דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד מצטיינים ומדוע שיטת חצי עבודה אינה מובילה לדבר בחיים? 

מאת    [ 30/06/2011 ]

מילים במאמר: 679   [ נצפה 3267 פעמים ]

כיצד מצטיינים ומדוע שיטת 50/50 אינה מובילה לדבר בחיים? / מאת יואב ברנזון

 

 

הצטיינות

 

הצטיינות מבוססת על תפיסה של 100%. זה הבסיס לכל מעשה של הצטיינות בחיים, בין אם מדובר בקריירה, בזוגיות, במשפחה או עם הילדים. התפיסה המצטיינת היא תמיד אותה התפיסה - התמסרות טוטאלית ומלאה של כל מאת האחוזים, לא פחות.

 

אחת הסיבות לכך שאחוז המצטיינים בקרב האוכלוסיה הוא זעום ביותר נובעת בדיוק מהסיבה הזאת - שהצטיינות נתפסת כגישה קיצונית, חסרת רחמים ולא אנושית (והיא אכן כזאת). מרבית האנשים לא באמת מבינים את משמעות מחיר הההצטיינות וכמובן שהם אינם מוכנים להתמסר ולהקריב את עצמם למען הצטיינות בכל מאת האחוזים שלהם. והתוצאה הסופית היא - מרבית האנשים אינם בוחרים בתפיסה של 100% התמסרות והצטיינות אלא הם בוחרים בשיטה אחרת שנקראת 50/50 או בהגדרה העממית: "חצי עבודה".

 

 

 

שיטת 50/50

 

שיטת 50/50 פועלת בצורה הבאה: מצד אחד משקיעים מאמץ ובונים את מה שרוצים, אבל בנקודה מסויימת תמה ההשקעה ומתחילה פעולה הפוכה של הרס ונזק לכל הבנייה שנעשתה. לדוגמה, אדם מצטיין הוא אדם שתמיד יגיע לעבודה בזמן, בלי פשרות ובלי תירוצים. לעומת זאת, אדם שפועל בשיטת 50/50 לפעמים יגיע בזמן לעבודה ולפעמים יאחר.

כלומר, בשיטת 50/50 יד אחת בונה (50 אחוזים) ויד שנייה הורסת (50 אחוזים). התוצאה הסופית של שיטת 50/50 היא בינוניות, משהו מקרטע, זמני, לא יציב, שברירי ועם הרבה "זנבות" משוחררים שאינו קרוב כלל להצטיינות אלא יותר משקף הישרדות זמנית רוויה במתחים, לחצים, חרדות וכישלונות.  

 

 

הרס עצמי

 

50/50 היא שיטה שלא מובילה לכלום בחיים. הצטיינות היא הדרך היחידה להגיע לשלמות, למובהקות, למנהיגות, להצלחה ולתחושה של מילוי וסיפוק עצמי. כל דרך אחרת מובילה להישגים זמניים שקורסים באותה המהירות שבה הם קמו.

 

חשוב להבין שחצי עבודה זה בעצם כלום עבודה. הרבה אנשים מאמינים שחצי עבודה זה גם משהו. הם אינם מבינים שחצי עבודה זה למעשה כלום, כי דבר שלא הושלם עד הסוף הוא מטבעו דבר לא יציב שסופו לקרוס ולהפוך לכלום. 

   

 

 

כיצד מצטיינים באמת?

 

הצטיינות אינה מכירה בשיטת "חצי עבודה". בהצטיינות, מתמקדים במשהו ועושים אותו עד הסוף, ללא פשרות ותוך התמסרות מלאה בדיוק כפי שצריך. רק כך ניתן להגיע לתוצאות, ורק בגישה הזאת התוצאות מצטברות לכדי שלמות, הישגים והצלחה אמיתית.

 

מי שרוצה להצליח בקריירה - חייב להתמסר לקריירה עד הסוף, ללא פשרות. מי שרוצה להצליח בזוגיות - חייב להשקיע את כל כולו בזוגיות ללא פשרות וללא תירוצים - אחרת אין סיכוי שיצטיין בזוגיות שלו. מי שרוצה להצטיין כהורה - חייב להתמסר לתפקיד בכל מאודו ולתת לו את מלוא העדיפות שלו.

 

 

וטיפ לסיום: הנטייה של אנשים רבים היא להאמין שעם חצי עבודה ניתן להצליח, ניתן לשרוד, ניתן להגיע למשהו. העניין הוא שעם חצי עבודה כל הישג הוא זמני ושקרי ובסופו של דבר הכל קורס - הקריירה, הזוגיות, כל דבר.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב