דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נישואים אזרחיים - המדריך המלא 

מאת    [ 06/07/2011 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 4356 פעמים ]

בשעה טובה ומוצלחת החלטתם למסד את קשרי האהבה שלכם ולהתחייב אחד כלפי השנייה בטקס חתונה. הצעת נישואין כבר יש, טבעת גם כן, וכל שנותר לכם הוא להתחיל בהכנות ליום הגדול של חייכם.

בניגוד לזוגות אחרים אתם לא מתכוונים למסד את אהבתכם תחת דיני הרבנות ואתם בוחרים לקיים טקס נישואין אזרחיים על פי סגנונכם האישי בלבד. חתונות בישראל מוכרות בחוק רק במידה ובחרתם בטקס דתי המתקיים תחת חופה וקידושין כדת משה ועל פי הלכות הרבנות, אולם, אם אינם יכולים, או מעוניינים, להתחתן דרך הרבנות - ניתן לקיים חתונה אזרחית בקפריסין, או במדינות אחרות ברחבי העולם, ולהירשם כנשואים במשרד הפנים. טקסי נישואין אזרחיים, בארץ או בחו"ל, מהווים כיום אלטרנטיבה מצוינת לעריכת טקס החתונה.

נישואים אזרחיים בישראל הפכו להיות נפוצים בשנים האחרונות מכמה סיבות. הסיבה המובילה היא כמובן זוגות חילוניים, הבוחרים שלא לקשור את חייהם המשותפים דרך מוסד הרבנות. נישואין אזרחיים מיועדים ם לזוגות חד מיניים המעוניינים למסד את אהבתם, לזוגות מעורבים או שיהדותם מוטלת בספק, ואינם יכולים לערוך טקס דתי (למרות רצונם לעיתים), או לזוגות המתחתנים בפעם השנייה בגיל מבוגר יחסית, ומעדיפים לקיים טקס על פי טעמם האישי. המשותף לכלל הזוגות שבוחרים בטקס נישואים אזרחיים הוא שהם מקיימים אירוע הדומה באופיו לכל חתונה יהודית בהבדל אחד קטן-גדול: טקס החופה.

נישואים אזרחיים - הקראת נדרים במקום שבע ברכות...

טקסי חופה בחתונה יהודית מלווה במזמור שבע ברכות ובשתיית יין קידוש וכמובן שבירת הכוס המסורתית על ידי הגבר. טקס חופה במסגרת נישואים אזרחיים כולל לעיתים אף הוא שבירת כוס (משותפת לשני הצדדים), שתיית יין או כל משקה מרומם מצב רוח אחר ובמקום ברכות ומזמורים הזוגות מקריאים נדרים, משמיעים דברי טעם בפני אורחיהם, או מזמינים את יקיריהם לברכם, בדרכם שלהם.

עד לפני כמה שנים זוגות רבים שרצו להתחתן במסגרת אזרחית עשו זאת בדרך כלל באמצעות חתונה אזרחית בקפריסין או במדינות אחרות, היות ורק טקס התקף במדינות אחרות מתקבל ע"י משרד הפנים. כיום, הפתיחות והמודעות בארץ לנושא החתונות האזרחיות הולכת וגדלה, ובארץ נערכים לא פעם טקסיי נישואים אזרחיים אלטרנטיביים, המאפשרים לזוג הנישאלערוך מסיבת חתונה לכל דבר ועניין. עם זאת, יש לקחת בחשבון שטקס כזה אינו מוכר ע"י מוסדות המדינה, ועל מנת להיות מוכרים בחוק כנשואים – יש לבצע בנוסף עליו גם טקס חתונה אזרחית בקפריסין, בפראג או במדינות אחרות. היתרון הגדול של חתונה אזרחית בקפריסין הוא האפשרות לשלב את טקס החתונה עם ירח דבש מפנק במקום. כך או כך שיהיה במזל!

דניאל מוריץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב