דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתרונות הומאופתיים לקיץ 

מאת    [ 27/06/2011 ]

מילים במאמר: 898   [ נצפה 4115 פעמים ]

 בקיץ אנו חשופים יותר לשמש, ובלי שנרגיש השמש קופחת עלינו ואנו נכווים ומתייבשים. בים, בטיול או הליכה ארוכה יותר בשמש, וכמובן הרגישות האישית שלנו לחומה של השמש. החום והלחות מביאים איתם את המזיקים השונים. החרקים והזוחלים יוצאים לשוטט. לא תמיד אנחנו מצליחים להימנע מעקיצות, הכשות נחש, כוויות, מכת שמש, התייבשויות, צריבות של מדוזות ועוד...

כמובן שיש להימנע כמה שיותר, אך אם לא הצלחנו יש תרופה למכה. ניתן לעזור בהומאופתיה בצורה מיידית בפגיעות אקוטיות אילו. אפשר לרפא בצורה מאוד יעילה וללא סימנים. הרעיון :"דומה בדומה ירפא " פועל כאן. הרמדי מעוררת את כוחות הריפוי של הגוף ועוזרת לו לרפא את עצמו.

עקיצות של יתושים: איך שהקיץ מתחיל להגיע ועמו הלחות העזה, היתושים מתחילים להתעופף סביבינו ולחפש לעצמם מזון. הם אוהבים מאוד את ריח הזיעה שלנו, וחום גופנו. היתושה אוהבת מאוד את דמנו ובשמחה תתנפל עלינו.

ישנן דרכים למניעת התקרבותם של היתושים אלינו. דבר ראשון אם יש מזגן רצוי לסגור את הבית ולהדליקו, אם אין מזגן להפעיל מאוורר. אפשר למרוח שמנים אתריים, כמו: לימון אקליפטוס, לבנדר, גרניום. למרוח אותם בשילוב שמן שקדים או לשים אותם במבער אדים.

           במידה וכל אילו לא עזרו וכבר נעקצתם אפשר מיידית לטפל. כמה אפשרויות: לשים קרח, למרוח משחה הומאופתית טרואמיל, משחת קלנדולה, אלו וורה, או משחה הומאופתית בשם אפיס.

           לפעמים כל הנסיונות לא עוזרים לנו להימנע מהעקיצות, ואין אנו יכולים לפתור את הבעיה מקומית. יש לנו רגישות חזקה לעקיצות היתושים. מגרד, מכוער , נפוח, אדום, מגרד עד זוב דם (מצב שיכול להביא לזיהום), ואנו מלאים בעקיצות. במצב כזה כדאי להתייעץ עם הומאופת, שיכול להתאים את הרמדי לסובל. לקיחת רמדי הומאופתית יכולה למנוע את הסבל מהעקיצות ואת היתושים לא להתקרב אלינו. הריפוי נעשה תמיד ע"י איפיון הסימפטומים של החולה.

עקיצות של דבורים: בקיץ אנחנו מסתובבים יותר בחוץ, והדבורים גם הן נמצאות וחגות סביבינו. בד"כ הן תוקפות ברגע שהן חושבות שהן מאויימות. הדרך הכי נכונה היא, לא להלחם בהן. אך במקרה ועברתם ליד עץ עם פרחים, והדבורה תקפה ועקצה אתכם, העקיצה כואבת ונפוחה, אזי הדרך הראשונה להרגיע היא לעשות חבישה קרה עם קרח. המצב יותר קשה , כאשר יש רגישות יתר לעקיצת הדבורה ואלרגיה לרעל שלה. נפיחות, בצקת, המקום חם, שורף לו, ההתפתחות מיידית והנעקץצת  לא צמא. זו תמונה של רמדי שתרפא את העקיצה.הדבר הנכון להתייעץ עם הומאופת.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

כוויות שמש: : שמש הקיץ עלולה להיות מסוכנת.כידוע, הקרינה יכולה לגרום לבעיות קשות מהתקמטות מוגדמת של העור ועד סרטן העור. תמיד חשוב למרוח קרם הגנה כשיוצאים מהבית, אך כששוכחים, או לא מחדשים אותו עלולות להיוצר כוויות שמש. את כוויות השמש ניתן להקל ע"י מריחת אלוורה או יוגורט אך גם להומאופתיה יש פתרונות. בכוויות קלות ניתן להשתמש בג'ל קלנדולה , אך כשהכוויות רציניות יותר, או שקיימת רגישות יתר לשמש ולכוויות חוזרות מומלץ להתייעץ בהומאופת ולקבל טיפול יעיל יותר לשורש הבעיה.

כוויות שורפות, כאבים אלימים, תחושה שהכאבים חותכים. דלקת חזקה, מהירה ואינטנסיבית. השכיבה מקלה עליו. הרגשתו מוטבת מחום אך תחושת העור מוטבת מרטיות קרות, רגישות יתר בכל חלקי הגוף. לא רגוע, עצבני, כעס עצום ותחושה עזה של פחד בבטן . הומאופת יכול לנתח את הסימפטומים הספציפים של המטופל, בשילוב עם התחשבות במכלול נטיותיו, ולבחור מתוך מגוון של תרופות את הרמדי המותאמת למטופל.

 

צריבות של מדוזה:בקיץ אנו הולכים לים ,שוחים ונהנים מהמים הקרירים אך ישנן תקופות בהן נחלי מדוזות מגיעות אל החוף ויחד איתן ביצי המדוזות. בעת מגען עם העור הן צורבות ומכאיבות. דבר ראשון קיימת האפשרות של מניעה מלהיכנס לים. אם בכל זאת נכנסת ונצרבת, חומץ יכול לעזור, לימון, ואפילו שתן (אם אין משהו חומצי בסביבה). במידה ועזרה ראשונה זו לא עוזרת,      העור צורב, שורף,שלפוחיות, דלקתיות בעור. פנים נפוחות ובצקת בעיניים, באזניים, בידיים ובכתפיים ויש חוסר תאבון. נראה שיש לך אלרגיה לצריבה של המדוזה. התייעצות עם הומאופת יכולה לעזור לפתור את בעיית האלרגיות, ואפילו אם יש צריבה, היא לא תגרום להחמרה כל כך גדולה.

 

 

מקרה לדוגמא

 

סמדר החלה להבחין בנקודות אדומות ועקיצות מגרדות על כל חלקי הגוף. הכתמים לא נראו כעקיצות יתוש, אך סמדר, בכל זאת, ניסתה להשתמש בדוחי יתושים. סמדר התיעצה עם רוקחים ורופאים וניסתה סוגי משחות אך שום דבר לא עזר. הכתמים והעקיצות המשיכו להופיע וסמדר החליטה לפנות אלי.

            כשפגשתי את סמדר, היה ברור שהיא סובלת מרגישות יתר לעקיצות ושדמה משום מה אטרקטיבי לחרקים. בבדיקה של סביבת מחייתה, החרקים החשודים התגלו ככינים של יונים שהתישבו על מרפסתה. אחרי איפיון וניתוח הבעיה ובהתחשבות בתכונותיה האחרות של סמדר, התאמתי לה רמדי שהשפיעה בין השאר על משיכת הכינים אליה ועל התגובות האלרגיות הקיצוניות שלה לעקיצות. העקיצות של סמדר שכחו והפסיקו לגרד, ומאותו היום והלאה, הכינים נשארו על היונים ולא נמשכו אליה יותר.

 

הטיפול ההומאופתי האקוטי, הוא לא תחליף לטיפול יסודי ומעמיק. בעזרת טיפול מעמיק ניתן לראות מה הרגישות שלך ובעזרתו תוכלי להמנע בעתיד מנזקים שחוזרים.

אשמח לענות על שאלות.

טובה סלע- הומאופתית קלאסית

tova_sela@yahoo.com  

טובה סלע
הומיאופתית קלאסית
tova_sela@yahoo.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב