת לכלל התואר עולה כ- 20,000-25,000 לתואר, בעוד שבמסגרות לא מתוקצבות שכר הלימוד לתואר כולו יכול להגיע גם ל-100,000 ש"ח.

מסלולי לימוד מבוקשים לתואר שני

בין מסלולי הלימוד הבולטים הנדרשים לתואר שני ישנם מסלולי מנהל עסקים, לימודי המשפטים, מנהל ציבורי ועוד. המאפיינים של מסלולים אלו הוא כי מדובר במקצועות פרקטיים להם קיימת דרישה לתואר שני בשוק.

אין פער בין ההכרה לה זוכה תואר שני מהאוניברסיטה לתואר שני במכללה כל עוד מדובר באחד המקצועות הפרקטיים.

ההבדל בין המכללות לאוניברסיטה

ההבדלים בין מסלולי הלימודים לתואר שני בין המכללות והאוניברסיטה קיימים בשני מישורים עיקריים:

·         קיום מסלולי לימודים מתוקצב - האוניברסיטאות מציעות לצד מסלולי האקזקיוטיב גם מסלולים מתוקצבים המאפשרים תשלום שכר לימוד נמוך יותר תוך פגיעה ביכולת העבודה במקביל ללימודי התואר.

·         דגשים בבחירת סגל המרצים - מרבית המרצים באוניברסיטאות מגיעים מהתחום האקדמי - מחקרי, בעוד הדגש בסגל ההוראה במכללות הוא על אנשי שטח. הדבר בולט במיוחד בתחומים פרקטיים: רואי חשבון בכירים במשק, שופטים וצמרת עורכי הדין בארץ משמשים כולם כמרצים במכללות.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב