דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמורת - חובות וזכויות של כל אחד מההורים 

מאת    [ 07/07/2011 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 4127 פעמים ]

כיום אנו נמצאים בתקופה בה אחד מתוך שלושה זוגות מתגרש וכל אחד יודע מה זה גירושין מחויה אישית או ממישהו אחר שחווה את ההליך. מי שחווה את ההליך באופן אישי או שמכיר מישהו שהתגרש או נמצא בשיאו של ההליך, יודע שכל המחלוקות שעולות בהליך גירושים בין בני הזוג נובעות בעיקר מענייני משמורת והסדרי ראיה, במידה ולבני הזוג יש ילדים. עם דיני משפחה אפשר להסדיר את המחלוקות האלה ועוד.

אפשר למצוא מקרים בהם מצליחים זוגות לעבור הליך גירושים בשלום ומגיעים להסכמים לבדם. ברוב המקרים, לעומת זאת, מתרחשים ויכוחים סביב נושאים שונים, וההליך מתמשך ארוכות בגללם. אם אין ילדים המחלוקות אינן נוגעות לנושאים רגישים, אלא מתמקדות בעיקר בעניינים פרקטיים, כמו חלוקת רכוש. כאשר יש ילדים לא רק בני הזוג יכולים להיפגע אלא גם הילדים. כשבני זוג לא מצליחים להחליט מי מהם יקבל משמורת ולא מסוגלים להסדיר הסדרי ראיה בעצמם הם יכולים לפנות אל בית המשפט, שם יחליטו על פי דיני משפחה בעבורם.

דיני משפחה כוללים התייחסות לנושא המשמורת. לפי דיני משפחה, משמורת ניתנת ברוב המקרים לאימא של הילדים כשהם בגיל 6 או פחות, מלבד מקרים בהם היא לא כשירה לגדל אותם או מהווה להם סכנה ממשית. לאימא יש מעמד מיוחד בחייו של הילד, אבל אם היא לא יכולה לגדל אותם האב הוא זה שיקבל משמורת. יש מקרים שאחד ההורים מנסה לפגוע בזכותו ובסיכוייו של ההורה השני לקבל חזקה על הילד. במצבים כאלו העניינים יכולים לצאת משליטה ולהיות מכוערים מאוד, אך צריך לתת לבית המשפט למלא את עבודתו ולא לעשות פעולות חריגות שיכולות להשפיע על ההחלטה הסופית.

לאחר שהוחלט מי מקבל משמורת השאר קצת יותר קל וכל מה שנשאר לעשות זה להסדיר הסדרי ראיה ומזונות. הסדרי ראיה מאפשרים להורה שאינו משמורן להמשיך לנהל יחסים עם הילדים. על מנת לא להוציא את ההורה מחיי הילדים שלו ולתת לו להמשיך להיות חלק משמעותי בחייהם, יש לקבוע מפגשים בנדיבות. עם זאת, כדי לא לבלבל את הילד ולערער את היציבות שלו, חשוב לא לנתק אותו מההורה המשמורן לזמן ממושך. המזונות שמשלם ההורה הלא משמורן אמורים לכסות את ההוצאות של ההורה המשמורן על הילדים.

גירושים אינו הליך פשוט, אבל אם יש ילדים בתמונה הוא עוד יותר מסובך. זוגות עם ילדים שמתגרשים חייבים לנהל את ההליך בצורה הכי נעימה כדי שהילדים לא יושפעו ממנו לרעה. כדי לשמור על רוחות קרות מומלץ להיעזר בעורכי דין או מגשרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב