דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין בעולם ההייטק 

מאת    [ 07/07/2011 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 2357 פעמים ]

היי טק והסכמי ממון 

 

רבים מאנשי ההיי-טק נהנים ממשכורות עתק, אופציות ורמת חיים גבוהה אולם בשל המשבר הכלכלי והפיטורים הגואים בענף, דווקא תנאים אלו עשויים להיות לרעתם במקרה של גירושין.

לדברי עורכת הדין חגית לב, המתמחה בדיני משפחה, בעיה זו מחריפה במיוחד כאשר מדובר בזוגות בעלי רכוש וממון בלתי ממומשים, כמו למשל עובדי היי-טק.  אנשי ההיי-טק, שבימים אלה עתידם המקצועי מעורפל, ואשר נמצאים כיום בהליכי גירושין, עלולים למצוא את עצמם לעתים בהסתבכות בהליכים המשפטיים. 
לדבריה, הבעיות המשפטיות העולות במשפטי גירושין של אנשי היי-טק סבוכות במיוחד, כמו למשל: כיצד לחלק את האופציות שניתנו במסגרת מקום העבודה? מה חלקם של הבעל או האישה בסטארט-אפ פרי פיתוח בן זוגם? האם ניתן לחלק מוניטין של אחד מבני הזוג וכיצד יש להעריכם על רקע המשבר המתפתח בשוק ההיי-טק?

הנה מספר דוגמות להסתבכות ההליכים של מתגרשי היי-טק טריים וכמה אפשרויות להימנע מהן.
מדי שנה עולה מספר הזוגות המתגרשים וכיום הוא עומד על כ- 30% מכלל הזוגות הנישאים. בתי הדין הרבניים ובתי המשפט הכורעים תחת עומס ההליכים, נתקלים לעתים קרובות בסכסוכי גירושין ארוכים ומעייפים הנמשכים שנים רבות, בשל חילוקי דעות הנסובים על פי רוב על אופן חלוקת הרכוש וגובה מזונות הילדים והאישה.

חלוקת רכוש וממון
לדברי עורכת דין חגית לב, מתגרשים רבים מתחום ההיי-טק נתקלים בבעיה אמיתית כשהם מנסים לאמוד את נכסיהם הבלתי ממשיים כמו למשל שוויו של סטארט-אפ פרי פיתוחו של אחד מבני הזוג.

למשל, סטארט-אפ שפותח על ידי הבעל לפני שהכיר את אשתו, עשוי היה שלא להיות מוערך בהרבה כסף בעת החתונה, אך להימכר לאחריה במיליוני שקלים. השאלה שנשאלת: האם לאישה מגיע מחצית מסכום שוויו של העסק, או פחות?
לדברי עורכת דין לב, בית המשפט פועל על פי עיקרון של מה שהיה שייך לבעל או לאישה לפני הנישואין, שייך רק להם ולכן אין לכלול זאת בהסכם חלוקת הרכוש. אך מה שהושג כאשר חיו בני הזוג יחדיו, יש לחלק ביניהם באופן שווה.

אך כיצד ניתן לחלק סטארט-אפ לפני מימושו, תוך כדי מכירתו, או לאחר מכירתו? במקרה של נישואין קצרים, יש אפשרות שבית המשפט יחליט שלא לבצע חלוקה של העסק בשל המורכבות שבדבר, אך בכל מקרה, כל החלטה יכולה לגרום לצד אחד או יותר לחוש פגיעה.

לדברי עורכת דין חגית לב, על פי פסקי דין דומים שניתנו בעבר, בית המשפט ימנה מומחה מטעמו שיחשב את חלקה של מערכת היחסים מתוך הזמן בו קיים הסטארט-אפ. חלק זה ייחשב כחלק המשותף של בני הזוג בעסק – והוא אשר יחולק שווה בשווה בין הצדדים.
אם הסטארט-אפ קיים עשר שנים לפחות עד שנמכר ובני הזוג החלו בחייהם המשותפים לפני כחמש שנים, אזי רק מחצית משוויו צפוי להתחלק בין בני הזוג, טוענת עורכת דין חגית לב.

כמה שוות האופציות?
בעיה נוספת איתה מתמודדים מתגרשים מתחום ההיי-טק היא חלוקה של אופציות שניתנו להם במסגרת ההטבות מהחברה בה הם עובדים. אופציות כאלה יכולות להיות שוות בעתיד הרבה מאד כסף, אך מאידך יש סיכוי שהן לא יהיו שוות דבר, אומרת עורכת דין חגית לב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב