הלימוד כחוויה מהנה... לתלמידים ולמורים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הלימוד כחוויה מהנה... לתלמידים ולמורים 

מאת    [ 26/06/2011 ]
מילים במאמר: 388   [ נצפה 2646 פעמים ]

 
 

מערכת החינוך מהווה חלק חשוב מאוד, לדעתי, ביצירת בסיס משותף חברתי וגם בסיס לצמיחה כלכלית.

לדעתי, במערכת החינוך דרושות מספר מהפכות ושינוי כולל במטרה להפוך את הלימוד לחוויה מהנה לתלמידים ולמורים, תוך שיתוף הסביבה וההורים במקומות שניתן.

השינוי יכול לצאת מהשקפת עולם לפיה יש דרכים רבות להיפתח לחוויות הלמידה וההבנה, ההשכלה והידיעה. יש לשלב בין הצורך בין הענקת ידע ובין חשיבותה של המחשבה העצמאית והיכולת לבחון דברים מחדש.

על מנת לקדם שינויים במערכת החינוך צריך קודם להגדיר את תפקידיה, דרכי פעולתה ואמצעים להעריך את מידת השגת המטרות ויעילות דרכי פעולה. אחד הבסיסים למערכת (החינוך ואחרות) הוא התייחסות לכלל המעורבים בה (עובדים, תלמידים ואחרים) כבני אדם, לפני כל דבר אחר.

באופן עקרוני, יש לבצע מספר שינויים מבניים הכולל יצירת מספר גדול של מסגרות, תוך ביטול (או שינוי, לפי הצורך) המסגרות הקיימות. יש לאפשר לתלמידים ולמורים להיות במסגרת שאליה הם מתאימים ואין לכפות מסגרת אחידה לכולם.

בנושאים הבאים כדי לדון מחדש: שינוי דרכי הלימוד והעברת החומר במגוון מקצועות. הקטנת העומס המוטל על התלמידים והתמקדות בהקניית כלים, יכולות למידה והבנת החומר לצד ידע ספציפי וכללי. גיבוש דרכים להתמודדות עם האלימות במערכת החינוך, גם באופן נקודתי וגם לאורך זמן. שינוי כולל בדרך הכשרת המורים והמנהלים ובקשר שבין התלמיד/ה-מורה-בי"ס-הורים.

ניתן לחשוב על דרכים רבות ליישום הרעיונות. להלן דוגמה אפשרית:

שלב ראשון: כישורים בסיסיים במסגרת יום לימודים ארוך

כישורים בסיסיים הם הבנת הנקרא, הנשמע והנצפה, חשבון, שפות (דגש על עברית ו/או ערבית, אנגלית), ספורט, לימודי תרבות כלליים בכיתות של כ 20 תלמידים וכיתות מיוחדות לפי הצורך

שלב שני: לימודי חובה של הכישורים הבסיסיים. ניתן לבצע גם במסגרת יום לימודים ארוך

בנוסף ללימודי הכישורים הבסיסיים, יש ללמד גם לימודיי כישורים מהירים (קריאה מהירה וביקורתית, כללי חישוב והערכה וכדומה) ולימודי בחירה פתוחים ונרחבים, גם לפי יכולת ובחירת התלמיד/ה ותוך שימוש בצוות מסייע.

יש ליצור מערכת גמישה לשינויים, ככל האפשר בכיתות של כ 20 תלמידים וכיתות מיוחדות לפי הצורך.

שלב שלישי:

לימודי בחירה. ההערכה תבוצע לפי היקף הלימוד ולא לפי המקצוע. פתיחת מספר רב של מסלולי לימוד, תוך פיקוח וביקורת תקופתית. על הבחינות להיות אחידות ומאוזנות בקרב כל המסלולים שמאפשרות אותן. כיתות של כ 20 תלמידים וכיתות מיוחדות לפי הצורך.

בכל השלבים והמסלולים יש לשים לב למספר דגשים: תכנית לימוד משתנה וגמישה, הכוללת גם נושאים עכשוויים. לעודד תכניות תגבור להשלמת פערים ולמתקשים ולעודד תכניות למצטיינים. שינוי דרך ההערכה לתלמידים, למורים ולמנהלים באופן שיעודד חשיבה לצד ידע.

ויש עוד המון רעיונות טובים בעוד מקומות. אפשר לשפר.

גישתי היא שאפשר לשפר ושזה תלוי גם בכל אחד ואחת מאיתנו. תחשבו בעצמכם ותיהנו מהחיים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב