דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי פונים לקבלת ייעוץ זוגי? 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2318 פעמים ]

ייעוץ זוגי הוא תהליך המפגיש את שני בני הזוג פנים אל פנים מול הבעיות והמחלוקות שלהם. ייעוץ זוגי מאפשר לבני הזוג להתמודד עם הקשיים שלהם, להבין מה הוביל אותם למצבם הנוכחי וכיצד ניתן לצאת ממנו. במאמר הבא נפרט בפניכם את מטרות ייעוץ זוגי או טיפול זוגי ואף נמליץ לכם באילו מצבים כדאי לפנות לקבלת ייעוץ זוגי.

מהי מטרת ייעוץ זוגי?

ייעוץ זוגי מטרתו לסייע לבני הזוג להתמודד עם בעיותיהם השונות ולהתמקד בסיבות המובילות לבעיות אלו ובדרכים לפתרונן. לדוגמא: ייעוץ זוגי בבאר שבע ממקד את בני הזוג בחשיבות הקשר הזוגי שלהם, הוא מאפשר לבני הזוג להבין מה הוביל אותם למצב בו הם נמצאים כעת וכיצד עליהם לפעול במטרה לצאת ממצב זה ולהטיב את הקשר הזוגי שלהם. ייעוץ זוגי יכול לסייע לבני הזוג להחזיר את הזוגיות שלהם למקום טוב יותר ולהתגבר על פצעי העבר ועל הבעיות השונות שלהם. על מנת שתהליך ייעוץ זוגי יהיה אפקטיבי ומשתלם גם הוא כמו טיפול זוגי, צריך לכלול את שני בני הזוג ולבוא מתוך רצון ומוטיבציה של שני הצדדים לשינוי המצב הנוכחי ולשיפור הקשר הזוגי שלהם. ברם, ישנם מצבים שונים וגישות שונות של ייעוץ זוגי לפיהן ניתן לטפל (לפחות תחילה) באחת מבני הזוג ולייעץ לו אודות הקשר הזוגי המשותף של השניים.

מתי כדאי לפנות לקבלת ייעוץ זוגי?

כדאי לפנות לקבלת ייעוץ זוגי או טיפול זוגי, כאשר בני הזוג מרגישים שמערכת היחסים שלהם חורקת, כאשר משהו בקשר הזוגי שלהם אינו מתפקד כראוי, או כשנוצרת תחושה שהמצב כבר לא כמו פעם והקשר כבר לא אותו הדבר. תחושות בנאליות אלה יכולות להיווצר כתוצאה משלל מצבים ומקרים שונים שאנו עוברים במהלך חיי היומיום שלנו ולעיתים אף בלי שנשים לב אליהם, אולם למרות זאת תוצאות מקרים אלו יכולות להיות הרות גורל בטווח הרחוק בקשר הזוגי ויכולות להשפיע כל תחושותיהם של בני הזוג ולהביא איתן תחושות שליליות ותוצאות לא רצויות. ניתן להתייעץ עם יועץ זוגי או מטפל זוגי גם במקרים בהם רק אחד מבני הזוג מרגיש בהתדרדרות המצב ובריחוק שנוצר בין בני הזוג, ובמידה ובן הזוג השני אינו מרגיש צורת בקבלת ייעוץ זוגי או אינו מעוניין בו, הוא יכול להתחיל את התהליך לבד ובעתיד לנסות ו"לשכנע" את בן הזוג האחר.

תהליכי ייעוץ זוגי

ייעוץ זוגי מאפשר לבני הזוג לעצור לרגע ולנתח את הקשר שלהם ואת התנהלותם בתוכו. במסגרת תהליכי ייעוץ זוגי, בני הזוג בוחנים יחדיו את מהות הקשר הזוגי, ממה הוא מורכב, מה חשוב בו ומה חשוב פחות, ובנוסף כיצד ניתן להטיב ולשפר את הקשר הזוגי. תהליך זה, המכיל את שני בני הזוג ואת המייעץ הזוגי, הניטרלי, מאפשר לבני הזוג לשוחח מבלי להרגיש באווירה של תוכחה או של שיפוטיות אלא, להתדיין מתוך מקום של הבנה והכרה כי המצב הנוכחי שלהם בעייתי וכי יש בכוחם לשנותו ואף לשפר ולהועיל אותו. על מנת שהתהליך יצליח שני בני הזוג צריכים להיות מעורבים בו, גם אם מדובר בייעוץ זוגי קבוע לאחד מבני הזוג ובמפגשים חד פעמיים עם בן הזוג השני.

ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות. מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי ואישי, גישור גירושין, גישור עסקי, וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0523-100-104


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב