דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקח מפתיע! איך הכרת תודה משפיעה על רמזורים? 

מאת    [ 28/06/2011 ]

מילים במאמר: 1236   [ נצפה 2959 פעמים ]

 

רוצה לשמוע רעיון "מוזר" איך להפוך רמזורים לירוק, אחד אחרי השני? אמת מרתקת ומפתיעה בהמשך.

האם יש דרך קלה ומהירה, שבה ניתן להשביח את איכות החיים באופן מעשי? האם יש דבר שאוכל לעשות כדי להסתכל על החיים מזווית אחרת, כזאת שתביא לי יותר קורת רוח ותעשה כל יום ליום מיוחד? האם גם בתנאים של היום, חיים טובים זה דבר ערטילאי ומופשט או דרך מעשית שבאמת יכולה לעבוד ולהצליח? לשאלות אלה שעברו במוחי לא אחת, קיבלתי תשובה חדה, ברורה וחד משמעית.

הנה הסיפור... 

יש אנשים שמרוצים מהחיים?

לפני מספר שנים נתקלתי בספרה של לואיז היי, "הכרת תודה דרך חיים". על העטיפה היא מציעה בין היתר את ההצעה הבאה: "הבה נבלה רגעים רבים ככל האפשר בכל יום בהוקרת כל הטוב שבחיינו. אם יש לך מעט טוב בחייך כעת – הוא ילך ויגדל. אם חייך שופעים כעת – השפע יגבר. בכל מקרה אתה מרוויח..."

במסגרת הספר מספרת לואיז היי על ניסיונה שלה והיא מביאה יחד איתה עשרות סיפורים של אנשים נוספים, שמדגימים וממחישים שוב שוב ובדרכים רבות, כיצד הכרת התודה שינתה את חייהם לטובה.

גם אני כמו רבים וטובים, ספקן וסקפטי. לכן בהתחלה הרעיון נראה לי הזוי לגמרי. מצד שני כסקרן בלתי נלאה שחרט על דיגלו, לגלות מהי האמת? ומה באמת עובד בחיים ומצליח? (על התנסות שבה כמעט קיפחתי את חיי, בניסיון לגלות את האמת, אני מזמין לצפות בסרטון הבא), החלטתי להתייחס לרעיון בצורה רצינית ולבדוק למה בדיוק היא מתכוונת, ומהי האמת הפרקטית שאוכל להרגיש?

תכל'ס מה עושים?

קראתי את הספר. הרהרתי וחשבתי על הדברים. איך ליישם זאת בחיי. התחלתי לעשות מעשים.

נכון להיום הכרת התודה מוצאת את ביטוייה בחיי בדרכים רבות. ביניהן אוכל למנות את אלה:

אחת הפעילויות הראשונות שאיתן אני מתחיל את היום (כל יום) היא דקה לתודה. יש לי טיימר בשעון, אני לוחץ עליו ומתחיל להגיד שוב ושוב את המילה תודה, תוך שאני מהרהר בשינה הטובה שישנתי, ב"הרפתקאות" שעתיד לזמן היום שיבוא, ומהר מאד הדקה הזאת נגמרת.

אחת הפעילויות האחרונות שאני עושה לפני שאני נרדם, זאת עוד דקה לתודה. שוב עם הטיימר. 

אני נזכר בכל הדברים הטובים שקרו לי במהלך היום, מוקיר תודה ומודה בליבי לכל אלה שעזרו לי, על כל הדברים הטובים שקרו.

בין לבין, עשיתי לי מנהג להגיד 10 פעמים תודה בכל פעם שקורה לי דבר טוב ומשמעותי, מייד לאחר התרחשותו. למשל... כאשר נכנסת הזמנה חדשה. אחד העובדים שלי עשה דבר יפה במיוחד, קראתי מאמר מקצועי שעורר בי השראה וכמובן כאשר אני זוכה למילות פרגון מקרובים ואנשים שחשובים לי.

אני גם נוהג לומר תודה על שירות טוב שאני מקבל, בסיום שיחה שהיה כיף לדבר, ובעצם בכל הזדמנות שאני רק מוצא. העיקר, להגיד תודה.

הנה התוצאות

כך מצאתי כי ביום אופייני, אני אומר את המילה תודה לפחות 50 פעם, פעמים רבות 100 פעם ואין זה נדיר שגם 150 פעם ויותר. כאשר עושים זאת, כל תלאות החיים נראות אחרת. אחרי הכול איך אפשר להרגיש כקורבן ומסכן, אחרי שאמרת 150 פעם תודה?

את התוצאה של כל אלה, אוכל לסכם בשתי מילים שאני נוהג לענות כאשר שואלים אותי: מה שלומך? "שמח בחלקי", זאת התשובה, ואני מתכוון כל כולי לכל מילה. לפעמים אני גם מוסיף ביטויים כמו" "מודה על כל מה שיש", "עוד 100 שנה כאלה ואני מוכן להחזיר את המפתחות". אני חושב שרוח הדברים מדברת בעד עצמה. 

מה אני ממליץ?

אודה בכנות כי לו הייתי קורא את המאמר הזה לפני מספר שנים, הייתי חושב לעצמי: "וואלה זה מוזר, עם כל מה שמתפרסם בעיתונים, עם כל הצרות והבעיות שיש לנו (שלא לדבר על מחיר הקוטג'), הבחור הזה נראה כמנותק מהחיים". לכן קל לי להבין, כאלה שיחשבו באופן דומה.

מצד שני, לאלה שפתוחים לנסות רעיונות נועזים, גם כשלמעשה הם קלים, פשוטים ומעשיים, הייתי ממליץ בחום לנסות את המרשם הזה, ולראות באיזה מידה הוא יכול להתאים גם להם.

כדי לתמרץ לעשות זאת אני רוצה לספר על דבר שיקר לי במיוחד, ואלה הם מכתבי התודה של הלקוחות שלי. 

אני מראה אותם כאן, משום שבשנים האחרונות בתחילת כל יום עבודה אני חוזר ומעיין בהם ובדומים להם, שוב ושוב ואומר תודה. אני עושה זאת משני טעמים: הכרת תודה משתלמת, שכן כאשר אתה מכיר תודה, אנשים אחרים מכירים תודה בחזרה (שימו לב שהמילה הזאת מופיעה במפורש, בכל שלושת המכתבים). הסיבה השנייה היא העובדה שבעקבות המכתבים האלה, אני נהנה להצדיק את הכרת התודה הזאת והאמון שניתן בי, ולעשות כמיטב יכולתי להיות ראוי לעוד מכתבים שכאלה. 

כך, הגלגל ממשיך ומסתובב. שכן כאשר אנחנו מכירים תודה, משקיעים ומתאמצים, אנשים מעריכים זאת וממשיכים לפרגן. העובדה שיש לי ללקוחות שמלווים אותי כבר 10, 15, 20 שנים והם ממשיכים לעשות זאת גם היום, היא העדות החותכת לכך, שזה עובד ומצליח וזה אמיתי.

3 טיפים מעשיים

מעבר לכל אלה, וכפי שהזכרתי מקודם, כמי שמקדיש את חייו לבדוק מה באמת עובד ומצליח, יש לי לכל קוראי מאמר זה, שלושה טיפים מעשיים:

1. נסו להסתכל יותר על הדברים הטובים שיש לכם בחיים ותגידו פשוט את המילה תודה. רצוי בקול רם, אבל גם בלב זה עובד. איך לואיז היי אומרת: "אם יש לך מעט טוב בחייך כעת - הוא ילך ויגדל". ואני יכול להעיד כמי שניסה. היא צודקת והיא יודעת על מה היא מדברת. זה עובד.

2. אני רוצה להמליץ בחום לקנות ולקרוא את ספרה של לואיז היי - "הכרת תודה דרך חיים" בהוצאת אור עם. אחרי שקראתם על ניסיוני, ותקראו עוד כמה עשרות סיפורים כאלה, יתכן שהמוטיבציה לנסות את הרעיון "הנועז" הזה, עשויה לגדול ולהביא גם למעשים.

3. כדי להתחיל לאמץ את רעיון התודה, הכי פרקטי ומעשי, אני מציע לעשות את ניסוי הרמזורים הירוקים - ניסוי פשוט ומהיר ולא מחייב שממחיש הלכה למעשה איך התודה מתגמלת. כששמעתי עליו חייכתי בסלחנות. אחרי זה, מתוך סקרנות החלטתי לנסות, מה יש לי כבר להפסיד. להפתעתי גיליתי שזה עובד ומצליח. כל מה שצריך לעשות זה דבר פשוט. כאשר מגיעים (ללא המתנה!) ישירות לרמזור ירוק, להגיד תודה. תופתעו לגלות שגם הרמזור הבא וזה שאחריו ולפעמים גם הבא בתור, יחכו לכם בירוק. זה לא עובד תמיד, אבל זה כן עובד, הרבה מעבר להסתברות סטטיסטית. נסו ותחליטו אם מתאים לכם?

הנה הכרת התודה שלי אליך 

מעבר להמלצות שנתתי למעלה, אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת להמחיש שאני מתכוון למה שאני אומר ולהביע את תודתי בדרך מיוחדת, לכל אלה שקוראים את בלוג זה. כיוון שבחודש יולי 2011 אני חוגג 20 שנה להקמת pCon, שבו אני רואה את מפעל החיים שלי, החלטתי, לנצל את ההזדמנות ולחגוג זאת בדרך מקורית של הכרת תודה! בנובמבר 2010 חגגתי עם המנויים שלי את תחקיר ה-1000 של pCon באירוע מיוחד. הפעם החלטתי לחגוג עם מאות האלפים שפוקדים את אתר PCon מדי חודש וכמובן עם כל הרשומים לרשימות התפוצה שלי. 

במסגרת זאת, וכהוקרת תודה, אציע מספר סרטונים קצרים שבהם אחלוק ואשתף במסקנות ולקחים על עוד מספר דברים חשובים ומהותיים שבחיים. אדגיש כי לא מדובר בדברים שאני המצאתי או יצרתי, אלא רק לספר על דברים שגירו את סקרנותי, ובעקבות זאת מיינתי, סיננתי, בדקתי וניסיתי וגיליתי בסוף, מה באמת עובד ומצליח? 

על אותם דברים שבאמת עובדים ומוסיפים ערך ממשי לחיים, כמו למשל איך ליצור יותר זמן פנוי? איך להפחית הסתבכויות והתרגזויות בגלל טכנולוגיה? או איך לקבל ולתת ערך ממשי ומוחשי? אספר במהלך החודש הקרוב. כל מי שרוצה להתעדכן על הופעת הסרטונים, מוזמן להירשם, חינם כמובן! לשבועון הטיפים שלי – pConTip (שבו אני חושף מדי שבוע את האתרים הטובים בעולם, שורה של טיפים שימושיים ואוסף סרטוני טכנולוגיה הכי מרתקים שיש). להרשמה עכשיו – www.pcon.co.il/Free

אני מזמין אנשים להגיב, להאיר (ואולי גם לפרגן? :-)) למטה, במסגרת התגובות. אני מזמין כמובן גם לחלוק ולשתף את הדברים, עם מי שנראה לכם מתאים. 

בכל מקרה, כיוון שכל עניין המאמר הוא הכרת תודה, לא אוכל לסיים אלא בדרך אחת... לומר תודה, תודה תודה לכל מי שקרא עד כאן, ולאחל המשך יום נפלא.

כדי לקרא את המאמר במלואו, לראות את המשוב ולהגיב למאמר לחצו על הקישור הבא

 

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב