דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גידול עם AUTOPOT - בקלות ובפשטות 

מאת    [ 26/06/2011 ]

מילים במאמר: 1178   [ נצפה 2905 פעמים ]

גידול עם AUTOPOT – בקלות ובפשטות

חברת AUTOPOT האנגלית עוסקת בפתרונות השקייה מעל כעשור. הפתרונות אותם מציעה החברה לקהל לקוחותיה, וכעת גם לקהל הישראלי, כוללים פתרונות ביתיים להשקיית צמחים, פתרונות "ירוקים" וידידותיים לסביבה, תוך שימוש בכמות המינימאלית האפשרית לצורך השקיית הצמח, ומבלי לאבד אף טיפה, בעזרת שיטת השקייה ייחודית, להביא את הצמח ליופיו המקסימאלי ולהניב כמה שיותר יבול. החברה שמה לעצמה מטרה לספק מוצר שתכונותיו הבולטות הינם נוחות, יעילות וחסכנות. סדרת העציצים ופתרונות ההשקייה נחשבים לפתרונות ההשקייה הידידותיים ביותר לסביבה ולצמח תוך מתן כמה שיותר מזון לצמח מבלי לאבד בדרך ולו טיפת מים אחת, מה גם שניתן להשתמש במערכת זו במים ממוחזרים, מי גשמים, מי מזגנים, ועוד. המערכת אינה צורכת חשמל או זקוקה למקור כוח כלשהו, איננה זקוקה למשאבות מים, לא צריכה לחץ מים אחיד ולא מופעלת על ידי טיימר כלשהו. שיטת ההשקיה משתמשת בחוקי הטבע לתועלתה. למערכת זו היכולת והמוצרים לספק פתרונות השקייה מגוונים המתחילים בעציץ אחד בודד ומסתיים בקילומטרים רבועים רבים, שאלו אותנו כיצד! המוצרים הלל מתאימים לכל סוגי מצעי הגידול הקיימים וניתן להגיע בעזרתם לצמחים יפים, חזקים ובריאים. כמו כן, המוצר מתאים לכל רמות המגדלים, מהמגדל המתחיל, דרך המגדל הבינוני והמתקדם, וכלה במאסטר-מגדל, זאת תודות לפשטות והנוחות של מערכות ההשקייה.

סדרת מוצרי EASY2GROW

הרעיון מאחורי סדרת EASY2GROW הוא ליצור, באופן פשוט ובטוח, סט שלם של מערכת השקייה המתחיל ב-2 עציצים ונגמר בכל כמות שעולה בדימיונכם, כל זאת מבלי שהמגדל יצטרך להחליף את כל המערכות הקיימות במערכות חדשות אלא כל שהמגדל צריך הוא לחבר מערכות הארכה מאותה סדרה למערכת הקיימת כבר.

הסט המלא (שני עציצים) כולל:

1. מיכל אחסון מים 47 ליטר + מכסה

2. מגש השקייה לשני עציצים

3. 2 עציצי 8.5 ליטר

4. מערכת השקיה אוטומטית

5. מערכת שליטת שורשים

6. מערכת חיבורים

7. 1.5 מ' צינור 6 מ"מ

ערכת ההארכה כוללת:

1. מגש לשני עציצים

2. 2 עציצי 8.5 ליטר

3. מערכת השקיה אוטומטית

4. מערכת שליטת שורשים

5. מערכת חיבורים 6. 1.5 מ' צינור 6 מ"מ

7. מחבר T 6 מ"מ

כאמור, המערכת מנצלת את חוקי הטבע והגרביטציה בכדי להעביר מים לצמח, אך גם הצמח מנצל את המערכת בכדי לקבל את כל הדרוש לו, בזמן ובכמות המתאימה לצרכיו. ניתן להשתמש בדשנים המתאימים למערכת הידרופונית, כלומר לא בדשנים אורגניים, בכדי להוסיף לצמח מזינים, מיקרו ומקרו אלמנטים, ויטמינים ועוד. למעשה, ניתן להשאיר את המים והדשן עומדים למשך זמן של כמינימום שבוע (תלוי כמובן, שהצמח/ים אינם צורכים יותר מ-47 ליטר במהלך השבוע). מומלץ למקם את המיכל במקום נגיש לכם וכן לא לסתום לגמרי את מכסה המיכל וזאת על מנת שתוכלו למלא את המיכל מחדש בקלות יחסית. כמו כן, על מנת להגדיל את החיסכון במים, ניתן להשתמש במערכת זו במי גשמים ומי מזגנים שנאספו, ניתן להשתמש במים ממוחזרים שנאספו לדוגמא מן המקלחת, ובכל דרך שמצאתם לנכון בכדי לחסוך במים. מומלץ מאוד, ללא קשר למקור המים, לאזן את רמת החומציות שבמיכל שתתאים לצמחים אותם תרצו לגדל.

בכדי להגדיל את כמות העציצים המחוברים לטנק, יש לחבר את ערכות ההארכה אל צינור ההשקיה שקוטרו 6 מ"מ (כלול בערכה המלאה) וזאת בעזרת מחבר T בעל אותו קוטר (כלול בערכת ההארכה). כל סט מן הסדרה הזו כולל בתוכו את מערכת ההשקייה האוטומטית, העונה לשם VALVE AQUA, המערכת יושבת במרכז המגש ומשמשת כלב כל המערכת, ומסייעת לצמח עצמו לווסת את כמויות ההזנה לפי הנחוץ לו. המערכת מווסתת את המים המגיעים מן המיכל, אל הצמחים שבעציצים, וזאת תוך ניצול חוקי הגרביטציה. למעשה,עם חיבור המערכת למיכל המים, יפתחו השסתומים במערכת, שתמלא את המיכל הפנימי באקווה-וולב, לגובה קבוע מראש של 20 מ"מ. ברגע שהמים יגיעו לגובה הרצוי, ייסגרו השסתומים, וזרימת המים מטנק המים למערכת תיפסק. כעת, שמיכל המים הפנימי מוכן, המים עוברים אל שני צידיו האחרים של המגש, וממלאים את כל המגש ובייחוד את מערכת השליטה בשורשים. לוח זה, כשהוא ספוג מים, מהווה את מקור המים לשורשי הצמח, והם יונקים את הנוזלים דרכו. כאשר כמות המים במגש נגמרת, נפתח שוב השסתום וממלא שוב את המיכל הפנימי במים עד לגובה של 20 מ"מ, וכל התהליך חוזר על עצמו שוב ושוב. נוצר מצב למעשה, שככל הצמח גדל, כך הוא יצטרך יותר מים, כך הוא ישתה יותר מן המים שבמגש וכך למעשה, יפתח השסתום וייסגר בתדירות גבוהה יותר, בהתאם לצרכי הצמח. הרעיון שעומד מאחרי ריקון המיכל הפנימי לפני המילוי מחדש, הוא מתן זמן מנוחה מפעולות העיכול לשורשים, דבר המחזק אותם ומדמה למעשה את החיים בטבע וכן כאשר מוזרמים שוב המים למגש, הזרימה עצמה, מעשירה את המים בחמצן, אותו צורכים השורשים בשמחה רבה.

יתרונות: • אין צורך בחיבור לחשמל, משאבות אוויר או משאבות מים • נקי ואסתטי • ללא שימוש בטיימרים למיניהם, אוטומטי לגמרי בזכות ניצול חוקי הטבע • אין צורך בתחזוקה על בסיס יומי, במקרים רבים, למערכת יכולת פעולה עצמאית וארוכת טווח • ניתן להגדיל את כמות העציצים שבמערכת בתוך מספר שניות – קל ופשוט • ידידותי לסביבה • חסכוני במים – מתאים גם למים ממוחזרים

טיפים: להלן מספר עיצות וטיפים שיאריכו את חיי המוצר שרכשתם, ישפרו את איכות עבודתכם, ולבסוף יגדילו את הנאתכם ושביעות רצונכם: • בכדי לחבר בקלות את הצינורות למחברים המתאימים, מומלץ לחמם קלות את קצה הצינור בעזרת טבילתו במים חמים או בעזרת מצית – יש לנקוט צעד זה בזהירות בכדי להימנע מפגיעה בצינור. • מומלץ להגביה את טנק המים כך שיהיה גבוה מן העציצים, לא חובה אך מומלץ, מספיקה הגבהה של כ-15 ס"מ על מנת להבטיח פעולת השקייה קלה ונוחה יותר • מומלץ להתאים את רמת החומציות שבטנק ההשקייה לסוג הצמח ולמצע הגידול, ללא קשר למים בהם אתם משתמשים. לא מומלץ להשתמש במים מינראלים. • יש לשמור על החור הקטן הנמצא במכסה מערכת ההשקיה – האקווה וולב – פתוח בכל עת • מומלץ לשמור על המגש ועל האקווה-וולב נקיים מלכלוך מחלקים קטנים כגון אבנים, פרלייט, חצץ וכו'. כל אלו עלולים להביא לסתימתה של המערכת ולהשבתתה. מומלץ להחזיק מברשת ניקוי קטנה או מברשת שיניים ישנה, עימה תשתמשו בכדי לשמור על ניקיון המערכת. • המערכת מתאימה לכל סוגי מצעי הגידול אך בכדי להגדיל את היבול המתקבל, ובכלל לצורך שיפור מערכת העיכול שבצמח, מומלץ להשתמש במצע גידול המכיל לפחות 25-50 אחוזי פרלייט • מומלץ למלא מחדש את טנק ההשקייה במים ובדשנים, כאשר כמות המים בטנק הינה נמוכה משליש קיבולת הטנק. לדוגמא, בטנק של 47 ליטר מומלץ להחליף/למלא מחדש כאשר כמות המים בטנק נמוכה מ-15 ליטר. הדבר שומר על המערכת תקינה לאורך זמן רב שכן אין לה צורך להשקיע אנרגיה רבה בשאיבת הנוזלים מקרקעית המיכל. • בחלקו העליון של האקווה-וולב ישנה קוביית סיליקון צהובה – שימו לב כי הקובייה מאוזנת ומקבילה לחורים המתאימים לה. אי התאמה תוביל לפעילות לא תקינה של כל המערכת ולהריסתה. תפקיד הקובייה הוא ליצור לחץ אטימה לכל המערכת ולהבטיח את תקינות אספקת המים. • מומלץ לנקות את המערכת בסיום כל סבב גידול, וזאת בעזרת מברשת שיניים ישנה ומים חמים מהולים במעט סבון נוזלי. • הכניסו את צינור ההשקייה אל המקום המסומן בתחתית טנק ההשקיה, כאשר לפחות 5 ס"מ ממנו נמצאים בתוך הטנק. בקצה הצינור חברו את הפילטר. מומלץ לנקות פילטר זה אחת לחודש. • את משטחי שליטת השורשים הניחו בתחתית המגש כאשר הצבע הזהוב פונה כלפי מעלה והשחור כלפי הרצפה. יש להתאים את סוגי הדשנים למצע הגידול בו נשתמש. המערכת מתאימה לכל סוגי מצעי הגידול הקיימים אך אינה מתאימה לשימוש עם דשנים אורגניים שכן דשנים אלו מאבדים את יכולתם כשהם נמצאים במיכל סגור וללא תנועה. לכן מומלץ להשתמש במצעי גידול הידרופוניים כגון קוקוס ופרלייט וכנ"ל גם בדשנים. במידה ונעשה שימוש באדמה כמצע גידול, מומלץ להשתמש בדשנים מינראלים כגון אלו של HESI , ATAMI ,BIONOVA ועוד.

אבינועם טלמן


אנו מתמחים בתחום הגינון האורגני וההידרופוני. לפרטים נוספים הינכם מוזמנים לבקר באתרנו


www.organigrow.co.il 


www.hydrogrow.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב