דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מועדון בת מצווה: בדרך אל ההתבגרות 

מאת    [ 03/07/2011 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 2739 פעמים ]

אירוע בר מצווה הוא הפקה שנחגגת כבר שנים על גבי שנים מסיבות דתיות - עליה לתורה וכו'. אין ספק שבשנים האחרונות כל ההפקה הזו תפסה תאוצה והורים מממנים אירוע שעולה כמו מכונית קטנה. החגיגה היא גדולה - הילד חוצה את הגשר המחבר בין שנות הילדות לשנות ההתבגרות. השאלה שנשאלת, האם גבר אי פעם מתבגר, גם כשהוא כבר חצה את גיל 40 אבל ממשיך לצאת עם בחורות בנות 19 ולשחק עם החבר'ה בסוני פלייסטיישן בלילות, כנראה תישאר ללא מענה. מועדון לבת מצווה ואירועים שנחגגים לנו הבנות, הם אך ורק כדי שלא נחוש מקופחות.

מאותה סיבה כל הדודים והחברים של ההורים צריכים לפתוח את הארנק ולבטל את החופשה שהם תכננו לסוף השבוע עבור מימון חגיגה שעבורה הוזמן במיוחד מועדון לבת מצווה.

מידת ההתלהבות של אותה בת 12, שהופכת להיות אישה קטנה, ומקבלת ליום אחד את כל אור הזרקורים עליה באירוע מרגש במועדון לבת מצווה, זהה כמעט לעוצמת תחושת המוזמנים המיואשים שמנסים להימלט מעוד אירוע  בשרשרת האירועים שהם אמורים לממן מכיסם.

לפחות החברים המוזמנים של אותה בת 12 ייהנו מהדוכנים המפנקים שמוצעים להם על ידי מועדון לבת מצווה. לבנות יוצע דוכן מניקור ואיפור, שיגרום להן להרגיש כמו נשים קטנות, ולבנים יהיו משחקי ווי. והמבוגרים המוזמנים לאותו מועדון בת מצווה? שיישארו ליד השולחנות עם העוף המכובס ופירה הבטטה, באמת.

גם חגיגה במועדון בת מצווה וגם בר מצווה מציינים טקס היסטורי של מעבר של הילד מילדות לבגרות – מה שיכל היה להיות נכון לפני 50 או 100 שנה, כשנער בגיל 13 כבר יצא לעבוד ונערה בגיל 12 הייתה כבר מיועדת לנישואים עם בן 30. ככל הנראה היום אין שום משמעות לטקס מכיוון שגם בגיל 15 מה שהילד עושה כל היום זה לשחק בסוני, להעלות תמונות לפייסבוק, והבנות עוד עסוקות באותו פולחן יופי. אחרי שסיימו חגיגות באיזה מועדון לבת מצווה, נשאר להן לתכנן רק את חגיגות הענק של נשף הפרום ולאחר מכן את החתונה.

הרבה אנשים טוענים שהאירועים שהם היו נוכחים בהם של מועדון לבת מצווה היו מוגזמים לחלוטין וההורים איבדו כל פרופורציה. הילדה מגיעה בלימוזינה שעלתה כמה אלפי שקלים, לבושה בשמלה שעלתה כמה אלפי שקלים, עונדת תכשיטים ענקיים שעלו כמה אלפי שקלים, לאירוע באותו מועדון לבת מצווה נשכרו רקדניות מקצועיות שגם הן עלו כמה אלפי שקלים, ועוד ערמות אטרקציות שרק גורעות. כמו שאומרים – אם אתם מתכננים אירוע סולידי וקלאסי באיזה מועדון בת מצווה, תזכרו: כל המוסיף גורע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב