דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים: לשנות את הבית לטובה 

מאת    [ 26/06/2011 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2287 פעמים ]

אצלנו בבית, כמו בכל בית ישראלי ממוצע, מדי שנה בקיץ אנו מתמודדים מחדש עם הבעיה המוכרת של חום האימים הפוקד את דירתנו בחודשי יולי אוגוסט. בחודשים אלו אנו נאלצים  להדליק מזגן מבוקר ועד ערב מאחר והבית שלנו פונה לכיוון דרום. דווקא החום פחות מפריע לנו בדירה. מה שיותר מפריע זה האור החזק שנכנס לביתנו ומסנוור את כולנו בעודנו שוהים בחדרי השינה. בעיה זו הציקה לנו בעיקר בחדר של שני ילדינו הקטנטנים, שהתקשו מאוד להירדם בשעות הצהריים. כל אם מכירה את הבעיה הזו של השכבת הקטנים בשעות אחר הצהרים: אפילו מעט אור החודר לחדר השינה מפריע להם להירדם... ואם הם לא נרדמים גם את לא נרדמת.

בעיה נוספת ממנה סבלנו בביתנו, נבעה מהאור הרב שחדר לגינה שלנו ומנע מאיתנו לשבת בנחת וליהנות מהגינה. גם כאן, מי שסבל בעיקר היה ילדינו הקטנים שנהנו מאוד לשחק בגינה לאורך כל השנה. בהתחלה חשבנו שאולי כדאי לנו לבנות גג שיצל על הגינה, אך מהר מאוד פסלנו רעיון זה מכיוון שבניית גג הצריכה אישורים רבים מאגף הבנייה בעירייה, אישורים שלוקח זמן רב להשיגם כי בניית גג נחשבה למעשה שינוי שטח הדירה בטאבו. כמו כן, לא רצינו לבנות גג כדי לא למנוע לחלוטין מקרני השמש לחדור לגינה שלנו.

מבחינת חדרי הבית, במשך שנים פתרנו את בעיית השמש החזקה באמצעות הגפת התריסים, אבל היות ולא רצינו למנוע זרימת אוויר לתוך החדרים לעולם לא סגרנו אותם כליל ולכן תמיד נשאר קצת אור בחדרים שהיה גורם לאי נעימות בשעות הצהרים. לאחרונה פתרנו את הבעיה בצורה יעילה נוחה וזולה: פנינו לחברה המוכרת סוככים והזמנו סוככים לכל חדרי השינה.

בהתחלה חשבנו להתקין סוכך אחד בחדר של הילדים, אבל כאשר גילינו שהתקנת סוככים כלל אינה יקרה החלטנו להתקין סוככים גם בגינה, אם כי בגינה בחרנו להתקין סוככים מפוצלים. לשמחתי, החברה אלינו פנינו הסבירה לנו שכל מוצריהם מגיעים במגוון רחב של צבעים ודגמים. הגוונים והצבעים של סוככים הם רבים: שמנת, לבן, אפור ואפילו לבן עם פסים, ולכולם היו מחירים נוחים ביותר.

אותם סוככים שהתקנו בחדר ובגינה, פתרו לנו את הבעיה בצורה נפלאה. כעת יכולנו להשאיר את התריסים פתוחים בחדר הילדים גם ועם זאת למנוע מחדירת אור חזקה אל תוך החדר בשעות הצהרים.

בגינה, כאמור, התקנו סוככים מפוצלים בשתי פינות נפרדות בגינה, ומאז התקנתם אנו יכולים לשהות בגינה כל אימת שמתחשק לנו. גם כאשר יש שמש חמה, הסוככים מצלים את הגינה ומנעימים לנו את השהות בה.

גילינו גם שבחורף כאשר יורד גשם ויש רוחות חזקות, התקנתו של סוכך הוכיחה עצמה כיעילה מאוד: הסוככים שהתקנו מנעו מהגשם לחדור לחדרי השינה וליצור רטיבות בחדרי השינה, ואילו בגינה אותם סוככים מגנים על ריהוט הגינה מפני הגשם והרטיבות.

לסיכום, התקנת סוכך הוא פתרון יעיל זול ופונקציונאלי לדירות הסובלות מחום ואור חזק בחודשי הקיץ, ובדירות גן בהן השמש בגינה היא מרובה. התקנת סוככים תורמים גם למראה הכללי של הבית או הגינה- הם יוצרים מראה מטופח, יפה ומהודר. קנייה כדאית לכל בית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב