דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסה רומנטית, זה הרי מובן מאליו 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2380 פעמים ]

ישנם דברים שלא צריכים הסבר. זריחה במדבר, שקיעה מעל הים, פרפרים רוקדים מעל שדה פרחים באביב, תינוקות מגרגרים ומחייכים. כך הוא גם הדבר עם טיסה רומנטית. האם יש מישהו מביננו שלא מובן לו הצירוף הזה? האם יש מישהו מביננו שלא מבין את המובן מאליו?

אהבה. ישנם דברים שאי-אפשר להסביר גם אם רוצים ומתאמצים ומנסים המון המון פעמים. אי-אפשר להסביר אהבה כמו שאי-אפשר להסביר יופי או שמחה. כשאנחנו אוהבים אנחנו מחפשים להראות את האהבה שלנו כי אנחנו לא יכלים ולא רוצים להסביר אותה. במקום לנתח את האהבה אנחנו פשוט רוצים להרגיש אותה, אנחנו פשוט רוצים להראות אותה.

לעוף. מאז ומעולם האדם חולם לעוף. פעם הוא היה צריך להסתפק בחלומות על ההשתחררות מהכבלים של האדמה, על בריחה נועזת מכוח המשיכה. האדם דמיין לעצמו גיבורים שהצליחו לעוף בעוד בני האדם נותרו כבולים לאדמה עד שהומצא המטוס ואנשים החלו לעוף. כעת אנחנו לא צריכים להסתפק בחלומות על תעופה. אנחנו יכולים אפילו לקחת שיעורי טיסה וללמוד לעוף בעצמנו.

לאהוב ולעוף. יש הרבה אנשים שחושבים שזה אותו הדבר. האהבה משחררת אותנו מכבלי היום יום ומאפשרת לנו לרחף מעל השגרה ומעל הקיום הכובל. כמו היכולת לעוף ולהביט מלמעלה על האדמה, כך היכולת לאהוב מאפשרת לנו להביט על החיים מלמעלה ולהבין אותם בצורה אחרת לחלוטין. טיסה רומנטית היא דרך אחרת שבה משתלב הרצון לעוף והיכולת לאהוב. טיסה רומנטית היא ביטוי לקשר בין הרצון לאהבו והרצון לעוף.

מה זו אהבה? כל-כך הרבה נכתב על כך ועד היום איש אינו יודע מה זאת אהבה. כשאנחנו אוהבים לא יכולים להסביר אבל אנחנו יודעים מה זאת אהבה. היכולת לאהוב היא היכולת להכניס את האהבה אל חיי היום יום שלנו, לקחת תחושה רוחנית ולבטא אותה בתוך החומר. אהבה היא רוח וחומר באותו הזמן. טיסה רומנטית, ואין זה מפתיע כלל וכלל, נתפסת על-ידי כה רבים מאיתנו כדרך מיוחדת לבטא את האהבה שלנו.

אפשר לנתח ניתוח סמיוטי או סוציולוגי, פסיכולוגי או ספרותי את הקשר בין אהבה ותעופה שלובש צורה וחומר באותה טיסה רומנטית מפורסמת. אבל אפשר גם להבין שהקשר הזה הינו קשר מובן מאליו שאינו צריך הסבר. לא כי הוא קשר רדוד ומובן מאליו אלא כיוון שהוא קשר טבעי. הטכנולוגיה עצמה מאפשרת לנו את הקשר הזה בין הרצון לעוף והיכולת לאהוב. טיסה רומנטית היא מעין מתנה של הטכנולוגיה המודרנית לבני הזו שחיים בימים הללו של תחילת המאה העשרים ואחת.

יש הרבה דרכים להוציא לפועל את השילוב המיוחד הזה. יש מי שיבחר לקחת שיעור טיסה או שיעורי טיסה כדי להיות מסוגל להטיס מטוס בעצמו. אחרים יוותרו על שיעורי טיסה ויעדיפו לסמוך על הידע והניסיון של מישהו אחר. כך או כך טיסה רומנטית היא משהו שנמצא בהישג ידם של אוהבים בכל מקום. היא מאפשרת להם להלביש בחומר, לרתום אל קרקע המציאות את הקשר העמוק שהם מרגישים בין האהבה שלהם והתחושה העמוקה שהם עפים. האהבה מצמיחה לנו כנפיים; טיסה רומנטית מאפשרת לנו לחוות זאת בצורה מעשית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב