דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכלים: האדריכלות המיוחדת של תל אביב 

מאת    [ 05/07/2011 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 2963 פעמים ]

תל אביב זוכה בשנים האחרונות לעדנה בכל הקשור לאדריכלות של העיר. מחירי הדיור בתל אביב הולכים ומאמירים, האוכלוסייה הופכת להיות אמידה יותר ויותר ובתים רבים עוברים שיפוץ על ידי משרד אדריכלים. כל אדריכל יאמר לכם שתל אביב משתנה לטובה בתקופה האחרונה ושהעיר תעבור מהפך שבסיומו ההזנחה של השנים האחרונות תהפוך לחידוש ולשיפוץ. בינתיים המבקרים בתל אביב נהנים מהאדריכלות המיוחדת שלה ומסיירים בסיורים אדריכלים המועברים על ידי אדריכל המומחה לעיר.

תל אביב התחילה להתפתח למעשה מהעיר השכנה יפו. תל אביב הייתה חלוצה בתחומי האדריכלות וראשוני האדריכלים הגיעו מחוץ לארץ ויישמו בתל אביב את הסגנונות האדריכליים שלמדו וספגו שם. כל אדריכל בנה בתים בראשית תל אביב לפי הסגנון הייחודי שלו וזו הסיבה שבתל אביב תוכלו למצוא בתים בסגנונות בנייה שונים לפי טעמו של כל אדריכל ואדריכל.

השכונה הראשונה בתל אביב הייתה שכונת נווה צדק. כיום שכונת נווה צדק היא פנינה אדריכלית ומשרד אדריכלים אחרי משרד אדריכלים בונה בניינים רבי קומות בקרבת השכונה או משפץ בתים בשכונה. אם אתם רוצים להרגיש את תל אביב הישנה, אנו ממליצים לכם לסייר ברחובותיה של נווה צדק, רצוי בלוויית אדריכל, שיוכל להסביר לכם על סגנונות הבנייה השונים ועל ההתפתחות של השכונה.

ב-1909 קמה אחוזת בית שממנה התפתחה אחר כך תל אביב כולה. האדריכלות בתקופה זו התאפיינה בבתים נמוכים עם השפעות אירופאיות. משנות השלושים החלו להיבנות בתים גבוהים יותר בתל אביב. עד היום, אם תלכו ברחובותיה של תל אביב עם אדריכל, הוא יוכל להפנות אתכם לבתים שגילם הוא מעל מאה שנים.

בתחילת המאה העשרים החלו לצוץ בתל אביב בניינים ששילבו בין המסורת האירופאית לאדריכלות הים תיכונית וששאבו מוטיבים מהתחדשות הארץ ותקומתה. בשנות הארבעים התפתח בתל אביב מה שמכונה על ידי כל אדריכל "הסגנון הבינלאומי" או בשמו הפופולארי יותר בציבור ה"באוהאוס" המושפע מהבנייה הגרמנית.

אדריכל מפורסם מאד שפעל בתל אביב באותה תקופה הוא האדריכל יוסף ברלין ועד היום ניתן בודאי למצוא משרד אדריכלים אחד או שניים בתל אביב שעוקבים אחרי השפעתו של האדריכל הנודע.

בשנות השישים והשבעים העיר תל אביב התאפיינה בבנייה מואצת והתפתחה עוד יותר במהלך שנים אלו. בתקופות אלו משרד אדריכלים אחר משרד אדריכלים בנה את העיר והרחיב אותה.

בשנות השמונים והתשעים תל אביב התחילה להתגבש כעיר מרכזית שמסביבה ערים כמו חולון, בת ים, ראשון לציון, רמת גן וגבעתיים שהתאפיינו באדריכלות מעט שונה ופונקציונאלית יותר. תל אביב הפכה למרכז עסקים שוקק שבו אפשר למצוא משרד אדריכלים אחד אחרי השני.

בתקופה זו קמו מבנים מסחריים מפוארים וידועים, ביניהם קניון עזריאלי. האדריכלות של העיר הפכה לאדריכלות של בניינים גבוהים ומפוארים. בשנות האלפיים מגמה זו הסלימה, מחירי הדיור בתל אביב רק הלכו והאמירו וסחפו יחד איתם את מחירי הדירות בכל רחבי הארץ כאשר משרד אדריכלים הבונה בתים לתל אביב ולערים מסביבה מתמחה כיום בעיקר בבניינים חדשים ומפוארים שכוללים בריכה, חדר כושר, לובי וחדר משחקים והרצאות.

כיום שכנתה של תל אביב מהדרום- יפו הולכת בעקבות העיר הלבנה וגם היא מתפתחת מבחינה אדריכלית. בתי המגורים ביפו הופכים להיות יקרים יותר ויותר והם סוחבים אחריהם תושבים עשירים יותר מהצפון ויחד עם זאת גורמים למעבר של אוכלוסייה חלשה מיפו אל מחוץ לאזור גוש דן. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב