דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחוייבות - כלי ליצירת הצלחה 

מאת    [ 05/07/2011 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2333 פעמים ]

הפחד הכי גדול שלנו זה להיראות רע. ולא מבחינה חיצונית, למרות שגם זה משהו לא נעים לפעמים, אבל אני מדבר על הזהות שלנו. אין לנו בעיה שלא לעשות משהו או שלא להצליח במשהו, אבל אם הצהרנו שאנו הולכים לעשות משהו ולא נעשה אותו או שלא נצליח בו זה יהיה נורא עבורנו. לכן אנחנו ממעטים מאוד ליצור מחויבויות בחיים. המשפט "אני אשתדל" או וריאציות שלו מאוד שגור בפינו. זו בעצם אמירה שאנחנו לא מתכוונים באמת לקיים או שאנו ממש לא מאמינים שנצליח לעשות אותה. אנחנו לא אומרים "לא" כי זה נראה לא טוב, אבל גם לא נתחייב על "כן" כי אולי לא נצליח ולא נעמוד בזה אח"כ וגם אז נראה לא טוב.

במצב כזה רובינו מסתובבים עם תחושה מנצחת שלא התחייבנו לכלום ואם ילך אז ילך ואם לא אז לא. ממש תחושת חופש מוחלטת. מה שאנחנו לא מבינים זה שאנחנו יורים לעצמנו ברגל ומונעים מעצמינו הצלחות.

חוסר מחויבות כלפי חוץ יוצר גם אצלנו פנימה חוסר מחויבות להצלחה.  תתארו אדם שמחליט לעשות דיאטה. כמובן שהוא צופה קשיים בדרך הוא פוחד מכך שגם הפעם לא יצליח ולא יעמוד במטרה שלו. ולכן הוא לא מתחיב כלפי חוץ ובעצם לא מספר לאף אחד על החלטתו. במקרה כזה הסיכוי להצלחה הוא נמוך מאוד. כמובן שעם הקושי הראשון הוא יוכל לוותר לעצמו ולהגיד כי ממילא לא התכוון או שהוא יתחיל ממחר. מעבר לכך, כאשר הסביבה מודעת למטרות שלנו אנו מקבלים עזרה או לפחות נמנעים מלהכשיל אותנו. מצד שני כאשר אנו מסתירים מהסביבה את החלטתנו כדי לא להתחייב, הסביבה ממשיכה להופיע סביבנו עם פיתויים ומאכלים כמו בעבר ולא מודעת לקשיים שהיא יוצרת עבורינו ואף לא מנסה לעזור לנו. כשאנחנו מחויבים גם העולם מתחייב איתנו.

אנחנו לא מסוגלים ליצור מחויבות בסתר!! ולכן כשאנו מנסים להסתיר מהסביבה את כוונותינו אנו בעצם גם מורידים מעצמינו, בפני עצמינו, את המחויבות שלנו לעשייה ובעקבותיה ההצלחה.

מחויבות יוצרת עשייה, עשייה יוצרת הצלחה. ללא מחויבות העשייה נחלשת וההצלחה מבוששת לבא. וכך אנו אומרים לעצמינו אח"כ- "מזל שלא התחייבתי, מזל שלא פתחתי את הפה, תראה איזה לוזר הייתי יוצא..." ורק מצדיקים לעצמינו את חוסר המחוייבות שלנו ואת הפחד שלנו לקבל החלטות גדולות.

מותר לא להצליח, מותר לשנות כיוון, מותר להגיע למסקנה שזה לא בשבילי ובלבד שזה עוזר לכם לקחת החלטות אמיצות ולהתחייב עליהם. מי שיתחייב בקטן יישאר קטן ורק מי שיתחייב בגדול יוכל  להצליח בגדול.

אימון אישי עוזר לנו להתאמן על קבלת החלטות אמיצות. האימון יוצר לנו מחויבות, אפילו אם היא אינטימית, חזקה מספיק כדי להניע אותנו ואת העולם יחד איתנו להצלחה.

מאמן ויועץ עסקי למנהלים ולעצמאים. בעל ניסיון עסקי ניהולי רב תחומי של כ -25 שנה. רץ מרתון, הרואה בשינוי ובהתקדמות מטרה. www.ocean-coaching.co.il http://amnonshaked.blogspot.com/   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב