דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לדמי אבטלה לעצמאיים 

מאת    [ 05/07/2011 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 3436 פעמים ]

אלי שביט: "זה הזמן לפתוח עסק עצמאי בלי לחשוש"

מאת אלי שביט, יזם ומומחה לפתיחת עסקים חדשים ללא הון התחלתי.

רבים מבין אלה שחולמים על פתיחה של עסק עצמאי ומעבר מסטטוס של שכיר לסטטוס של בעלים, ובעצם כל בעל עסק פוטנציאלי חוששים לפתוח עסק חדש ומפחדים להיכשל ולהישאר בלי רשת ביטחון ובלי אפשרות לקבל דמי אבטלה. בימים אלה אישרה ממשלת ישראל, לראשונה, תשלום של דמי אבטלה לעצמאיים, באמצעות קרן מיוחדת שתפעל להענקת פיצויים לבעלי עסקים שנאלצו לסגור. רעיון טוב וחיובי שעשוי לעודד פעילות של עסקים קטנים ובינוניים ובכלל זה יסייע לשיפור מצבם.

יחד עם זאת ההצלחה של כל עסק וכל עצמאי תלויה בידיים ובראש שלו ולפעמים גם בלב. לכן חשוב לדעת וללמוד כי באמצעות הקניית שיטה בקורס סטארט אפ להקמת עסק חדש ללא הון התחלתי, ניתן לרכוש את כל הידע והכלים להקמת עסק משגשג גם בלי שתזדקקו לקרן פיצויים עתידית. פשוט תלמדו לפעול נכון, תקבלו החלטות נכונות ותימנעו מלהגיע למצב של חובות לבנקים או פשיטת רגל.

בימים אלה אישרה ממשלת ישראל תשלום של דמי אבטלה לעצמאיים ובעקרון מדובר בחדשות נפלאות, במיוחד לאלה שיושבים עדיין על הגדר ומתלבטים אם לעבור לעצמאות.  כיום בישראל פועלים כ-400,000 עצמאיים, ועל פי החוק החדש כל אחד מהם, אם יסגור את העסק הפרטי שלו, ייהנו מדחייה בתשלומי מס ערך מוסף ומהטבות חדשות. עוד במסגרת המהלך, אם עד עכשיו נאלץ בעלים של עסק עצמאי לסגור את מקום עבודתו, הוא היה מחויב לשלם פיצויים לשכירים שעבדו אצלו אך הוא כבעלים נותר עירום ולא היה זכאי לקבל הטבות או פיצויים.

כעת, באמצעות ההחלטה שאושרה בממשלה יוכלו בקרוב עצמאיים ליהנות מדמי אבטלה בעקבות קריסה של העסק או סגירתו, בתנאי שיפרישו כספים ממקורות עצמאיים. כלומר,רק במידה וחסכו שקל ליום לבן או וורוד.

בעלי עסקים יוכלו להפריש כספים מהכנסותיהם, כדוגמת הפקדת כספים בקרן השתלמות. בעצם מדובר בקרן מיוחדת של דמי אבטלה לעצמאיים אשר תוכר על ידי הרשויות כהוצאה מוכרת ולא כזו שחייבת מס. ולכן, כשאותו עצמאי ייאלץ לסגור את העסק או לצאת לפנסיה, הוא יוכל למשוך את הכספים שהפקיד לטובת האבטלה ללא תשלום מס. בדרך זו עצמאים יוכלו להפריש לקרן סכומים במשך 6 שנים כדי להגיע לסכום מקסימאלי שנדרש לכיסוי הכנסה של 6 חודשים ומדובר במהלך עתידי.

כיום, תקרת הפקדת הפיצויים שניתנת לשכירים עומדת על 11,650 ש"ח בשנה והיא פטורה ממס.  עצמאיים שיפקידו בקרן הפיצויים החדשה שתקום יוכלו למשוך את הכסף לאחר שידווחו על כך לרשויות המס ויפסיקו את עיסוקם.  על פי ההחלטה עצמאיים, כמו שכירים, יוכלו למשוך כספים מהקרן לתקופה של עד 6 חודשים וגם לא יוכלו לחרוג מתקרת הקרן.

מהלך זה של הממשלה עשוי לעזור לשכירים רבים לקבל את ההחלטה הנכונה לפתיחת עסק משלהם, גם בלי שיהיה להם כסף, אבל על פי שיטתי, פתיחה של עסק חדש מנותבת למסלול הצלחות והישגים, צמיחה, רווח וחיסכון ולא לצורך סגירה. ההצלחה של עסק חדש תלויה בידיים שלכם. למרות שיש הרבה מאד קרנות ומנהלי בנקים שישמחו לתת לכם קרדיט ואשראי גבוה להתחלה של עסק חדש, אל תמהרו לקבל הלוואות והטבות שאותם תצטרכו להחזיר בריבית גבוהה עוד לפני שהרווחתם את השקל הראשון כעצמאיים.

בקורס סטארט אפ של אלי שביט, קורס שאני יזמתי ועומד בראשו בהצלחה רבה, סייעתי לאלפי שכירים לעבור לסטטוס של עצמאיים ולבחור במסלול של הצלחה. מהלך זה התחיל מעמידה ביעדים, בהקניית ערכים ובשילוב מיומנויות שניתן ללמוד אך ורק בקורס האינטרנטי להקמת סטארט אפ ללא הון התחלתי, כי אצלי ניתן ללמוד על כל השיטות והסודות להקמה של עסק מצליח ולעבור את כל השלבים צעד אחר צעד בדרך להצלחה.

ואם נחזור ונסכם את המהלך של אפשרות לשימוש בדמי אבטלה לעצמאיים, אני מעריך שמי שיישם את השיטות הנלמדות בקורס  start-upלא יזדקק לדמי אבטלה ויעלה על מסלול שישנה את חייו ואת כלכלת משפחתו.

חשוב לסכם ולהבהיר בכל זאת, לידע כללי, כי מומלץ לעצמאיים לנצל את ההטבה של הממשלה, לא רק מחשש לאבטלה אלא כמנוף לחיסכון שמעמיד הטבות מס משמעותיות, כך שהכסף יוכל לעמוד לרשותכם גם לאחר הפרישה לגמלאות כשהוא נקי ממס וצובר ריבית.

לאתר של אלי שביט:  www.start-up.co.il

רונן הלל הינו מנכ"ל ובעלים של משרד יחסי ציבור רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור.http://www.ronenhillel.co.il מנכ"ל משותף של חברת מיתוג אישי http://www.mitugishi.co.il  לקבוצת האתרים של רונן הלל יחסי ציבור: משרד יחסי ציבורpublic relations   http://www.googleyourname.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב