דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קוד אנושי 

מאת    [ 20/09/2007 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 3057 פעמים ]

שוב כותרת מביישת בעיתונים, על "מטפל" ברפואה אלטרנטיבית שניצל מינית מטופלת בת 15 שהגיעה אליו לטיפול לאחר שעברה אונס.

כן, אני יודעת, טרם היה משפט ואין לחרוץ דינו של אדם בטרם עת, אבל אתם יודעים מה? במקום שאשב עכשיו ואעלה על הכתב את כל כעסי על מקרים שכאלה, עשו חיפוש קצר בגוגל על רום הראל, קראו חלק מהדברים וגבשו את דעתכם בעצמכם. אני אמשיך לדבר על נושא חשוב ביותר- טראומה מינית.

מדובר על 1:3, אחת מתוך 3 נשים שתעבור טראומה מינית באיזה שהוא שלב בחייה. אם תחשבו על זה במושגים של מטופלות- סבירות גבוהה מאוד שמטופלת עם טראומה מינית בעברה תיכנס לקליניקה שלכם. בין אם הטראומה מעובדת או לא, זה כבר עניין אחר, אבל זה משהו שצריך לקחת בחשבון. לא כי צריך להתנהג אחרת או להתלבש אחרת. אלא צריך לזכור שיש לדבר בצורה שאינה פוגעת ואינה מסיבה נזק נוסף על פגיעה חמורה שגם כך קיימת. ויש לגעת בצורה ובאופן שאינם משתמעים לשתי פנים בשום אופן. אני לא אומרת עכשיו שכל המטפלים באשר הם צריכים ללמוד על טראומה מינית והשלכותיה לעומק ולרוחב. אני כן אומרת שצריך לדעת לפחות מינימום. המעט שנלמד במסגרת הסמסטר של שיעורי פסיכולוגיה במכללות השונות (סמסטר 1 על ארבע שנים) אינו מתקרב להיות מספיק, ולכן עלינו כמטפלים ללמוד את הנושא, לדעת מה מותר ומה אסור, מה נכון ומה לא נכון. הכי חשוב במקרים אלו זה להפנות את המטופלת- או המטופל- לגורמים בעלי ניסיון היכולים לעזור, וללמוד כיצד את או אתה, המטפלים, יכולים לעזור מבלי להזיק, מבלי להרע. להלן מספר אפשרויות, אפשר להשתמש בכולן, אפשר רק באחת, אבל החשוב- לדעת שהם קיימים ולהשתמש בהם, לא רק בשביל המטופלות והמטופלים שלכם אלא גם לידע שלכם. אסור לשתוק- צריך לספר ולדבר על הנושא עוד ועוד. התחנה הראשונה שלכם כמטפלים המעוניינים לדעת עוד על הנושא הוא אתר מקום. זהו אתר עם שפע מידע בכל הקשור לטראומה מינית, מאמרים, פורומים- זה המקום להתחיל. תחנה נוספת חשובה היא המרכז לסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. אפשר גם מהם לקבל מידע רב, ואם אתם מכירים מישהי שעברה תקיפה מינית, עודדו אותה לפנות למרכז כי יוכלו לעזור לה שם. הטלפון הוא פשוט- 1202. אחד הספרים החשובים שיצאו בנושא טראומה מינית הוא הספר טראומה והחלמה של ג'ודית לואיס הרמן. הקישור הוא לספר באנגלית, הספר בעברית אזל בהוצאה, כדאי מאוד לרכוש ולקנות, יש שם הרבה מאוד מידע שניתן לתרגם אותו למערך טיפולי ברפואה סינית. מצורף מאמר בנושא טראומה מינית בראי הרפואה הסינית, שהופיע באתר סינית בתחילת הדרך, ומאמר נוסף על השילוב שבין טיפול פסיכולוגי וטיפול ברפואה סינית.

כן, אני עצבנית. מרגיז אותי לקרוא על הדברים האלה. מרגיז אותי לחשוב שיש עוד מקרים כאלה. מרגיז אותי גם לחשוב שיש אנשים שלא אכפת להם מזה. מרגיז אותי לחשוב שיש אנשים שזה לא מרגיז אותם. אל תיתנו לעצמכם להיות כאלה.


לקבלת הרשומה השלמה עם הקישורים- כנסו לבלוג שלנו:
http://blog.sinit.co.il
סינית- מרכז בוגרים ברפואה סינית:
http://www.sinit.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב