דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור עורך - דין 

מאת    [ 06/07/2011 ]

מילים במאמר: 1657   [ נצפה 2261 פעמים ]

כידוע לכולם, תחום המשפט רווי בעורכי דין בכל תחום ותחום. מחד יש בכך ברכה שהרי המגוון יותר אפשרויות, אך מנגד קיים הלקוח אשר נתקל בשאלה לגיטימית, קשה ובעלת חשיבות רבה כיצד לבחור עורך דין?

 

במסגרת מאמר זה אנסה לסייע ולסקור עבורכם את הכלים החשובים בבחירת עורך דין בטרם תפקידו בידיו עניינים חשובים ומהותיים בחייכם.

 

אדם עלול להיזקק לעורך דין במקרים רבים בחייו ולאו דווקא כאשר הינו נתבע או מעוניין לתבוע אלא במגוון תחומים נוספים הכרוכים בחיינו, החל מבעת רכישת או מכירת נכס, התדיינויות במסגרת העבודה, תעבורה, נזיקין וכלה בעריכת צוואות, הסכמי נישואין, ממון וגירושין.

בכל תחום ותחום חשוב עד מאוד להסתייע בעורך דין מיומן, מנוסה ובקיא בתחום הספציפי בו הינכם זקוקים לשירותיו, שכן, על אף שתחום הנזיקין, עבודה והמשפחה הינם תחומים אזרחיים חשוב שלא לפנות לעורך דין המציג עצמו כעוסק בתחום האזרחי, שכן, המדובר במטרייה רחבה מידי ויש לתור אחר עורך דין המתמקצע בתחום הספציפי והרלבנטי לכם וזאת על מנת לקבל השירות המהימן והמקצועי ביותר עבורכם.

 

לדוגמא - לעיתים בעל חברה או גורם בכיר בה נוטה לפנות לעורך הדין אשר מטפל באופן שוטף בענייני החברה. בדרך כלל הדבר נעשה משיקולי נוחות ושיקולים כלכליים, שכן, שכר הטרחה משולם ב"ריטיינר" ובכך ניתן לחסוך שכר הטרחה אשר יידרש בנטילת עורך דין אחר. ברם, עורך הדין המטפל בענייני החברה לא יטפל עבורכם בענייני ירושות, גירושין, נזיקין וכיוצ"ב כפי שיטפל בהם עורך דין מיומן ובקיא בתחום הנדון. זכרו, כי אין זה המקום לקבל החלטות על פי שיקולים כלכליים, שכן, חסכון בשכ"ט עורך דין, סביר שיעלה בסופו של יום בתוצאות.

 

ומכאן - הכלל הראשון והחשוב ביותר:

 

תחום התמחות

חשוב ביותר לפנות לעורך דין המתמחה ובקיא בתחום הספציפי בו אתם נזקקים לייעוץ משפטי ולא לבחור בעורך דין המתמחה באופן ספציפי בתחום השונה או נושק לתחום בו הינכם זקוקים לו. לשם ההמחשה, במקרה רפואי הייתם פונים למומחה בתחום בו הינכם זקוקים לטיפול ולא למומחה בתחום מומחיות שונה או נושק ועל כן, בחיפוש אחר עורך דין עבורכם החלו בפניה לעורכי דין הבקיאים ומתמחים בתחום הספציפי בו הינכם זקוקים לייצוג או ייעוץ משפטי.

 

במשרדים המתמחים במספר תחומים לעיתים פגישות ההיכרות מתבצעות עם בעלי המשרד או אחד השותפים הבכירים. כבר במעמד זה חשוב לבקש להכיר את עורך הדין העתיד לטיפול בתיק הספציפי שלכם ולהתרשם ממנו על מנת לוודא כי הוא המתאים ביותר לטיפול בתיקכם.

 

רושם ראשוני

יש לתת משקל וחשיבות לפגישה עם עורך הדין באופן אישי. לא די בבירורים אודות עורך הדין וכדאי וחשוב להיפגש עימו. במסגרת פגישה מסוג זה עורך הדין נחשף לפרטי התיק ונסיבותיו ובכך מקבל הלקוח את חוות דעתו המדויקת לתיק במקום תמונה כללית הנמסרת בדרך כלל באמצעים אחרים, כגון: ייעוץ טלפוני, יעוץ באמצעות פורומים וכיוצ"ב.

 

בנוסף, במהלך הפגישה עליכם לתת דגש לגורמים נוספים המהווים חשיבות בבחירת עורך הדין, החל מהתנהלותו והרושם אשר הינו מותיר עליכם וכלה בנוחות בה הינכם חשים עימו, באמון ובביטחון אשר הינו משרה עליכם. יש לזכור, כי תחומים רבים בהם אנו נזקקים לעורך דין הינם רגישים ועלולים לחשוף פרטים אינטימיים ואישיים כך שלנוחות ולפתיחות עם עורך הדין חשיבות רבה.

ישנה חשיבות רבה למיומנותו, למקצועיותו ולביטחון אשר הינו משרה עליכם אך גם לכימיה האישית ביניכם ולעובדה, כי הינו קשוב וסבלני לבעיותיכם.

 

שימו לב לעניין זה להתמקד בהיבטים האמורים לעיל ולא בחליפת עורך הדין, רהיטי משרדו והפאר, שכן, אתם מעוניינים וזקוקים ליכולותיו המשפטיות והמקצועיות ולא ליוקרתו.

 

גודל המשרד

ההנחה הרווחת, כי משרד גדול וידוע הינו עדיף אינה תמיד נכונה, שכן, רוב הלקוחות המגיעים למשרדים הגדולים מגיעים בעקבות שם ומוניטין של עורך דין מסוים בעוד שבפועל, כלל לא יזכו להיות מטופלים אישית על ידי אותו עורך דין אף אם הפגישה הראשונה נערכת עימו.

עורכי הדין הללו אינם מטפלים בתיקים באופן אישי אלא עורכי דין אחרים במשרד לעיתים בליווי עורכי דין זוטרים המועסקים על ידם ומתמחים.

במשרד קטן ניתן להבטיח, כי עורך הדין שלכם מטפל באופן ישיר ואישי בתיקכם בכל המישורים.

עלויות

עורך דין אינו דבר אשר תרצו לחסוך בו, שכן, אין כל קשר ישיר בין המחיר לתוצאה ויתכן, כי בסופו של דבר תחסכו בעלויות עורך הדין אך הוא לא יספק את התוצאות ולכך הפסד ומחיר כבד בהרבה מהשקעה בשכר טרחתו. ישנם תחומים בהם שכר הטרחה הינו קבוע אך ישנם תחומים שלא. אף אם נתקלתם בעלויות שונות בין עורכי הדין, אין בכך בכדי להוות שיקול מכריע בבחירתכם. עורך הדין מעניק לכם בסופו של יום במסגרת שירותיו מזמנו, כישרונו, ניסיונו והידע שלו וככל שמדובר בעורך דין "טוב" יותר כך מחירו באופן טבעי יהא גבוה יותר שכן המחיר מושפע מהוותק, הניסיון, העומס השורר במשרדו עוד.

 

במקרים רבים, הניסיון לחסון בעלויות שכר טרחת עורך הדין מתגלה בסופו של יום כהחלטה שגויה, שכן, תוצאות ההליך עלולות להביא להפסדים חמורים אף יותר ועל כן, חשוב לבחור את עורך הדין הטוב ביותר, הנכון והמתאים עבורכם ולא לתת לעלויותיו להכריע.

 

נגישות

יש לתת חשיבות לנגישות וזמינות עורך הדין. לדוגמא, עליכם להגיע ולפגוש את עורך הדין במהלך הטיפול בתיקכם ועל כן חשוב, כי משרדו ימוקם במיקום נוח עבורכם. כמו כן, חשוב לברר זמינות עורך הדין. במשרדים גדולים ישנה תחלופה של עורכי דין ועלול לקרות מצב בו במהלך הטיפול בתיק יתחלפו עורכי הדין המטפלים דבר העלול לפגוע בייצוג. המצב האופטימאלי יהא ציוות התיק לעורך דין אחד ולא לכמה ולעורך דין אשר סבירות התחלפותו באותו משרד נמוכה.

 

הבטחות

אכן עורך דין טוב ומיומן יוכל בתחומים מסוימים לשער מה סיכויי התיק והצלחתו. ברם, לא תמיד כך הדבר בפועל ולעיתים נכון יותר לבחור בעורך דין אמין וריאלי אשר יעשה הכל עבורכם אף אם מצב התיק קשה מאשר עורך דין המתאר תמונה ורודה ומבטיח הבטחות שווא במטרה להרשים ולקבל הטיפול בתיקכם.

 

גופים

כיום ישנם גופים רבים אשר מציגים עצמם כגופי סיוע לנפגעים. ברם, אין מדובר בגופים המורכבים מעורכי דין והם אינם מורשים לייצג נפגעים. חיסרון נוסף טמון בעובדה, כי כל עורך דין במדינת ישראל הינו חבר בלשכת עורכי הדין, כפוף לכללי אתיקה ומחויב בחובת הנאמנות ללקוח, כאשר כל אלו אינם חלים על הגופים האמורים.

 

פניה לגופים מסוג זה עלולה לסבך, להזיק ולהוביל להוצאות מיותרות ותוצאות אשר לא יהא ניתן לתקנן לאחר מכן.

 

אנו מקווים כי הצלחנו לספק המידע הנדרש ונשמח לעמוד לשירותיכם באמצעים הבאים:

טלפון: 03-5356067;

פקס': 1533-5356067;

מייל: office@rshlaw.co.il

ובאמצעות אתר האינטרנט שלנו - www.rshlaw.co.il .

עדי שפיצר שקד, עו"ד בעלת משרד עורכי דין המתמחה בתחום דיני הנזיקין


לפרטים נוספים היכנסו לאתר המשרד www.rshlaw.co.il


או פנו אלינו: טל': 03-5356067, פקס': 1533-5356067 דוא"ל: office@rshlaw.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב