דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השמנת יתר נוער ומתבגרים - מה עושים?! 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 698   [ נצפה 3860 פעמים ]

 

השמנת יתר נוער ומתבגרים – מה עושים?!

 

 

ובכן יש לא מעט לעשות וכמה שיותר מוקדם.

ומה הקשר לניתוחים פלסטיים?ובכן, יצאה קריאה מטעם  האיגוד האמריקאי לכירורגיה פלסטית וקוסמטית לא לבצע נסיונות ל"שאיבות שומן" על מנת להפחית את משקלם של נוער ומתבגרים.האיגוד האמריקאי לכירורגיה פלסטית קוסמטית, כמו האיגוד  הישראלי יכול להתריע, לנהל קאמפין תקשורתי או לפנות לרשויות מדינה באזהרה. מעבר לכך כוחו דל  אין לו שום סמכות שיפוטית או ביצועית. הכל החל שוב, בעקבות ניתוח שאיבה אשר בוצע אצל נערה בת 13  לצורך "הפחתה במשקל".עקרונות הזהב לגבי ניתוחי שאיבות שומן נכתבו כבר מזמן וגם באחת הכתבות שפרסמתי.ורק לצורך תזכורת, אנשים שמנים כללית לא יהנו מהניתוח במובן הקוסמטי  ולעומת זאת,אנשים רזים יחסית,בעלי "בליטות שומן"  שלא מצליחים להתפטר מהם, בהם סיכויי ההצלחה ושביעות רצון מהניתוח הם גבוהים מאד.

אין ספק כי באחוזים קטנים ביותר השמנת-יתר בקרב, ילדים, נערים ומתבגרים היא פועל יוצא של מחלה, או לחילופין כתופעת לואי של שימוש בתרופות מסויימות, דוגמת קורטיזון.

בהיות קבוצת הקטינים תלויה לחלוטין בהוריהם, הרי מוטלת על כתפי  ההורים אחריות כבדה לטפל בילדיהם באופן נכון ולהביא להבראתם המלאה.מאידך גיסא, באם נשללת מחלה או צורך בטיפול  תרופתי הגורמים להשמנת יתר,הילד השמןסובל קרוב לודאי מבעיה התנהגותית אשר "שאיבה" לא יפתור.אינני מאמין שרופא סביר, ילדים, אנדוקרינולוג או פסיכיאטר יכול להמליץ על שטות גדולה כל כך ולומר להורה, נשאב שומן לילד.באם נחשוב על ההיבט המוסרי והמשפטי, הרי הורה/הורים, אשר מקבלים עצת אחיטופל לניתוח, או במקרים גרועים יותר דוחפים את ילדם השמן לניתוח במקום לטפל בהשמנה באופן ראוי , מעשיהם גובלים במעשה עוולה.ומדוע? הילד מופקר בידיהם, איננו נושא באחריות, איננו כשיר מבחינה משפטית לחתום על הסכמה מודעת ותלוי לחלוטין בהוריו באמונה מלאה, שאלו שומרים עליו ודואגים לבריאותו ולרווחתו. באספקט הרפואי הטהור מעבר להשגות המוסריות, המשפטיות יש לדעת שילד זה לא מבוגר קטן. מספיק שנחשוב ששטח הפנים של גופו ביחס לנפחו קטן יותר מאשר אצל מבוגר ולכן הסיכוי להפרעות מאזן משק המלחים, איבוד דם, זהום רב בהרבה.וישנן לא מעט סיבות רפואיות אחרות.לכן כפי שאמר בזמנו ידידי גון די-סיה, כירורג פלסטי מקליפורניה.שאיבת ושמן איננה ניתוח להפחתה במשקל.

שאיבת שומן היא ניתוח קוסמטי ולכן מחייב הסכמה מדעת לניתוח. כמובן קטין איננו כשיר לכך. המסר, הבה נעשה ניתוח, הוא מוטעה. זה מעודד לא דיאטה לא התעמלות , אלא אסון

כירורגי, פסיכולוגי ובמקרה הטוב- שום ערך מוסף.ואחרון חביב, כפי שציינתי קודם שאיבות גדולות מסוכנות לחיים ובעקר בקרב ילדים. ולסיכום, סטטחסטיקה, ,לגבי מה שקורה עם השמנת יתר בעולם. השמנת יתר בקרב נוער ומתבגרים בעולם המערבי העשיר יותר ובעיקר בארה"ב,הפכה כמעט למגפה.

המחקרים הראו כי ילד בגיל 6 שנים אשר לו השמנת יתר, יש לו סיכוי של 25% להפוך למבוגר שמן. אצל ילד בגיל 12  הסיכויים לכך עולים ל-75% . הדרך היעילה ביותר לטפל בבעיה  היא להביא לשינוי התנהגותי, מלווה בדיאטה נכונה ופעילות גופנית. נכון להיום כ- 34%  מאוכלוסיה של  אזרחי ארה"ב מוגדרת כסובלת מהשמנת יתר. מענין כי רק לפני עשור  רק 25% אחוז הוגדרו כשמנים.

אלו מספרים מדהימים ומפחידים .

 אנו בישראל עדיין רחוקים מהסטטיסטיקות הללו, אך אין לשכוח כי ישראל היא בעלת תרבות מערבית מבחינת תזונית והתנהגותית  ולכן הסיכונים קיימים.חינוך נכון של ילדים והורים על מנת לא להגיע למצב של השמנת יתר דורש מודעות ומחשבה ובסופו של דבר ישתלם לחברה.

 

 

 

כותב הכתבה הוא מנתח פלסטי בכיר. http://www.dr-teman.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב