דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייחודו של אוכל הגורמה 

מאת    [ 25/06/2011 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 2331 פעמים ]

המילה גורמה מגיעה מהשפה הצרפתית ופירושה מתווכי יינות ואנשים המערכים את איכות היין. עם הזמן מנעד ההתייחסויות של המילה גדל והתרחב כאשר כיום המילה "גורמה" מתארת קונספט תרבותי שמקושר לאוכל איכותי ולאומנות הקולינריה. האוכל מאופיין בהכנות מורכבות, במנות עשירות בין אם קטנות או גדולות ובשימת דגש על המראה של האוכל ואופן הצגתו.  המושג בדרך כלל נאמר בהקשרים חיוביים ומתאר אוכל מעודן ואנשים אניני טעם בעלי ידע רב באוכל ובאלכוהול. וכן הכנת אוכל גורמה מצריכה ידע קולינארי רב החל באילו מרכיבים להשתמש ואיזה טכניקות בישול לעבוד וכלה בבחירת הציוד והכלים כמו גם מיומנות גבוהה על מנת שהאוכל יראה אסתטי.אוכל גורמה הוא לא פחות תאווה לעיניים מאשר לחיך. המילה גורמה יכולה לתאר סוג של מסעדה, מטבח, ארוחה או מרכיב בעל איכויות גבוהות שמצריך הכנות מיוחדות.

 

 בשנות ה-2000 החל הציבור הרחב להתוודע לאפשרות של אוכל גורמה. אוכל זה נהיה נגיש יותר הן מבחינת הרכיבים שניתן להשיג בשווקים השונים והן מבחינת מסעדות ומנות שמוגשות על טהרת האוכל האיכותי. כיום יש חנויות רבות שמוכרות מוצרים ורכיבים שמתאימים לבישול גורמה כך שגם אלו שרוצים לנסות את מזלם בבית יוכלו לעשות זאת. כמו כן, ניתן ללמוד לבשל מנות גורמה באמצעות סדנאות בישול שונות.

סדנת בישול גורמה היא אחת מסדנאות הבישול הפופולאריות שיש שכן בעוד אוכל איטלקי או צרפתי קל יותר ללמוד מספרי בישול ותוכניות טלוויזיה, טכניקות בישול של אוכל גורמה הן קצת יותר מורכבות ליישום ומצריכות דיוק רב יותר. בסדנאות הבישול תלמדו איך להכין את האוכל ואיך להגיש אותו שכן כאמור האסתטיקה היא חלק בלתי נפרד מהקונספט של אוכל גורמה.

 

להלן מספר דוגמאות של מאכלים שנחשבים מאכלי גורמה: קוויאר, סלמון מעושן, כבד אווז, פטה, כמהין, פטריות, תבלינים, בשרים מיוחדים, שמן, חומץ, גבינות, שוקולדים. התבלינים של אוכל גורמה הם בדרך כלל טריים ולא מעובדים. תבלינים טובים יוצרים שילוב מסחרר של ארומה וטעם: זעפרן ספרדי, חרדל, קינמון וציפורן, כמה שמיר ורוזמרין יעצימו את הרטבים. שמן וחומץ: שמן זית איטלקי וחומץ בלסמי טובים  כדי לשדרג את הסלטים. כמו כן, שמן זית הוא מצרך הכרחי בכל מה שקשור לאוכל גורמה.

 






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב