דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תבנית תוכנית שיווקית: תוכנית שיווקית בעשרה צעדים קלים 

מאת    [ 27/06/2011 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 3283 פעמים ]

תבנית תוכנית שיווקית - תוכנית שיווקית ממוקדת תוצאות בעשרה שלבים:

 

1. תקציר מנהלים

תקציר מנהלים מכיל סיכום בנקודות של עיקרי התוכנית העסקית.

חשוב להציג נתונים מספריים, ופעולות משמעותיות שיביאו לתוצאות הרצויות.

את חלק זה יש לכתוב רק בסוף, לאחר כל הסעיפים הקודמים.

 

2. המטרה הרצויה

חשוב לציין ביעדים כמותיים ואיכותיים, עם מדדים ותאריכי יעד

 

3. ניתוח המצב הנוכחי - על פי עקרון ארבעת ה P:

שלב זה חשוב מאוד, עוד בשלב זה באופן טבעי יעלו אלטרנטיבות, ציינו אותם בצד שתוכלו לבחון ולהרחיב אותם בהמשך:

Product - מהו המוצר, מה מאפייניו, מה ייחודו

Price - מחיר ותמחור, מהו מודל התמחור, ממה מורכב התמחיר

Place - מיקום המכירה, ערוצי ההפצה, כיצד המוצר מופץ ונמכר כיום, דרך אילו ערוצים

Promotion - ערוצי ודרכי השיווק הקיימים, איזו אסטרטגיה אם בכלל קיימת היום

 

4. ניתוח שוק  - חקר SWOT 

את השוק נאפיין בארבעה פרמטרים:

Strengths - חוזקות

Weeknesses - חולשות

Treaths - איומים

Opportunities - הזדמנויות

חקר שוק חיוני בשלב זה, היכרות עם כיוון השוק, תחזיות, שחקנים מרכזיים ומגמות

 

5. ניתוח הלקוחות  - קהלי יעד ופלחי שוק

זהו את הלקוחות: שימור לקוחות קיימים, יצירת מאגרי לקוחות פוטנציאלים, זיהוי מקורות להשגת לקוחות חדשים ויצירת שיתופי פעולה.

 

6. הצגת אלטרנטיבות ותוכנית נבחרת

תקציר אלטרנטיבות והצגת האלטרנטיבה הנבחרת - תועלתה וייתרונותיה על פני האלטרנטיבות שהוצגו. יש לפרט את תמהיל השיווק  הנבחר (על פי עקרון ארבעת ה P שמוצג בסעיף מס' 3)

 

7. תוצאות והשלכות תוכנית השיווק

כאן יש לפרוס את תוצאות והשלכות תוכנית שיווקית ביעדים לטווח קצר, ביניים וארוך ובמדדים כמותיים

רצוי להשתמש במספרים ובתאריכים . לדוג' הגדלת הכנסות ב 70% עד תחילת ספטמבר.

 

8. סיכום ומסקנות

נקודות עיקריות וחשובות להצלחת התוכנית השיווקית,שוב גם כאן חשוב לציין נתונים כמותיים והשואתיים

 

9. נספחים

צרפו נתונים תומכים, ניתוחי שוק, סקרים ומסמכים שישרתו את מי שיישם את התוכנית וגורמים אליהם מציגים את התוכנית

 

10. מהסוף להתחלה - עכשיו כשהכל נכתב, סוכם והוצג בקצרה, יש לאסוף את תקציר כל הסעיפים הקודמים לתקציר המנהלים.

הנתונים החשובים ביותר הם: המטרה, ניתוח מצב נוכחי, ניתוח שוק, אלטרנטיבה נבחרת ותוצאות. מעבר לכך במידה והתוכנית מוצגת לגורמים חיצוניים כמו משקיעים, יש לצרף תקציר קורות חיים של בעלי העסק, מנהליו, עובדים ותקציר אודות העסק ומבנה ארגוני.

 

רצוי שהתוכנית השיווקית תכלול מרכיבים חשובים בשיווק כמו: מיתוג, אמצעים שיווקיים להשגת המטרות, תקשורת שיווקית ועוד.

שיווק מנצח, הוא אמצעי חשוב להצלחת כל עסק! והוא מתחיל בהכנת תוכנית שיווקית טובה.

לורי שלום, 


054-7716339
שיווק לתוצאות!


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב