דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול להמבורג 2011 - חוויה שאסור להחמיץ 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 726   [ נצפה 6556 פעמים ]

 העיר המבורג שבצפון גרמניה היא אחד ממוקדי התיירות החשובים של אירופה. בישראל עדיין לא זכתה העיר הנפלאה הזאת להכרה של ממש בקרב המטיילים והנופשים, וחבל. לדעתי, כדאי לנסות לשלב את המבורג בכל טיול לאירופה. מכיוון שקשה לתאר במאמר אחד כל מה שהעיר מסוגלת להציע למבקר, אנסה לתמצת זאת בראשי פרקים, ועל רגל אחת. חומר רב נוסף, לרבות מסלולי טיול בהמבורג ואטרקציות, תוכלו למצוא אם תקליקו כאן.

 עיר ימית - יחידה במינה באירופה

 המבורג זכתה בגרמניה לכינוי "השער לעולם", בזכות הנמל שלה, כמובן. הנמל העצום, השני בגודלו באירופה, שוכן במרכז העיר ואפשר להשקיף אליו מכל מקום. מהרציפים הסמוכים אפשר לצאת בספינה לסיור בנמל ולשמוע הסברים על 800 שנות פעילותו.

 האטרקציות החשובות ביותר ליד הנמל הן הרציפים ההיסטוריים, עיר המחסנים המפורסמת, והטיילת המגיעה עד אופלגונה, ולאורכה מסעדות רבות, שבהן מגישים מלבד דגים גם את המאכל הלאומי: תבשיל של שעועית ירוקה, אגסים ובשר לבן.

 בפרויקט החדיש "האפנסיטי" (הסיטי של הנמל) פרויקט הפיתוח העירוני הגדול ביותר באירופה, ניתן להתרשם מרובע חדיש ביותר, המשתרע על 1,550 דונם. הפרויקט מרוחק רק 800 מטר מבניין העירייה המפורסם של המבורג, ויש בו מגוון שובה עין של בתי מגורים, משרדים, עסקים ומסעדות.  

 במרכז "הסיטי של הנמל" מוקם והולך ה"מגדלור" החדש של המבורג: ה"אלבפילהרמוני" (הפילהרמונית של הנהר אלבה). מבנה מרהיב עין זה מתוכנן לשמש אולם הקונצרטים של העיר.

תרבות בהמבורג

 מגדל ה"אלבפילהרמוני" יהפוך מן הסתם לסמלם החדש של המבורג ושל חיי התרבות התוססים שלה. בעיר פועלים שלושה תיאטראות ממלכתיים, 40 תיאטראות פרטיים, ומספר דומה של מוזיאונים, המציעים תכניות תרבות עשירות – מהקלסית עד המודרנית, לצעירים ומבוגרים. בנוסף על כל אלה, המבורג היא מטרופולין של מוסיקה, מספר 1 ביבשת. מספר התיירים הבאים לעיר בכל שנה במטרה מוצהרת להשתתף באירועים מוסיקליים – עולה על שני מיליון.

קניות בהמבורג

 בזכות קשרי המסחר ההיסטוריים של המבורג, היא נחשבת עד היום לגן עדן לחובבי הקניות. מרכזי קניות מהודרים, לצד בוטיקים ועסקי עתיקות, מושכים אליהם מבקרים מכל העולם. המבורג מובילה גם בתחום האופנה לצעירים. בכמה מרבעי העיר פועלות חנויות מעצבים שרכשו לעצמן מוניטין בכל העולם.

 חוויות בהמבורג

 לרחוב הבילויים המפורסם של המבורג, ה"רפרבאן", שבו צמחה, למעשה, להקת החיפושיות, מגיעים לא רק המוני תיירים אלא גם הבליינים המקומיים. באין-ספור המועדונים, הדיסקו, הבארים, הפאבים ובתי הקפה שברובע סאנקט פאולי, וב"שאנצנפירטל" (רובע התעלות) הסמוך, החיים שוקקים 24 שעות ביממה.

 לחוויות הנהדרות תורמים גם האירועים הרבים שהמבורג מציעה לכל אורך השנה, ובכלל זה: יום ההולדת של הנמל – פסטיוול הנמל הגדול בעולם – מדי חודש מאי, ה-DOM של המבורג – הפסטיוול העממי הגדול ביותר בצפון גרמניה, או אירועי חג המולד בהמבורג – שוקי חג המולד. בקיצור, אירוע לכל טעם וכיס.

 המבורג - למטייל הקלאסי

 ברור שכל מה שמניתי כאן הוא מעל ומעבר לאטרקציות הוותיקות של העיר. למשל, שוק הדגים, הקתדרלה של סנקט מיכאליס, בית העירייה, האגמים - אלסטר הגדול והקטן, הטיילת לאורך הנהר אלבה, רובע המדרגות, מוזיאון קונסטהאלה, וגן החיות האגנבק.  

 הצלחה תיירותית

 הנופך הימי של המבורג, ומגוון החוויות והאטרקציות הופכות אותה לאבן שואבת לתיירים. ב-2009 נרשמו במלונות העיר יותר מ-8 מיליון לינות, והעלו אותה למקום ה-13 ברשימת ערי התיירות של אירופה. על פי התכניות יגדל המספר ל-11 מיליון לינות ב-2015.

 לכך תורמות לא מעט הקמת "הסיטי של המבורג" ועבודות השיפוץ הנשלמות והולכות של נמל התעופה, וזאת בנוסף על קרבתה של העיר למרכזים הכלכליים והתיירותיים של אירופה, וקשרי התחבורה המצוינים שלה. המבורג שוכנת על ציר מסילות ברזל וכבישים אחד עם ברלין וקופנהגן, ונוח מאד להגיע אליה גם ממרכזים אחרים - מסנקט פטרסבורג ועד דרום אירופה. מברלין פועל קו רכבת מהירה – כשעה וחצי נסיעה לכל כיוון. נמל התעופה שלה הוא הגדול ביותר בצפון גרמניה. זהו גם נמל התעופה הוותיק ביותר בעולם (מבין אלה שמקומם לא השתנה), והשנה הוא חוגג 100 שנה להיווסדו.   

 כדי למצוא שפע של אטרקציות ומסלולי טיול בהמבורג – קליק כאן.      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב