דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכלים: כיצד לבנות ירוק? 

מאת    [ 02/07/2011 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2421 פעמים ]

אנשים רבים מוכנים להשקיע כספים כדי לממש את האידיאולוגיה שלהם ולחיות לפי מצפונם. כאשר אדם שנוהג למחזר ולחסוך מים על בסיס קבוע, חושב על שיפוץ דירה או על בניית בית, הוא שואף גם לכלול ערכים ירוקים בבנייה ולכן הוא יפנה למשרד אדריכלים המתמחה בבנייה ירוקה. אם ערכי איכות הסביבה חשובים לכם, כדאי לכם לכלול אותם בדרישות שלכם כאשר אתם פונים אל אדריכל לצורך שיפוץ הדירה או בניית בית חדש. 

רבים מהבניינים החדשים שנבנים, מעוצבים תוך כדי מודעות לאנרגיה ולאיכות הסביבה, הנמצאים בין השיקולים שעושה אדריכל כאשר הוא מתכנן בית חדש. השורה התחתונה המנחה אדריכל במקרה זה היא חיסכון במשאבים ובאנרגיה והשפעה כמה שפחות מזיקה על הסביבה.

בימים שבהם ההתחממות הגלובלית ועתיד כדור הארץ הם נושא שמדבר ליותר ויותר אנשים וחשוב ליותר ויותר אנשים, גם משרד אדריכלים צריך להיערך בהתאם וכל אדריכל משתדל להציע ללקוח שלו תכנון סביבתי המסייע לאקולוגיה עד כמה שניתן. אם תפנו לאדריכל ותגידו לו שברצונכם בית סביבתי, כיום משרד אדריכלים יתייחס ברצינות לבקשתכם ויציע לכם פתרונות דיור המטיבים עם הסביבה.

התנועה לבנייה ירוקה החלה בד בבד עם התפתחות התנועה הסביבתית בשנות השבעים של המאה העשרים, כיום תוכלו למצוא יותר ממשרד אדריכלים אחד שהפנים כבר את עקרונות הבנייה הירוקה ופועל לפיהם. משרד אדריכלים הבונה לפי התנועה הירוקה ישאף תמיד להקים בניינים באזורים עירוניים מוזנחים ולשקם אותם ולהעדיף אזורים כאלה על פני בנייה בטבע והריסת אזור טבעי לטובת בניינים חדשים.

בניינים ירוקים רבים משתמשים באנרגיה סולארית או באמצעים למחזור מחדש של מים. בבניינים ירוקים ניתן למצוא מערכות שמשתמשות במי האמבטיה והכיור ומסבות אותם גם לשימוש בשירותים, כדי לחסוך במים. בימים אלו שבהם עלויות המים הן כה גבוהות, הבחירה בשיטה זו אינה רק טובה לסביבה, אלא גם טובה לכל כיס! אם אתם מעוניינים בפתרונות שמנצלים וחוסכים אנרגיה ומים אנו ממליצים לכם לפנות לאדריכל שלכם ולשמוע ממנו על יישומים אפשריים לבעיות אלו.

אך הפיתרון הטוב ביותר לחסוך אנרגיה הוא לבדוק את כיווני האוויר של כל דירה חדשה שאתם מבקשים לקנות. דירה שיש בה יותר חלונות תדרוש פחות מיזוג בקיץ ותהיה מוארת יותר ולכן לא תצטרכו להדליק בה אור רב. חשוב להתייעץ עם אדריכלים לגבי כיווני האוויר ולגבי מצב הדירה בעונות השנה השונות. אם אתם מבקשים להפעיל כמה שפחות תנור בחורף ומזגן בקיץ, עצה מאדריכל טוב לגבי איזו דירה לקנות תוכל לעזור לכם בכך.

בנייה ירוקה מושלמת תכיל גם פתרונות לאיסוף גשמים. חשבו למשל על כך שהגשם שייאסף על הגג שלכם בימי החורף ישמש אחר כך במשך מספר חודשים להשקיית הגינה שלכם או לאספקת המים בשירותים. כדאי להתייעץ עם אדריכל לגבי פתרונות לאיסוף ואחסון מי גשמים, שיכולים גם להוזיל בצורה משמעותית את תשלומי המים שלכם.  

בימים אלו שבהם הסביבה הולכת ונעשית מזוהמת יותר ויותר, כל אחד ואחד מאיתנו היה רוצה לתרום את חלקו לטובת חיים נקיים יותר ועולם טוב יותר שנשאיר אחרינו לילדנו. כיום עומדות טכנולוגיות רבות לרשותנו שיכולות לעזור לנו בכך. התייעצו עם אדריכל לגבי מימוש פתרונות של בנייה ירוקה בבניית הבית שלכם או בשיפוץ הדירה ותרמו גם אתם לחיים טובים יותר ולעולם נקי יותר. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב