דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיכולוגיה של שווקים פיננסיים - לא יירד גשם 

מאת    [ 22/09/2007 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2642 פעמים ]

חודש מאי, יום העצמאות. איזה יופי נוסעים לחופשה בצפון. שלושה לילות בצימר חלומי עם הילדים. אשתי ארזה הכל, אבל ממש הכל. אני מנסה להכניס את התיקים (חמישה) לתא המטען של המזדה 3. כמובן שתא המטען לא נסגר. אין ברירה, חייבים לצמצם את הדברים. "רק 3 תיקים" אני פוסק בהחלטיות. פותחים התיקים ומנסים לצמצם, אחרי רבע שעה שתי חולצות וזוג תחתונים חוזרים לארון. עדיין ארבעה וחצי תיקים. "אמרתי לך שצריכים רכב גדול יותר", רוטנת אשתי. "את צודקת, אבל הדולר נחלש והכסף שלנו בדולרים. לא כדאי למכור עכשיו". ככה אמרת כשהיה 4.70 . עכשיו 4.20. "למה לדרוך על יבלות. תאמרי לי למה אנחנו צריכים לסחוב איתנו חוץ מבגדי הקיץ, גם 2 זוגות חורפיים לכל ילד. תמיד את סוחבת את כל הבית איתנו." אמרת שתקנה גגון. כעבור שעתיים הגגון מורכב. חצי יום הלך. " העיקר שלקחנו בגדי חורף לילדים, חשוב מאוד. את בגדי החורף שלי החזרתי לארון. תראי שסתם סחבנו".

איזה כף בצימר, איזה יום יפה, תענוג בצפון. ביום השני נהיה מעונן. "תראי מה זה חודש מאי, נהיה קריר. בסוף הבאת בגדי חורף לילדים - תראו איזה גשם. טוב, טוב צדקת , מה שנכון צדקת. את תמיד מוכנה לאפשרות הגרועה מכולן. איפה היית שהדולר היה 4.70."

בשווקים הפיננסיים תמיד, אבל תמיד , חייבים להיות ערוכים לאפשרות הגרועה מכולן. כאשר היא מגיעה במידה ואתה ערוך נכון אתה נשאר במשחק. כולם מלמדים אתכם להרוויח. לצערי, צריך ללמוד להפסיד. כן, כן ללמוד להפסיד. חשבתם שאתם יודעים להפסיד, אז חשבתם. כאשר באמת תלמדו להפסיד אז תתחילו להרוויח.

רוב המשקיעים בשווקים הפיננסיים מתקשים לקבל הפסדים. לצערי הפסדים הם חלק מהמשחק וחייבים גם להיות חלק מכל שיטת מסחר שתשתמשו בה. משקיע המספר כי הוא רק מרוויח בשווקים הפיננסיים אינו דובר אמת. גם הגדולים מכולם מפסידים מידי פעם. גדולתם היא בכך שחמש דקות אחרי שסגרו עסקה מפסידה, הם כבר לא זוכרים את מהותה (מה קנו, כמה הפסידו). מנחים אותם כללים ברורים שנקבעו מראש. הם מחפשים הזדמנות. במידה ומה שרק לפני עשר דקות נראה לא טוב, אך עתה כבר נראה כהזדמנות הם מסתערים.

אחד הכללים הברורים במסחר בשווקים הפיננסיים הוא ההישרדות. כמשקיעים בבורסה חובה עליכם להישאר כל הזמן במשחק. השגיאה העיקרית של המשקיעים היא שהם לא מנהלים נכון את כספם. בדרך כלל תשאל משקיע כמה אתה רוצה להרוויח והתשובה תהיה "כמה שיותר". זוהי לא תשובה. זוהי התחמקות מלקיחת אחריות על ניהול כספי נכון. לעולם אל תהיו מוכנים להפסיד בעסקה אחת יותר מ - 10% מההון שלכם. שמרנים יותר יאמרו שגם 5% מהונכם זהו סכום שדי והותר לסכן בעסקה אחת.

בשלב זה ודאי תאמרו "הוא כל הזמן מדבר איתנו על הפסדים, אולי שידבר על רווחים". על כך יש לי תשובה ברורה: "ראשית קבלו את ההפסדים, לימדו לחיות איתם. תופתעו לראות כי אם תתמודדו נכון עם ההפסדים גם הרווחים יגיעו, וכאשר הם יגיעו פשוט הקפידו שסכומם יהיה, בכל מקרה, גדול מסכום ההפסדים אותו הסכמתם לקבל בכל עסקה. הרווחים עבורכם הם כמו שמיכה, המחממת אתכם כאשר בחוץ קר וגשום. אל תתנו לשמיכה להתקצר (כאשר מפסידים) ולעולם אל תאמרו "אנו כבר מתחילים להרוויח, יותר נמוך מכך אי אפשר לרדת". לבסוף תמצאו את עצמכם ללא שמיכה כלל וללא כספכם במצב שלא בדיוק ברור לכם כיצד הגעתם אליו.

המלצתי: הפסדתם בעסקה אחת - החלב נשפך, לא נורא. תנו לאחרים לבכות עליו. הקפידו לעבור לכוס החלב הבאה. אם לא תחששו משפיכת החלב אז יתכן שיגלוש, אבל בפרוש לא יישפך.
הכותב הינו רואה חשבון המתמחה בשוק המט"ח מזה כעשור.
כמו כן מתמתה הכותב בפסיכולוגיה של שווקים פיננסיים.
תחום זה הינו תחום יחסית חדש שתופס תאוצה באחרונה.
כיום כבר ברור כי מסחר נכון בשווקים הפיננסיים מותנה באופי מאוד מיוחד של המשקיע.
פסיכולוגיה של שווקים פיננסיים מנסה לזהות את מקור הטעויות של המשקיעים, ומנסה למצוא את שביל הזהב בהתנהלות המנטלית במסחר.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב