דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אתרים: אז והיום 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2241 פעמים ]

עיצוב אתרים הוא אופנה שלעולם לא "קופאת על שמריה", תמיד חלים בה שינויים. כדי לראות איזו קפיצה עצומה התרחשה בתחום עיצוב אתרים, בואו נחזור אחורה. כך יהיה לנו קל יותר לראות את השוני הענק של עיצוב אתרים - אז והיום.
עיצוב אתרים בשנות ה- 90 היה שונה מאוד מהיום. "זקני השבט" עוד זוכרים איך נראה האינטרנט לפני עשר שנים ויותר, קצת אחרי שהאינטרנט התחיל לחדור לחיינו ובייתנו. אתרי אינטרנט ניסו לתת תחושה של מרחב וירטואלי פיזי ומשכנע. המרחב הזה עטף אותנו פנימה, פיתה אותנו להישאר באתר ולהמשיך לגלוש בו.
עיצוב אתרים בזמנו נשען על יצירת אשליה של סביבה תלת ממדית. זו הייתה יכולה להיות מציאות מוכרת, עיר אורבאנית ואופנתית עם שלטי חוצות וחנויות, או סביבה כפרית בטבע. כמובן, גם סביבה פנטסטית הייתה אופציה מרתקת ופופולארית.
ההתלהבות מהאינטרנט הייתה בשיאה, מפני שהחוויה הייתה כמו גלישה בעולם אחר. עיצוב אתרי אינטרנט הכיל אז מעט טקסטים, הרבה אפקטים, "רעש וצלצולים". אתר אז לא נמדד באיכות ובכמות הטקסטים, לא במילות מפתח ולא בקישורים ששובצו שבו. גוגל היה אחד מיני מנועי חיפוש רבים.

מאז הרבה מים עברו בנהר השוצף של עיצוב אתרי אינטרנט. אופנות השתנו, נסחפו והלכו. טכנולוגיות התהפכו. תחושת התלת מימד נשארה מאחורה, היא כבר לא באופנה, לצערנו או לשמחתנו. תחום עיצוב אתרי אינטרנט היום עבר סוג של הפשטה, הוא כבר לא מנסה לשכנע אותנו שאנחנו נמצאים בסביבה אחרת.
היום ההתלהבות מאינטרנט פחתה משמעותית ואנחנו יותר ויותר רואים בו משהו מובן מאליו. הדגש היום בתחום עיצוב אתרי אינטרנט הוא בעיקר על ניווט ברור ונוח, תצוגה תקינה בכל הדפדפנים (משימה לא פשוטה כשלעצמה) ומראה כללי נקי ונעים.
כמובן, אחת מהסיבות המרכזיות להפשטה שחלה בתחום עיצוב אתרי אינטרנט, הוא עלייתם של פלאפונים מתקדמים והעובדה שהיום אנשים רבים גולשים דרך המכשיר הסלולארי שלהם. אנשי עיצוב אתרי אינטרנט כבר מזמן לא מעצבים רק לאינטרנט, אלא גם לפלאפונים, מה שמצריך מחשבה נוספת אודות נגישות, נוחות ומהירות.
עיצוב אתרי אינטרנט היום – מי היה מאמין שנשב לנו ונגלוש באתרים דרך האינטרנט, כשאנחנו יושבים בתחנת אוטובוס ברחוב או נוסעים ברכבת? ללא ספק עוד צפויות לנו הרבה הפתעות בנושא. ומה לגביכם, אנשי עיצוב אתרי אינטרנט? שימו יד על הדופק. תמיד היו קשובים לאופנות חדישות, לטכנולוגיות מעניינות. מי שלא יזרום עם הזמן, עלול למצוא את עצמו מאחור...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב