דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על ספרינקלרים ודרך עבודתם 

מאת    [ 28/06/2011 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2595 פעמים ]

על ספרינקלרים ודרך עבודתם

 

אלו המזמינים שירות התקנה של ציוד לכיבוי אש נתקלים בשם של פריטים מיוחדים הנקראים ספרינקלרים. חשוב להבין כיצד פריטים חשובים אלו פועלים וכיצד הם יכולים לתרום לכיבוי שריפה במהירות רבה. אין ספק כי אחד החששות הגדולים ביותר של כל אדם העובד או מתגורר במבנה מסוים הוא שתפרוץ בו שריפה שיכולה לסכן את חייו ואת הרכוש היקר לו מכל. כחלק מההיערכות לגילוי השריפה ומניעת התפשטותה מותקן ציוד כיבוי אש במקומות אסטרטגיים תוך התמקדות בדרישות החוק והתקנים המחייבים. ספרינקלרים הם חלק חשוב מכל מערכת כיבוי אש והם מגדילים את הסיכוי להשתלטות על אש שפרצה לה לפתע, או לפחות בעיכובה ובהקטנתה עד שיגיעו הגורמים הרלוונטיים.

 

 

מדובר במכשיר קטן וחכם הפועל על צבירת מים בצינורות שאליהם הוא מחובר. המים נעצרים בקצה הצינור ואותם ספרינקלרים מונעים מהם לצאת. המילה ספרינקלר היא בעצם מתז בתרגום לעברית, כל שמדובר למעשה במתז שרק מחכה למצב שבו הוא מאפשר התזת מים על מוקדי האש. בכל מתז שכזה מותקן שסתום מיוחד העשוי מזכוכית, שבה נמצא נוזל מיוחד. לנוזל הנ"ל יש תכונות כימיות מיוחדות שגורמות לא להתחמם במקרה של שריפות. ברגע שהטמפרטורה עולה על סף הרגישות של הנוזל שבזכוכית, זו מתפוצצת ומשחררת את לחץ המים שנעצר באותם ספרינקלרים. כך קורה שאלו הופכים בין רגע למן ממטרות שמשפריצות מים רבים בכדי למנוע את התפשטות האש.

 

נראה כי מיותר לציין עד כמה חשובה מערכת שיכולה "ליזום" פעולות של כיבוי אש בהתאם לתנאים נדרשים. אין ספק כי היכולת האוטומטית של ספרינקלרים ושל מערכות כיבוי אש אוטומטית להיכנס לפעולה מבלי שמישהו יצטרך למצוא אותם ולהפעיל אותם, היא בעלת חשיבות עליונה. למהירות התגובה יש השלכה קריטית והיא זו שיכולה לצמצם נזקים וכמובן להציל חיי אדם. במקומות רבים בישראל וברחבי העולם כולו מותקנים ספרינקלרים מסוגים שונים בהתאם לצרכים ולתקנים השונים, והצלחתם היא כבר דבר מוכח. החוק קובע כללים מחייבים בכל הקשור להתקנת ספרינקלרים אך רבים פועלים בשיקול דעת ומזמינים התקנה מקצועית של מערכת כיבוי אש ללא שום קשר לחוק.

ספרינקלרים הם יחידות התזה  שיפזרו מים לכל עבר ברגע שתתחיל לפרוץ שריפה ממוקדת  בבניין., זמן חרום זה הינו רגע האמת כדי לדעת אם מערכת הספרינקלרים שלנו, משאבות המים והציוד עובדים בדיוק כמו שצריך וכדאי שכן.

מטרת הספרינקלרים, מתזי המים, לתפוס את השרפה עוד בתחילתה וכך לנסות לנטרל אותה ואף לצמצם נזקים לרכוש ולנפש, מערכת ספרינקלרים מוכנה בכל עת לביצוע תפקידה , המערכת טעונה במים ובלחץ סטטי  מתאים ובעת הצורך ( שעת חרום ) מתחילה התזה על האיזור הנקודתי  עליו אחראי הספרינקלר.

 

אייל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב