דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתי חולים פרטיים בישראל 

מאת    [ 06/07/2011 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 4617 פעמים ]

רובה של הרפואה בישראל הינה רפואה ציבורית. הרפואה ציבורית בישראל ניתנת דרך שירותי הביטוח הלאומי ודרך ביטוחי הבריאות השונים המוצעים לרכישה עבור חברי קופות החולים השונות. לקופות החולים מספר ביטוחי בריאות המציעים תמורת תשלום חודשי, כיסוי של קופת החולים עבור מגוון של שירותים רפואיים.

בישראל ארבע קופות חולי עיקריות. שירותי הבריאות של קופת חולים מכבי, שירותי הבריאות של קופת חולים כללית, שירותי הבריאות של קופת חולים מאוחדת ושירותי הבריאות של קופת חולים לאומית. רוב תושביה של מדינת ישראל מבוטחים במידה זו או אחרת באחת מארבע קופות חולים אלו.

בלעדי הביטוח הרפואי של קופות החולים הציבוריות היינו נאלצים לעמוד בתשלומים גבוהים מאוד של שירותים רפואיים במידה והיינו זקוקים להם. הביטוחים הרפואיים נותנים לנו מענה במקרה של קושי בריאותי אשר דורש שירותי רפואה יקרים ומורכבים.

רפואה פרטית בישראל

לצד הרפואה הציבורית קיימת בישראל גם רפואה פרטית הנותנת מענה עבור צרכים שונים. לא פעם רופאי הרפואה הפרטית עובדים גם בבתי החולים הציבוריים וגם במרכזים הרפואיים הפרטיים. הרפואה הפרטית חולשת על מספר תחומי רפואה עיקריים. תחום הרפואה הפרטית אינו סב רק סביב רופאים פרטיים אלא מחזיק גם בבתי חולים פרטיים הכוללים חדר ניתוח יוקרתיים. בדיקה אצל רופא מומחה יכולה להתבצע גם דרך הרפואה הציבורית, אך מנתח פרטי למשל במסגרת של כל השירותים והפינוקים של בית חולים פרטי יכולים לתת את שירותיו רק דרך הרפואה הפרטית.

ישנם שירותים רפואיים אשר קופות החולים מפנות לטיפול אצל בתי החולים הפרטיים, זאת תוך כדי הסדרי תשלום בין קופת החולים לבין בית החולים הפרטי. לעומת זאת, ישנן שירותים רפואיים אשר במידה ויתבצעו במרכז רפואי פרטי, תהיה כל עלותם על חשבון המטופל עצמו.

מדיקל סנטר

המרכז הרפואי מדיקל סנטר השוכן סמוך לחוף ימה של הרצליה, הינו דוגמא נהדרת לבית חולים פרטי איכותי, יוקרתי ובעל ניסיון רב בתחומו. המרכז הרפואי מדיקל סנטר קיים מזה עשרים וחמש שנים ומחזיק בכמה מאות רופאים מטובי המנתחים בארץ. למרכז הרפואי מדיקל סנטר חדרי ניתוח פרטיים, חדרי אשפוז והתאוששות פרטיים ומפנקים ויותר מהכל שירות אדיב תוך תשומת לב אל המטופל. שירות זה ניתן לעיתים בהשתתפות קופת החולים או שבעלות עצמית כוללת של המטופל המעדיף את שירותי הבריאות של המרכז על פני שירותי הבריאות הציבוריים.

יתרונותיהם של בתי חולים פרטיים

אין זה סוד כי הרפואה הישראלית נמצאת במשבר מזה כמה שנים. תחום הרפואה אינו מקבל תקציבים ממשלתיים אשר מספיקים לטיפול נאות בכלל החולים. בבתי החולים הציבוריים קיים חוסר במרדימים, במנתחים, בחדרי ניתוח ואף במיטות עבור החולים עצמם. בתי חולים פרטיים נותנים מענה לצורך זה. בבתי החולים הפרטיים תמיד תמצא מיטה פנויה למטופל, הציוד הרפואי הינו הציוד החדשני והעדכני ביותר בתחום הרפואה והרופאים הינם זמינים למטופל בכל עת. כמובן שמענה זה הינו מתאים רק למטופלים אשר מצויה הפרוטה בכיסם. האמור במאמר הינו בגדר המלצה בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב