דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לגדל כלב נחמד? 

מאת    [ 01/07/2011 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 3336 פעמים ]

 

כל משפחה שמאמצת גור כלבים, מקווה כי הבחירה היתה נכונה והגור יגדל להיות כלב חברותי, משפחתי וידידותי לכולם. אולם, בחלק מהמקרים, הגור שהיה כל כך מתוק בגיל חודשיים, הופך לכלב מאיים, תוקפני ולא חברותי. איך ניתן להימנע מכך?

כלבים הינם חיות חברותיות, כלומר, הם זקוקים לכלבים נוספים סביבם כדי לפתח התנהגות תקינה. הכלבים חיים כיום כחיית מחמד של בני האדם ולכן חייבים להתנהג בצורה ידידותית כלפיהם. זאת מאחר וכלבים אגרסיביים נוטים להינטש ע"י בעליהם ויש סיכוי גדול כי הם יומתו.

חינוך הכלב להתנהגות חברותית מתחיל מוקדם מאד. למעשה, כבר בשבועות הראשונים לחייו, הגור מפתח כישורים חברתיים ע"י אינטראקציה עם האם ואחיו הגורים. עד גיל 8 שבועות לערך, האם עוקבת אחר התנהגות הגור ומתקנת התנהגות אגרסיבית מדי של הגור כלפיה או כלפי הגורים האחרים. כך לומד הגור לגבי המעמדות בלהקה. התנהגות אגרסיבית של הגור בגיל מספר שבועות נובעת מהשפעה גנטית.

לאחר שלב זה, כלומר לאחר גיל 8 שבועות, לרוב הגור נלקח ע"י בני האדם כחיית מחמד. ההמלצה היא לא לאמץ את הגור לפני גיל 8 שבועות מאחר והוא לא משלים את תהליך למידת ההיררכיה וכישורים חברתיים אחרים ועלול לגלות תוקפנות כלפי אדם או כלב הנחשב כבעל מעמד נמוך בעיניו. לאחר שאימצנו את הגור, עלינו לוודא כי אנו מאפשרים מגע מקסימלי לכלבים ואנשים אחרים כדי שהגור ילמד להרגיש בנוח עם מגוון בעלי חיים ובני אדם. יש לזכור, כי מגע כזה מותר רק עם בעלי חיים בריאים ומחוסנים מאחר והגור צריך להשלים את חיסוניו למניעת מחלות מדבקות. המגע עם בעלי חיים אחרים מותר רק בהשגחה וכאשר הכלב מוחזק ברצועה. יש לזכור כי הגור עלול להידבק במחלות בעיקר דרך מגע עם הפרשות כלב חולה (צואה, שתן) או בעקבות מגע עם הפרשות אף (שעלת לדוגמא).

שלב החיבור החברתי של הגור נמשך חודשים רבים ובזמן זה עלינו לשים לב לחברותיות הכלב. ביישנות יתר, נטייה לפחדנות מכלבים אחרים או בני אדם עלולה להצביע על פוטנציאל לתוקפנות הנובעת מפחד וחרדה. עלינו לתקן נטייה זו ע"י חיזוקים חיוביים במגע עם כלבים אחרים. זיהוי הנטייה חשוב ביותר מאחר ולהתנהגות האגרסיבית יש נטייה לחזק עצמה ככל שהזמן עובר.

כאשר הכלב פיתח התנהגות אגרסיבית, יש דרכים לתיקונה. החינוך החברתי של כלב בוגר ואגרסיבי מתחיל בנסיון לזהות את הגורם. לרוב מדובר בפחד ועלינו לאמן את הכלב להרגיש בנוח כלפי אותם דברים מהם הוא מפחד. תיקון התנהגותי מבוצע בעזרת מאלף מקצועי שידריך אתכם איזה התנהגות יש לחזק ואילו לא. אילוף יכול להתבצע תוך כדי טיפול תרופתי. כן, גם לחיות מחמד יש פרוזאק!

גידול כלב חברותי דורש השקעה מרובה. ההשקעה צריכה לבוא לידי ביטוי עוד לפני אימוץ הכלב. לדוגמא, גם לגזע הכלב יש השפעה על התנהגותו-כלב לברדור יהיה ברוב המקרים ידידותי מאד ולכן תהליך החינוך יהיה קל. במילים אחרות, עליכם לחשוב איזה כלב מתאים למשפחתכם ולנסות ולאתר גור חברותי. כיום יש מאות גורים המחכים לאימוץ בעמותות השונות. עליכם להתבונן בהם לפני האימוץ ולראות את דרך ההתנהגות שלהם כלפי גורים אחרים ובני אדם. אגרסיביות, חשיפת שיניים והתנהגות דומיננטית עלולה להעיד כי תידרש עבודה רבה כדי לחנך את הכלב להיות חברותי.

היכנסו לאתר הבית שלנו, שם הקלטנו שיחה בין ד"ר נדב מרחבי ומאלף הכלבים יואב גורן. בשיחה זו ניתן ללמוד על בעיות התנהגות נפוצות בגורי כלבים, הדרכים לזיהוי ואיך לטפל בהן. 

בהצלחה!

המאמר נכתב כשיתוף פעולה בין מאלף הכלבים יואב גורן והווטרינר דר. נדב מרחבי.

 

 

מרפאה וטרינרית נחלת יצחק - ד"ר נדב מרחבי חפץ חיים 26, נחלת יצחק, תל אביב 03-6094460 חירום 050-7955525 www.vettlv.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב