דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אתרים בכחול ובלבן 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2820 פעמים ]

עיצוב אתרים הוא תחום שפופולארי בארצנו כבר מעל לעשור, והוא מעלה שאלות מסקרנות, כגון - מה מאפיין סגנון ישראלי, האם התפתח כאן סגנון עיצוב ישראלי מובהק? באילו קווי עיצוב מקובל להשתמש היום? מהם שילובי הצבעים הפופולאריים באתרים של עסקים מקומיים? האם אנשי עיצוב אתרים בארצנו גיבשו סגנון משלהם, או שאולי הם נשענים על השראה מאתרים בחו"ל וממעטים ליצור סגנון משלהם?

במאמר זה נדבר על שני סגנונות שהתחבבו על העוסקים בתחום עיצוב אתרים בישראל. כמובן, יש סגנונות נוספים, אך בחרנו להתמקד בשני סגנונות מעניינים: האחד מנוכר ומרוחק, השני חמים, מלא קסם ונוסטלגיה.

הסגנון הראשון נחשב לקו מנצח, הוא סגנון שנפוץ ושכיח היום באופן גורף. מדובר על עיצוב אתרים בקו מינימליסטי, סגנון שפונה לקהל רחב מאוד של גולשים, אבל מצד שני מצליח לשמור על ריחוק ואסתטיקה. פלטת הצבעים המצומצמת של צבעי הסגנון הזה, שכל המעצבים נצמדים אליהם, בדרך כלל כוללת בתוכה שילוב דומיננטי של צבע לבן. גם הצבע האפור, בגוון עדין ובהיר, צבע שנחשב בעבר למשרדי ומשמים, קיבל מקום של כבוד בסגנון עיצוב אתרי אינטרנט מינימליסטי. הלבן הוא ה"שחור" החדש. תשכחו מחושך, קבלו מאסות נכבדות של אור, שמש, הכול גלוי, בהיר, פשוט וברור.

נעבור לסגנון עיצוב אתרי אינטרנט השני: רטרו. מדובר בסגנון מושלם עבור חנויות חד שנייה, רהיטים בסגנון פרובאנס, תכשיטים מלכותיים, בקתות נופש בגליל המרוחק וכו'.

סגנון עיצוב אתרי אינטרנט רטרו יכול להתבטא, למשל, בקונספט של תל אביב הישנה שזכורה לנו לפני עשרות שנים, עיר שהיא מיש-מש של מגוון סגנונות מכל רחבי אירופה. היא מאגדת אותם לבלגן ססגוני ומקסים אחד: רטרו שובה לב. קולנוע לב, גלידה מונטנה, לדוגמא, יכולים להשתקף בסגנון הרטרו.

עיצוב אתרי אינטרנט בסגנון וינטאג' הוא עניין שצריך לשקול בכובד ראש לפני שמתחילים. אחרי הכול, אנחנו רוצים לכוון ולקלוע למגוון גדול ככל האפשר של אנשים, ולא לאוכלוסייה ספציפית. אנו לא רוצים לצמצם לנו את טווח הלקוחות. פחות לקוחות משמעם פחות מכירות, ופחות מכירות משמען פחות כסף. עיצוב אתרים – אל תשכחו – מטרתו להביא כסף. לעיתים אנו המעצבים חושבים: עיצוב אתרי אינטרנט הוא סוג של אמנות. כמובן, אין רע בכך, כל עוד האמנות היא פופוליסטית ומביאה עימה פניות ולקוחות.

לסיכום, למי שמתעקש על "טעם של פעם": אולי כדאי לתבל את עיצוב אתרי אינטרנט מסוג רטרו בסגנון מינימליסטי ונקי, כדי להגיע למידה הנכונה של עכשוויות וטרנדיות, אבל כזו שמושכת את המחשבה והזיכרון אחורה, לזמנים נוסטלגיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב