דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסה רומנטית: כיצד למדו בני האדם לעוף? 

מאת    [ 05/07/2011 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2670 פעמים ]

נדמה שמאז ומעולם רצו בני האדם לעוף. בני האדם הביטו על הציפורים העפות בשמיים ושאפו גם הם להיות כמותן, להיות מסוגלים להגיע לעולמות רחוקים ולארצות מסתוריות. כיום בזמנים שבהם שיעורי טיסה והאפשרות לצאת עם בני הזוג לטיסה רומנטית נראים לנו כמובנים מאליהם, אנו שוכחים שהיו תקופות שבהן הטיסה הייתה רחוקה מאד מבני האדם ונתפסה כחלום רחוק. למעשה אם תגרמו לאדם מימי הביניים להגיע למאה העשרים ואחת במכונת זמן ותספרו לו שכיום הוא יכול ללמוד שיעורי טיסה ולטוס עם אהובתו בטיסה רומנטית, הוא בודאי לא יאמין למשמע אוזניו.

עוד לפני שהיו מסוגלים בני האדם ללמוד שיעורי טיסה הם כבר סיפרו זה לזה אגדות וסיפורי עם על יצורים מעופפים, למשל פגאסוס הסוס המעופף וגיבורים שטסו בשמיים באמצעותו. סיפור ידוע נוסף מהמיתולוגיה היוונית מספר על איקרוס ואביו דדלוס שכדי להשתחרר ממבוך בנו לעצמם כנפיים מחוטים ושעווה או דונג. דדלוס הזהיר את בנו שלא יתקרב יותר מדי לשמש אך איקרוס לא שמע לו ובסופו של דבר נפל למטה לתוך הים. סיפור זה יכול לעזור לכל מי שלומד שיעורי טיסה להיזכר שבצד ההנאה לא צריך לשכוח את הזהירות והמתינות, כאשר עוסקים בנושא רציני כמו טיסה.

המאמצים הראשונים של האדם להמריא גם ללא שיעורי טיסה התרחשו בסין בסביבות ארבע מאות שנה לפני הספירה. הסינים גילו את העפיפון והחלו לחשוב על שיעורי טיסה בעצמם. הסינים השתמשו בעפיפון בעיקר בטקסים דתיים ולצורכי הנאה וחיזוי מזג האוויר וחלמו יום אחד לטוס כמוהו בטיסה רומנטית בשמיים.

במשך מאות שנים בני האדם ניסו לחקות את האופן שבו ציפורים מלמדות את גוזליהן שיעורי טיסה. בני האדם ניסו לבנות לעצמם כנפיים כמו הציפורים ולבחון את יכולתם לעוף. התוצאות היו לעיתים קרובות הרות אסון, לא היה זה פשוט כלל וכלל לפרוס כנפיים ולעוף לשחקים בטיסה רומנטית. 

ליאונרדו דה וינצ'י האמן ואיש האשכולות הגאון היה הראשון כנראה שחקר לעומק את נושא הטיסה. דה וינצ'י שרטט מעל מאה איורים המדגימים עד היום לכל מי שלומד שיעורי טיסה את הרעיונות שלו בנוגע לשאיפה זו. ההליקופטר המודרני שבו אפשר לטוס היום בטיסה רומנטית מבוסס במידה רבה על רעיונותיו של דה וינצ'י.

במאה השמונה עשרה חלה התפתחות נוספת- הומצא הכדור הפורח! כיום הכדור הפורח משמש פחות לטיסות רציניות ויותר לטיסה רומנטית בשחקים או להנאה, אבל אז הוא היה חידוש של ממש. הטיסה כמו שאנו מכירים אותה היום משיעורי טיסה ומטיסה רומנטית הומצאה במאה התשע עשרה ושוכללה במאה העשרים.  שתי הדמויות הקשורות ביותר בתקופה המודרנית להמצאת הטיסה הם כמובן האחים רייט. קוריוז מעניין הוא שתחילה ממשלת ארה"ב לא התייחסה לאחים ברצינות, אך בסופו של דבר הפיתוחים שלהם הובילו לבניית מטוס הקרב הראשון, ששינה את פני הלוחמה ומאוחר יותר את פני האנושות כולה.

כיום אנו לומדים שיעורי טיסה ומזמינים טיסה רומנטית כדי לחגוג יום נישואים בלי בכלל לחשוב על הפיתוח שלקח אלפי שנים ועל כמה אנו ברי מזל. אומנם גם אנחנו עדיין איננו מסוגלים להרים את ידינו כמו הציפורים ולעוף כאוות נפשנו, אך בכל זמן שנחפוץ נוכל ללמוד שיעורי טיסה או לבלות בטיסה רומנטית וזו בהחלט התקדמות ואפשרות שלא הייתה לאבות אבותינו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב