דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האתגר בהקמת עסק חדש 

מאת    [ 04/07/2011 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2132 פעמים ]

קבלת ההחלטה של הקמת עסק חדש, הינה החלטה מאתגרת וכרוכה בקבלת החלטות שאינן קשורות אך ורק במקבל ההחלטה אלא גם בסובבים אותו. הרצון להיות הבוס של עצמך ולבנות את העתיד במו ידיך תוך הגדלת תזרים המזומנים והרצון להקדיש יותר זמן למשפחה, מתגבש במשך תקופה שבסופה מתקבלת ההחלטה.

בטרם אציג מספר שלבים חשובים בתתהליך הקמת העסק אדגיש כי בידוד הסיבה העיקרית להקמתו של העסק , הוא אחד מהפעולות או התובנות המשפיעות ביותר על הצלחתו או כשלונו. (נושא זה ידון בהרחבה במאמר נוסף שיתפרסם בקרוב).  בנוסף, יש לזכור כי אין מתכון קסם להצלחה יש לבחון כל מקרה לגופו ולהתייחס למשתנים הרבים שעשויים להשפיע על הקמתו ופעילותו של העסק.

בהמשך מוצגים מספר שלבים חשובים בהקמת עסק. שלבים אלו עשויים להיות בסיס איתן ליסודו של העסק.  

שלב הראשון - גיבוש ההחלטה על הקמת עסק חדש.

מיד לאחר ההחלטה להקים עסק עלייך לבחון עצמך אם אתה מסוגל לנהלו בעצמך ואם קיימות בך התכונות של מנהל ולסלול לעצמך את הדרך לפי ערכייך. במידה ואינך מרגיש כי אתה מסוגל ו/או לכך אך ברצונך להוציא את התוכנית לפועל, יש לקחת בחשבון מינוי מנהלמנכ"ל שינהל עבורך את העסק. ליכולות הניהול ואוסף השיקולים הראשוניים, השפעה מכרעת כבר בשלב זה .

שלב שני -  הגדרת סוג העסק

על מנת שהעסק ישרת את מטרתו יש להגדיר את אופיו ולהוביל אותו בתחומים בהם אתה חזק ומסוגל לפתחו. יש לזכור כי הדרך להשגת המטרה מורכבת ולעיתים אף מתפתחת לכיוונים שונים מהמתוכנן. כך או כך, יש לוודא כי בכל שלב בהקמתו ופעילותו של העסק הוא משרת את מטרותיך

שלב שלישי -  *ביצוע אבחון עסקי קביעת מדד ס"ס ( סיכון - סיכוי)

 לאחר שההחלטה התקבלה והוחלט על סוג העסק, יש לבצע אבחון עסקי. ביצוע אבחון עסקי, לפני הקמת העסק בפועל, כתיבת תוכנית עסקית,  או פנייה **לייעוץ עסקי , יאפשר לכם לחסוך כסף, זמן ומשאבים ולבחון בצורה מקצועית ובלתי תלויה  את סיכויי הצלחתו .בנוסף,  בדו"ח אבחון עסקי מתקבלות הנחיות ברורות כיצד לפעול על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה. אבחון עסקי יש לבצע רק במרכז אבחון אובייקטיבי.

שלב רביעי - שיווק ומכירות

 בכדי שתוכל לשווק את עצמך ואת העסק, עלייך להיערך עם תכנית שיווק ומכירות מבוססת ולהגדיר את קהל היעד שלך על מנת לירות חיצים למטרה במקום לירותם לכל עבר. הגדר עבור העסק את פלח האוכלוסייה אליה הוא פונה והקפד שבפשרותך לספק את המוצר ללקוח . חשוב, יש לוודא כבר בשלב התכנון כי עומד לרשותכם התקציב הנדרש ליישום תכנית השיווק והמכירות של העסק.

כמובן שיש עוד שלבים רבים בהקמתו של עסק, ולעיתים אף הסדר בו מוצגים השלבים עשוי להשתנות . הגדרת המטרות והעסק, אבחון עסקי, תכנון והיערכות מבעוד מועד הם מפתח חשוב ליצירת בסיס איתן להצלחה.

אמיר ברמלי, מנכ"ל קבוצת רוביקון, מומחה להערכת סיכוני אשראי והשקעות. בקבוצה זו עסקים שונים בחלקם אחזקות מלאות ובחלקן אחזקות חלקיות. הקבוצה מתמחה בהשבחת חברות, ניהול עסקי מתקדם וחדירה לשווקים המאפשרים הזדמנות עסקית מבטיחה וריאלית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב