דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דפוס: דרוש מעצב לא חובב 

מאת    [ 04/07/2011 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2310 פעמים ]

לא קל לעבוד בתעשייה של דפוס. מעצב מתחיל ללא ניסיון שמחפש עבודה, מגלה מהר מאוד שהרבה בתי דפוס סוגרים את שעריהם בפניו. קשה למצוא מקום עבודה שבו אתה, גרפיקאי בתחילת דרכך, תעשה את ה"סטאז" הראשון שלך.
תעשיית דפוס היא תעשייה מתקתקת, כל הזמן יש תנועה, לקוחות, עבודה, פרויקטים, וכבר ביום הראשון שלך תגלה שאתה נדרש להפגין קצב מהיר וביצועים מרשימים. אחרי הכול, המתחרים הם רבים.
יש מעצבים רבים בתחום דפוס, הרמות והשליטה שלהם בתוכנות הגרפיות מאוד שונות. יש כאלה שבקיאים יותר בפוטושופ, ואחרים מתמחים באילוסטרייטור. כמובן, יש כאלו שידם בכל והכול בידם, הם מתמחים בכול התוכנות, מבינים אותן לעומק, ועדיין יש להם צמא להכיר וללמוד עוד. לעומתם, יש גרפיקאים, בדרך כלל וותיקים יותר, שמתקשים ללמוד תוכנות חדישות יותר ומרגישים נוח להמשיך עם תוכנות מיושנות, שהשימוש בהן הולך ונעלם.
גם כשאתה כבר נכנס לתחום של דפוס ומצליח להסתנן לאיזה מקום עבודה, תגלה שהחיים ממש לא דבש. מצד אחד יהיו לך את הלקוחות התובעניים, ומצד שני – את הבוס על הראש. תגלה שאתה עושה הרבה דברים שהם לא יצירתיים במיוחד, כמו אלפי צריבות ו"סגירות" של הזמנות לחתונות/בר מצווה/בריתות שעיצבו לקוחות.
תלמד להכיר את הלקוחות שיבואו לבקש שירותי דפוס. הלקוחות הקשים ביותר הם אלו המתחבטים ומתלבטים, שכן האופציות בדמיונם מרובות והם רוצים לנסות ולחוות את כל האפשרויות. הם הלקוחות שירצו להזיז את הלוגו למטה, שנייה אחרי שסגרת את הקובץ ושלחת להדפסה... מצד שני, אתה תרגיש אמפטיה לאותם ללקוחות הפכפכים האלו. אחרי הכול, אתה בעצמך מבין את הרדיפה והשאיפה לשלמות אסתטית, להרמוניה אחידה ושלמה.
תצטרך גם לגלות סובלנות. מעצב שעובד אצל בית דפוס צריך להיות מאוד שירותי. מידי יום הוא צריך לענות על צרכיהם של לקוחות רבים שנוהרים אל בית דפוס, בין אם מדובר בלהיות אדיב בטלפון, ובין אם לשרת לקוחות שמגיעים אל הדלפק. הרבה מהלקוחות הם עצבניים, מגיעים אחרי העבודה, רוצים כבר לסיים וללכת.
אין ספק, עבודה של בית דפוס היא לא קלה. מצד שני, בשעה חמש, שש בערב, בית דפוס סוגר את שעריו ואפשר לנשום קצת אוויר ולשחרר את החגורה. אתה יודע שהעבודה לא תרדוף אותך, כמו את חברייך, שעובדים 10 שעות בתור מעצבי אינטרנט בחברות היי טק המשרתות לקוחות מחו"ל, ובשעה שש בערב בהחלט יכול להיכנס פרויקט חדש ודחוף ולעכב אותם עד הלילה. אתה יוצא מדלתות בית דפוס עם תחושה של סיפוק, השמש עדיין מאירה בחוץ, השמיים עדיין כחולים, והיום עוד לא אבוד. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב