דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם יש קשר בין עצירות לבין מעצורים נפשיים? 

מאת    [ 27/06/2011 ]

מילים במאמר: 589   [ נצפה 2858 פעמים ]

האם יש קשר בין עצירות לבין מעצורים נפשיים? / מאת יואב ברנזון

 

 

עצירות

 

עצירות היא תופעה לא נעימה ומפריעה. היא סימבול לסוג של מעצורים - בגוף אבל לא רק בגוף אלא גם בנפש, גם בתוך תהליכי המחשבה, הרגש, הדימיון והאמונה של האדם.

 

עצירות יוצרת מצב של קושי בשחרור, תהליכי עיכול חלקיים, כבדות, הכבדה, נפיחות, העדר זרימה, תחושה של מחנק ושל חוסר אונים, סבל מתמשך ומאמץ שאינו מוביל לשום תוצאה. 

 

 

 

מה הגוף אומר?

 

בעצירות הגוף למעשה אומר - אתה במעצור. אתה עצור. אתה תקוע, ולכן גם מערכת העיכול שלך תקועה. הגוף מאותת על בעיה שיש צורך לפתור אותה לא רק בהיבט הפיזי הצר אלא גם בהיבט הרחב יותר.

 

מקור העצירות הוא במעצורים נפשיים: אתה לא רואה את העתיד, אתה לא מקבל את ההווה, אינך מאמין עוד בדרך, אתה חסר אמונה, אתה תקוע בחשיבה, אינך רואה את האור שבקצה המנהרה.  

 

 

 

מעצורים - איך זה נראה?

 

מעצורים נפשיים הם כמו גבול, מחסום, מנהרה חשוכה וחסרת מוצא. אנשים שנמצאים במעצורים נפשיים פשוט אינם רואים את האור שבקצה המנהרה, הם אינם רואים את הפיתרון, כי הם נמצאים בעלטה, מול מחסום.

 

מעצורים באים לידי ביטוי בסוג של חוסר תקווה, פסימיות, חוסר אמונה ותחושה של העדר התלהבות והתרגשות בממדים שונים, כמו למשל בחיי האהבה, בעולם העסקי, במגורים, בקשרים החברתיים, במשפחה וכיו"ב.

   

 

 

לפתוח את הראש

 

כדי להתגבר על חסמים ומעצורים נפשיים צריך להתחיל לבנות קרקע חדשה ורעננה של חשיבה, תכנון וראייה של המציאות. פתיחת המחשבה לאפיקים חדשים, רענון האמונה, חיבור לפתרונות אלטרנטיביים חדשים, התחלות חדשות - כל אלה הם הצעדים הראשונים בדרך לשינוי החשיבה ושינוי "הראש".

 

מי שפותח את הראש במקום לתקוע אותו, מי שמזרים את חייו במקום להרים ידיים, מי שמפסיק להיאבק ומתחיל באמת להאמין ולצבור כוחות בתוכו - מניע את חייו קדימה ומשנה את האנרגיה הנפשית שלו אבל גם את אופן פעולת מערכת העיכול שלו.

 

 

וטיפ לסיום: עצירות היא כמו חשיכה של הנפש, נגיעה בדרך ללא מוצא. המוצא לעצירות הוא לחפש ולמצוא אמונה בדרך חדשה ומזינה, לעורר מחדש התלהבות והתרגשות, לפעול למען עשייה נכונה וזרימה טבעית.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב