דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיוס כוח אדם 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2577 פעמים ]

 

יעוץ ארגוני איכותי הינו משימה שצריכה גיוס כוח אדם קפדני. כשמגייסים עובד לתפקיד בכיר, אנחנו בעצם מכניסים אותו להיות אדם קרוב אלינו מאוד. בחברות קטנות אדם חדש הוא כמעט 'משפחה' של ממש. עלינו לסמוך עליו בעיניים עצומות, להאמין בו, להשקיע בפיתוח הידע שלו זמן ומשאבים רבים ולשלם לו תמורה יפה. עבור כל זאת נצפה לנאמנות ולאכפתיות ולהענקה אמיתית בחזרה. ישנם מספר שלבים שצריך לעבור מהרגע שבו מחליטים על גיוס, ועד הטמעה מלאה בחברה. אחרת עלול להיגרם כשל בהליך הקליטה וזה ישפיע על איכות ההון האנושי. לרוב מומלץ להיעזר ביעוץ ארגוני חיצוני,

שלבים בגיוס עובדים

בהתחלה, צריך להגדיר במדויק את דרישות התפקיד. מה הציפיות שלנו ומהם תנאי ההעסקה. הכינו רשימה מפורטת ודרגו מה חשוב יותר ומה פחות. ישנם דברים עליהם לא נוותר אך על אחרים נהיה מוכנים להתפשר במידה מסוימת. ננסח מודעה ונחשב מי הוא קהל היעד אליו אנו פונים. המקומות בהם נבחר לפרסם יכולים להיות שונים: עיתון מקומי, באנרים באינטרנט, אתרי דרושים, מגזינים, גוגל, אתר החברה ועוד. אפשר להיעזר בשירותיו של מתכנן מדיה כדי שיבנה עבורכם תוכנית מדויקת.

סינון קורות חיים

אז קורות החיים מתחילים להגיע ויש לסנן אותם. מעבר לקריאה של הטקסט, חשוב לקרוא את מה שבין השורות. הרבה ממה שסמוי מן העין יכול להעיד על המועמד. שאלות שונות יש לסמן ולשאול את המועמד בזמן הריאיון. יעוץ ארגוני מסייע מאוד בסינון קורות החיים ומקצר את הליך גיוס עובד. ראיונות טלפוניים נחוצים לאלו אותם הגדרנו כמתאימים. נוודא עם המועמד שהוא אכן מתאים לדרישות התפקיד ונציג את החברה בקצרה. במידה והרושם יהיה חיובי, נבחר לזמנו לריאיון פרונטלי.

ריאיון עבודה

נציג לעומק את החברה ואת דרישות התפקיד וננסה לבחון "ממה עשוי" אותו אדם היושב מולנו. נתרשם מהמראה ומשפת הגוף שלו, ונחשוב מה יש בו שיכול לעזור לו לבצע את התפקיד היטב. במידה וישנן, נוכל לבצע סימולציות אל מול מצבים שונים. בצורה זו נראה מה הערך שהוא מסוגל להביא לחברה? האם נרצה לעבוד איתו? האם הוא מתאים לתפקיד? יעוץ ארגוני טוב פירושו לרשום את ההתרשמות ואפילו לתת ציונים. אפשר לשקול ולהעמיד את אדם לניסיון אל מול עובד/מנהל אחר בחברה.

יעוץ ארגוני

אם המועמד עונה על הדרישות ונראה מתאים, הרי זה נפלא. במידה ועדיין למועמד הסופי יש כמה נקודות בעיתיות אנו צריכים לראות האם יש מקום להתפשר או להתמודד איתן, או שאין מנוס אלא לחפש עוד קורות חיים ולחכות עוד זמן. השלב האחרון הוא הכנת חוזה עבודה כתוב ומעבר איתו על כל הפרטים הקטנים. אם עדיין אין לכם מספיק זמן או משאבים לבצע את המהלך, אפשר להיעזר בשירות יעוץ ארגוני חיצוני כדי להפיק את המרב. 

 

נכתב על ידי דני גלעד מעצב אתרי אינטרנט WE BUILD IT 


ליווי עסקי ואימון מיועד לחברות וגופים שונים כמו חברות ציבוריות, פרטיות וקבוצות עניין. את כולם משרת יעוץ ארגוני. שדות רבים לאימון. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב