נתקלתם פעם במושג הבניית מידע? אם חשבתם על בניית אתר אינטרנט עבור העסק שלכם, או סתם לחדש את האתר הישן שלכם, ובעיקר אם אתם מתחום פיתוח אתרים או עיצוב אתרים, ואתם רוצים להכיר את המושג הזה, להלן מובאות נגיעות קלות:
הבניית מידע הוא סידור ומיון של מידע לתוך מבנה מאורגן, כזה שמשתמשים יכולים להבין בקלות. המבנה הינו היררכי במרבית המקרים, יחד עם זאת, יכול להיות בנוי גם בצורה אחרת.
אז איך זה בכלל קשור אליכם ולפיתוח אתרים? כדי שהגולשים יוכלו להבין בקלות את מבנה המידע באתר שלנו, ויגיעו למקומות אליהם אנו מכוונים אותם או מעוניינים שיגיעו אליהם, אנחנו נדרשים בתהליך בניית אתר לשים דגש על מבנה המידע, מיקומו ונגישותו לגולש הממוצע, על מנת שנגרום לו להישאר באתר שלנו, ולבצע בו את מה שייחלנו שיבצע.
כאן מגיע שלב האפיון. בשלב הזה, משתמשים כדי לתאר את האתר, הדרישות והצרכים ממנו. מקובל לחשוב, שאיפיון, תכנון ופיתוח אתר ספציפיים דרושים רק לאתרים מקצועיים וגדולים כמו פורטלים וחנויות. אין זה כך. וכיוון שרבים מדלגים על תהליך זה, בעלי אתרים רבים, לאחר שהשקיעו כסף ומאמצים בפיתוח אתר משלהם, נשארים עם אתר מעוקר ללא תעבורה "בריאה", כלומר מפסיקים לטפל בו ולעדכן אותו או לחילופין משקיעים מאמצים ועלויות נוספים על מנת ל"הבריאו" מבלי לדעת שהבעייה טמונה באיפיון ובבניית האתר עצמם.
ואז, הולכים לבנות אחד אחר, מבלי להבין את הטעות ולתקן אותה, ולבטח לבצע אותה שוב פעם בבניית האתר הבא.
טוב, תכנון מוצלח ומקצועי עולה כסף, אך הוצאות ועלויות בבניית אתר שלא יהיה בו שימוש גם הם לא בחינם.
לכן, יש לרכז מאמץ באיפיון טוב כשלב הכי חשוב בבניית אתר, לכנס את כל המוחות בנושא, ולתת דין וחשבון לגבי מטרות ומי הם הגולשים שלנו.
בעסק, נרצה לייצב מוצרים לקהל היעד שלנו, נתכנן את עמודי האתר ונתרכז בעיקר בשאלת מיליון הדולר בעת בניית אתר מסחרי / עיסקי: איך למשוך גולשים ולהופכם ללקוחות.