דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע חשוב ללמוד עריכה לשונית? 

מאת    [ 30/06/2011 ]

מילים במאמר: 342   [ נצפה 2939 פעמים ]

כיום רבים כותבים: אתרי אינטרנט, ספרים, חוברות, מאמרים, עבודות אקדמיות ועוד. היום יותר מתמיד כוחה של המילה הכתובה לאין שיעור חזקה יותר מבעבר. אנו נדרשים היום למשימות כתיבה רבות, כגון ניסוח קורות חיים, כתיבת מכתב לרשות זו או אחרת ועוד, עד שרבים צריכים לדעת כללים של עריכה לשונית. 
מדוע? מפני שללא ניסוח תקין ועם שגיאות לשון, איש לא יבין את כוונת המחבר, וזה דבר עלול להיות בעוכריו של הכותב. ובאמת סדרן של מילים במשפט העברי הוא חשוב ביותר על מנת לדעת כיצד לנסח היטב את הטקסט שכתבתם. יש המון חוקים בעניין הזה וחשוב לדעת את הכלל החשוב מכולם: שימוש בנושא ובנשוא בזמני עבר והווה. 
כשאני קורא כיצד נכתבים כיום הטקסטים, ויש כללי כתיבה מאוד ברורים, איני מאמין למה שרואות עיני. שגיאות ניסוח תמוהות, בלתי הגיוניות וכו', וזה רק חבל שמערכת החינוך בישראל לא עשתה את מה שהיה צריך לעשות כבר מזמן: ללמד את התלמידים כיצד לנסח משפט כמו שצריך ועל פי הכללים שקבעה האקדמיה ללשון העברית.
מה הטעם לכתוב טקסט משובש כל כך? האם זו השפה העברית שאנו מכירים? האם ראוי לשבש כך את שפת העברית העתיקה ולחבל בה ממש. אני בטוח שרבים לא רוצים בכך, אך בכתיבתם הם עושים עוול לשפה העברית, וכך יוצא שרבים חוזרים על אותן הטעויות שכתבו קודמיהם. פשוט כך. ולכן צריך לשים סוף לכל אותן טעויות ניסוח, שגיאות לשון ועוד ולתקן את כתיבת הטקסטים. 
מה יש לעשות? פשוט מאוד. לקחת קורסים בעריכה לשונית ולשפר את כתיבת הטקסט. רבים אפילו אינם מודעים לחשיבות בהשתתפות בקורס כזה וכמה הוא יתרום להם בחייהם. לכתוב נכון היא מצרך מבוקש וחובה בשוק הכלכלי הקפיטליסטי ובדרישות שוק העבודה. ולכן אין בכלל בררה בעניין הזה ואין במה להתלבט. פשוט, תתחילו לברר קורסים בעריכה לשונית שיעשו עבורכם את העבודה, ולא תצטערו על כך.
למה? כי אחרי שתשתתפו בקורס כזה תבינו עד כמה החלטתכם להירשם הייתה נכונה, חשובה ומהותית. איך לחפש? פשוט מאוד. ישנם מכללות רבות ואפילו אוניברסיטאות שמציאות קורסים בעריכה לשונית במחירים שאינם גבוהים ולעתים שווים לכל נפש. צאו לדרך. אם אתם חולמים להוציא לאור ספר משלכם, קורס בעריכה לשונית היא התשובה. תתחילו משם. אחר כך הכול כבר יסתדר.

ניר שגב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב