דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נאשמים שהורשעו בהברחת טובין קיבלו עונש קל יחסית 

מאת    [ 23/06/2011 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2119 פעמים ]

עו"ד גיל נדל

לאחרונה, ניתן גזר-דין על ידי בית משפט השלום באשדוד, אשר אימץ עסקת טיעון בין נאשמים בהברחת טובין לבין המדינה, אשר הקלה באופן ניכר בעונשים שהוטלו עליהם.

עובדות המקרה וטענות הצדדים:

בשנת 2007 ניסו הנאשמים להבריח סיגריות ומשקאות חריפים לתחומי מדינת ישראל, וזאת תוך השתמטות מתשלום מסי יבוא.
נסיון ההברחה התבצע דרך בסיס חיל הים שבתוך נמל אשדוד, בסיועם של חיילי הבסיס אשר עשו "יד אחת" עם הנאשמים ואפשרו הכנסת רכב לתוך הבסיס בידיעה שזה משמש להברחת טובין.
בנוסף, השליכו חיילי הבסיס טובין נוספים מעבר לגדר הבסיס וכל זאת על מנת שהנאשמים יוכלו לאסוף את הטובין ללא הפרעה וזאת באמצעות רכב שני נוסף שהמתין לקליטת הטובין מחוץ לשטח הבסיס.

הרכב הראשון נתפס בנסיעה בעיר אשדוד ובו למעלה מ-1, 000 פקטים של סיגריות וכן משקאות חריפים.
בבדיקה נוספת שנערכה למחרת נתגלה מטען נוסף שהמתין לאיסוף באמצעות הרכב השני ובו למעלה מ-100 פקטים של סיגריות ומשקאות חריפים.
על הטובין שהוברחו חלים מיסי יבוא בסך של 157, 000 ש"ח בקירוב, המורכבים ממכס, מס קניה ומע"מ.

המדינה טענה כי מדובר בעבירות חמורות ביותר תוך שיתוף פעולה עם חיילים מבסיס חיל הים באשדוד, וחמור מכך, לצורך ביצוע ההברחה נוצר קשר בין אחד הנאשמים ובין רס"ר האבטחה של בסיס חיל הים אשר קיבל תשלום תמורת הכנסת הרכב הראשון לתוך הבסיס – זאת בידיעה מלאה  שהרכב ישמש להברחת טובין .
בנוסף, ציינה המדינה כי פעולות ההברחה זכו לשיתוף פעולה מצד חיילי הבסיס, אשר תפקידם היה להשליך את  הטובין המוברחים מעבר לגדר הבסיס – ומשם ייאספו אלה על ידי הנאשמים.

המדינה טענה כי מדובר בהברחה בנסיבות מחמירות, השתמטות מתשלום מסים, וכל זאת תוך שיתוף פעולה עם חיילי בסיס חיל הים בנמל אשדוד.
המדינה הוסיפה וטענה שקיימת חובה ובוודאי אינטרס ציבורי וכלכלי להילחם בעבירות כאלו, ולאור כל זאת ביקשה המדינה להטיל על נאשם 1 מאסר בפועל של 6 חודשים ועל נאשם 2 מאסר על תנאי למשך 12 חודשים.

ההגנה הצטרפה לעמדת המדינה וביקשה לכבד את עסקת הטיעון תוך הדגשת החרטה והצער שהביעו הנאשמים ומצבם המשפחתי הקשה מחד, וחוסר היחס שבין חומרת מעשי הנאשמים ובין חומרת גזרי הדין שנגזרו על החיילים שהיו שותפים לביצוע העבירות בבית הדין הצבאי מאידך.

גזר-דינו של בית המשפט:

בית המשפט קבע כי בשאלה המונחת בפניו מן הראוי להחמיר בענישה מעבר לחומרת העונש המוצע בעסקת הטיעון, בין היתר מאחר ובתי המשפט כבר קבעו כי בעבירות חמורות מסוג זה יש להעדיף את אינטרס הציבור שבהחמרת הענישה – על כל שיקול דעת אישי לטובת הנאשמים.

בית המשפט התלבט האם יש מקום לקבל את הסדר הטיעון המקל אליו הגיעו הצדדים ובסופו של דבר החליט לאמצו.
בית המשפט התחשב בחרטה העמוקה אותם הביעו הנאשמים וכן בעובדה כי הנאשמים הודו בפרטי כתב האישום ובכך חסכו זמן רב מזמנו היקר של בית המשפט.

לפיכך, אימץ בית המשפט את עסקת הטיעון וגזר על נאשם 1 שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, וקנס בסך של 8, 000 ש"ח, ועל נאשם 2 שניים עשר חודשי מאסר על תנאי וכתב התחייבות בסך של 10, 000 ש"ח להימנע מביצוע עבירה דומה.

(ת"פ (אשדוד) 1784-07 מדינת ישראל בית המכס אשדוד נ' ימין (בני) אזולאי ואח', גזר-דין מיום 3.2.11. ב"כ הצדדים- למדינה- עו"ד ז'אנה אורלב , לנאשמים - עו"ד אבי חימי).

עו"ד גיל נדל עוסק בתחום דיני יבוא ויצוא, מסי יבוא ומסים עקיפים, חוזים בינלאומיים, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני. עו"ד נדל מרצה בפורומים מקצועיים רבים כגון מכון היצוא, לשכת עורכי הדין, ארגוני סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, איגוד שלכות המסחר ועוד. לעו"ד נדל מדור קבוע בעיתון "תעשיות", במגזין PORT 2 PORT, ובפרסומים נוספים. חומר נוסף מאת עו"ד נדל ניתן להוריד באתר האינטרנט, בכתובת http://www.nadel-law.co.il האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.
מידע על ספרים מפרי עטו של עו"ד גיל נדל ניתן למצוא באתר האינטרנט: http://www.tradelibrary.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב