דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אכילה נכונה ומאוזנת - טיפים לשמירה על תזונה נבונה 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 2901 פעמים ]

 

אכילה נבונה כוללת מזון בריא יותר, המומלץ לגופנו לצורך תפקוד תקין, אריכות ימים וכמובן, גם תחושה טובה. אם אתם מעוניינים לאכול מזון מזין יותר, כחלק מאורח חיים בריא, הינה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בקלות, ולא פחות חשוב מכך - בהצלחה.

 

 

בדקו מה מכיל המזון שלכם

 

המזונות שלנו מכילים רכיבים תזונתיים רבים ואף תוספות של חומרי טעם, ריח וכן חומרים אחרים. בעת בחירתנו מזון בריא יותר, חשוב שנקפיד לבדוק מה מכיל המזון, אותו אנו רוכשים. בעזרתו של סימון תזונתי אנו יכולים לדעת בדיוק מה מכיל המזון, מהו הערך הקלורי שלו, כמה סוכרים, שומנים, פחמימות וכדומה נמצאים בו ובכך, לדעת האם מתאים לנו או לא. סימון נוסף, המבטיח לנו בחירה נבונה ומושכלת של מזון מזין, הינו "תו הבחירה הנבונה" של CHOICES. תו זה, המופיע על גבי מזונות שונים, מבטיח לנו כי אלה עמדו בקריטריונים מדעיים מבוססים על הנחיות תזונתיות, המציעות לנו תפריט מאוזן ומגוון. מזונות הכוללים תו זה, הינם מזונות המספקים מרכיבים, החשובים במיוחד לבריאותנו כמו למשל, סיבים תזונתיים, ולעומתם, חסרים במרכיבים העלולים להזיק לנו, כמו שומן טרנס, נתרן, סוכר, שומן רווי ועוד.

 

 

הימנעו ממשקאות קלים

 

נכון, הם טעימים, אולם משקאות קלים למיניהם עלולים להזיק לבריאותנו באופן משמעותי. ככאלה הכוללים כמות גדולה מאד של סוכר וכן חומרי טעם ורכיבים נוספים, עלולים משקאות אלו לפגוע בבריאות השיניים שלנו, בכבד, ועלולים אף לגרום למחלות סרטן וכמובן להביא להשמנה. הימנעות ממשקאות מוגזים ומסוכרים עוזרת לשמור על אורח חיים בריא, כחלק מצריכתו של מזון בריא יותר.

 

 

הפחיתו באכילת מזון עשיר בשומן טרנס

 

שומן טרנס מצוי אמנם באופן טבעי במזונות שונים, כמו בשרים או מוצרי חלב, אולם ניתן למצאו גם במוצרי מזון מעובדים, אליהם מוסיפים אותו באופן מלאכותי (בעיקר כדי לאפשר להם חיי מדף ארוכים). אכילה מוגברת ממוצרי מזון אלה, הכוללים, פעמים רבות, כמות גדולה במיוחד של שומן טרנס, עלולה להגביר את הסיכוי למחלות לב, לסוכרת, לחוסר באיזון רמות הכולסטרול ואף להשפיע על תפקודו של המוח. אם אתם מעוניינים לבחור מזון בריא יותר, הקפידו כי מזון זה לא יכיל שומן טרנס אלא שומן צמחי, כמו שמן קנולה או שמן זית וכן הוסיפו לתפריט מזון כמו אבוקדו או טחינה.

 

 

הימנעו מרטבים שונים לצד המזון שלכם

 

הרטבים, הנמצאים ליד מנות הסלט או מנות אחרות, מוסיפים להן טעם וצבע, אולם פעמים רבות כוללים במסגרתם ערך קלורי גבוה וכן כמות גדולה של רכיבים שונים, ההופכים את המנה כולה למנה מומלצת פחות, אף על פי שכוללת, במסגרתה, ירקות או מרכיבים תזונתיים בריאים אחרים. אם חשוב לכם לאכול מזון בריא יותר, הימנעו מתוספת זו או צרכו כמות קטנה ממנה.

 

 

הקפידו על גודל המנות

 

מזון בריא יותר, הכולל רכיבי מזון חשובים כמו וויטמינים ומינרלים, פחמימות מורכבות, חלבונים ועוד, חשוב לבריאותנו ותפקוד גופנו. הימנעות ממרכיבים שונים כמו שומן טרנס או שומן רווי, לצד הפחתה בכמות הסוכרים והנתרן, מבטיחה לנו תפריט עשיר, מאוזן ובריא. אולם, מעבר לבחירתם של אבות מזון ורכיבים חשובים, מומלץ גם להקפיד על גודלה של המנה. מנות בגודל בינוני וסביר, כחלק מתזונה נבונה, מתאימות לנו יותר ממנות גדולות במיוחד, וגם כשמדובר במנה הכוללת סיבים תזונתיים ורכיבים בריאים כמו, למשל, מנת אורז מלא או שקדים ואגוזים (הכוללים גם כמות גדולה של שומן, אותו מומלץ לצרוך בקפידה).

 

compulist1




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב