אומגה 3 צמחית בזמן הריון ולידה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אומגה 3 צמחית בזמן הריון ולידה 

מאת    [ 06/07/2011 ]
מילים במאמר: 496   [ נצפה 1816 פעמים ]

 
 

בזמן הריון משמש הגוף ומתגייס לשמירת התפתחות עובר החל מהשלד וכלה במוחו של העובר.  מוחו של העובר זקוק לכמות גדולה של חומצת שומן הנמצאת  באומגה 3 והיות וגופינו אינו מייצר אותה, כדאי לדאוג לרמות תקינות ובאיכות טובה לאם  ולעובר וזאת ע"י לקיחת אומגה 3 צמחי מצמח המרווה מסוג  ALA   להתפתחותו התקינה והבריאה של הילוד.

חומצת השומן  Alfa Linolenic Acid  היא למעשה האומגה הצמחית והמקור לכל שאר חומצות השומן (ביניהם  Epa  ו- Dha  המוכרים כקפסולות שמן הדגים). למעשה יודע גוף האדם להמיר את האומגה 3 הצמחית  ALA  לנגזרותיה Epa ו- Dha ).

כל אחת מחומצות השומן חשובה ולכל אחת תפקידה היא.

היות ובזמן ההיריון יש לדאוג לשני אנשים, האישה והעובר, פעמים רבות העדיפות היא לעובר ואז הצד של האישה נפגע והתוצאות הן : עששת, חוסר בסידן בזמן שגוף העובר הולך ונבנה  ועוד חסרים שונים אחרים  שגוף האישה צריך להתמודד איתם.

חומצת השומן ALA  מיוצרת בגוף האישה אך ורק בתקופת ההנקה כחלק מחלב האם. מסיבה זו החוק באירופה מחייב הוספת  ALA לתחליפי החלב.

היות ומוח האדם הינו הצרכן הגדול ביותר של אומגה 3, סביר להניח שהקשר בין רמות אינטליגנציה גבוהה אצל תינוקות שינקו זמן רב בהשוואה לאלו שלא ינקו או לא ינקו חלב אם (או לתקופה קצרה),  לא מימשו את פוטנציאל הגדילה של המוח.

תקופת ההיריון וההנקה הינה תקופה חשובה ביותר עבור האישה ההרה והעובר היות והעובר תלוי בתזונת האם.  צרכיו של העובר אשר יסופקו או לא יסופקו ע"י האם הינם אבני יסוד ללידה ואחריה. צריכת אומגה 3 צמחי לפני הלידה חשובה כמו גם צריכה של סידן היות ושלד  העובר דורש את צריכת הסידן לבנייתו והאומגה מסייעת בספיגתו של הסידן במערכת העיכול.

אומגה 3 צמחי

בכל הקשור לאומגה 3  -  ישנן שתי גישות, האחת מצדדת בשמן הדגים הקלאסי בשל ריכוז ה- Dha  ו-Epa  והשנייה  באומגה 3 הצמחית דווקא. המצדדים בצריכת אומגה 3 צמחית, ציינו את אי נוכחות המתכות הרעילות והכבדות, כספית ובנוסף  Cpb  שנתגלה גם הוא בשנת 2010 באוקיינוסים ושהדגים אוכלים אותו והוא, איך לא  מרכיב של שמן הדגים, דבר אשר מסיר את חיוניותו  בעיני חלק מהתזונאים והרופאים מחשש לזיהום  ובמיוחד לנתינה לנשים הרות.

כמו כן שמן הדגים פוגע/אסור לאנשים המשתמשים בתרופות לדילול דם.

האומגה 3 הצמחי נקשר לתהליכי גדילה ומרגע הלידה ומתחילת ההנקה חלב האם  עשיר באומגה 3  צמחי ALA . 

שמן המרווה מזרעי המרווה המרושתת המיוצר בכבישה קרה  מכיל  50%  אומגה 3 צמחי ובנוסף מכיל ויטמינים, נוגדי חמצון, חומרים אנטי בקטריאלים ואנטי דלקתיים. סינרגיה כזו המכילה חומרי הזנה לאישה ההרה או לאחר הלידה, עשוי להיות מועיל ומשלים תזונתי כחלק מהתפריט היומי.

אומגה 3 מרכיב את מעטפת התא האנושי והוא מרכיב חשוב במוח האנושי ומערכות רבות בגופינו.

ישנו עוד מקור צמחי שהוא הפשתן, אך הבעיה שם היא שיש בו רעלנים ואלה יוצרים רגישות בגוף. שמן הפשתן מתחמצן במהירות ומכיל פיטו אסטרוגנים (הורמון נשי צמחי) כאשר מגיע לכמות מעל המותרת יוצר בעיות עיכול כגון:שלשול/עצירות.

ל ס י כ ו ם:  תזונת הריון ותוספי מזון בתקופת הריון והנקה הם נושאים שכדאי לתת עליהם את הדעת בעידן של זיהום סביבתי ואקולוגי מחד ולדאוג לתזונה נכונה מאידך. בזמן ההיריון נבנה גוף העובר בשלד שכולל ראיה, מערכת עצבים והם זקוקים לתזונה הנכונה על מנת לשמור על גוף בריא עתה ובעתיד.

 

 

שפרה חרפק מוסמכת מכון וינגייט כמדריכת התעמלות למבוגרים ובעלת התמחות ייעודית נוספת  כמדריכת התעמלות בונה עצם (למניעת אוסטאופורוזיס) , היא אחת המדריכות הותיקות והעסוקות באזור המרכז בתחום התעמלות בונה עצם וברת סמכא בכלהקשור לשפור איכות החיים ובריאות גופנית באמצעות התעמלות ותוך שילוב תוספי תזונה טבעיים.שפרה התנסתה בשימוש במוצרי החברה ולמדה על יתרונות התפקודיים והבריאותיים הנובעים מהשילוב בין פעילות גופנית לבין תזונה בריאה, ביחד עם תוספי התזונה הטבעיים של מרוולס.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב