דף הבית  >>

שיתוף פעולה תיירותי ישראל - ירדן Combination Tours

מאת    [ 22/06/2011 ]

מילים במאמר: 783   [ נצפה 8542 פעמים ]

בין התאריכים 17-19 יוני 2011 התארחו בישראל כ-20 סוכני נסיעות ירדנים כאורחים של חברת אהלן אולימפוס בע"מ.  הסוכנים שבאו ארצה במסגרת הטיול הגיעו ממשרדי נסיעות בעיר עמאן בירת ירדן ומהעיר עקבה הסמוכה לאילת. לחלק גדול מהאורחים היה זה הביקור הראשון במדינת ישראל כך שהשליחות שבביצוע הטיול הייתה גדולה אף יותר

חברת אהלן אולימפוס בע"מ פועלת בתחום התיירות הנכנסת המשולבת (שילוב של ישראל עם ירדן ואף עם מצרים ואתרים בתחומי הרשות הפלשתינאית כחלק מתוכנית הטיול) זה שנים.החברה הינה מהמובילות בארגון הטיולים לירדן וממנה

כמארגני תיירות שזכו להתארח רבות אצל חברינו ושותפינו מעבר לגבול ראינו חשיבות רבה בהזדמנות לארחם בארץ כשמטרות הטיול שהצבנו לעצמנו היו הרחבת היקף שיתוף הפעולה האזורי, שיפור היחסים הבין אישיים שבין צוות המשרד שלנו (הישראלים) לצוות משרדי הנסיעות הירדנים  וכמובן הצגת ישראל באופן מאוזן תוך מתן הזדמנות לאורחינו מארגני התיירות הירדנים להכיר מקרוב את הפסיפס של החברה הישראלית.

את הטיול התחלנו מגשר נהר הירדן (מעבר גבול שייח חוסיין) הסמוך לבית שאן, לאחר קבלת הקבוצה במסוף הגבול, כיבוד קל והיכרות קצרה בין כולם נסענו לירושלים, התחלנו את היום בעיר העתיקה ובזמן שאורחינו המוסלמים התפללו בהר הבית את תפילת יום השישי, התלוו הנוצרים שביניהם למורה הדרך של הקבוצה בניה בלום לסיור באתריה הנוצריים של העיר העתיקה לרבות כנסיית הקבר. לאחר הסיור בירושלים המשכנו לארוחת צהרים מאוחרת במלון קומודור הנמצא במזרח העיר, לארוחה נלוו בכירים מטעם משרד התיירות הישראלי למפגש הכרות מרתק בו שטח כל צד את רעיונותיו וצרכיו בכל הנוגע להרחבת שיתוף הפעולה האזורי בין הירדנים לבינינו. לאחר ארוחת הצהריים במלון קומודור, ערכנו סיור קצר בפסל המנורה (סמלך מדינת ישראל) הממוקם ממש אל מול כנסת ישראל, אל מול המנורה התאספנו לתמונה קבוצתית. מגבעת רם נסענו באוטובוס למעבר רחל, צוות חברת אהלן אולימפוס הצטייד מבעוד מועד באישור כניסה מיוחד לעיר בית לחם דבר שהצריך תיאום מיוחד. את הסיור בבית לחם התחלנו בסיור בכנסיית המולד, לאחר הסיור בכנסיה ערכנו מפגש עם מר חנא מיטרי חבר – בעל חנות מזכרות שהינו גם הקונסול של מדינת אל סלבדור ברשות הפלשתינאית, את המפגש ערכנו במסעדת סבבה בה זכינו לקבלת פנים חברית וחמה שכללה כיבוד, פירות, קפה, שתיה קלה ואף הפתעה – מפגש עם מפקד המשטרה הפלשתינאית בבית לחם שכיבד את האורחים מירדן ואותנו בנוכחותו. יצאנו מבית לחם בשעת ערב מאוחרת לארוחת ערב טעימה במיוחד אליה הוזמנו ע"י בעליו של מלון לגאסי במזרח ירושלים. לאחר הארוחה, המשכנו למלון דן ירושלים ללינה.

את היום השני לטיול בחרנו להתחיל ביפו, בעלי משרדי הנסיעות הירדנים זכו לאחר הסיור למפגש מרתק עם חברת הכנסת רוחמה אברהם בלילא שכיבדה אותנו בנוכחותה, שמעה והשמיעה, מיפו יצאנו לסיור פנורמי בעיר המודרנית של תל – אביב לאחר נסיעה לאורך כביש החוף הגענו לעיר חיפה, לא החמצנו תצפית על הגנים הבאהיים כמובן.  את ארוחת הצהרים ביום השני לטיול עשינו במסעדת רוזאנה בדליית אל כרמל. אורחינו מירדן שמעו, שאלו והתעניינו עד מאוד בנושא הדרוזים בישראל. לארוחת הצהרים הצטרף ד"ר נתן תירוש ממכללת עמק הירדן, ד"ר תירוש עורך מחקר אודות מגמות בשת"פ התיירותי – אזורי בין העיר אילת ועקבה והמפגש עימו היה מרתק לכל הצדדים. לאחר ארוחת הצהריים הייחודית אליה הוזמנו ע"י דני בעלי מסעדת רוזאנה המשכנו לסיור בעכו העתיקה לרבות אולמות האבירים, הנמל, השוק ועוד... מעכו עשינו את דרכינו לארוחת ערב מופלאה במסעדת דיאנה שבנצרת אליה הוזמנו ע"י משפחת עפיפי – בעליה של חברת התיירות נזרין טורס. את הלילה השני לטיול העברנו במלון רימונים מינרל שבעיר טבריה.

היום השלישי והאחרון לטיול היה אף הוא מרתק במיוחד. את היום התחלנו בארוחת בוקר מצוינת בבית המלון, המשכנו בסיור הכרות קצר במלון רימונים גלי כינרת שם הציג לנו סמנכ"ל המלון מר עומאר חדרים, שטחים ציבוריים ועוד, אורחינו מירדן התרשמו עד מאוד ממלונות רימונים בטבריה ומשם המשכנו לסיור בהר האושר. מהר האושר עשינו פעמינו לרמת הגולן, תצפתנו על העיר הסורית קונטרה – המפגש עם מוכר הדובדבנים הדרוזי מאבו גוש בנקודת התצפית היה מרתק אף הוא. לאחר הסבר קצר על המקום, נסענו לאורך הגדה המזרחית של הכינרת לארוחת צהרים בקיבוץ שער הגולן. הסיור בשער הגולן כלל הכרות עם חברי קיבוץ, הסבר קיבוץ מהו, סיור בחדרי האירוח של הקיבוץ (אל מול גולן) וסיור קצר בשבילי הקיבוץ. מנהלת התיירות בקיבוץ התיידדה עד מאוד עם אורחינו הירדנים ואף הכינה עבורם שי צנוע שכלל בין היתר צנצנת דבש ממכוורת הקיבוץ. משער הגולן המשכנו למעבר הגבול נהר הירדן, נפרדנו מיודדים, מרוצים וחברים לאחר 3 ימים עמוסי חוויות בהן צילמנו תמונות ואף סירטונים כגון סרטון YOUTUBE זה

ללא ספק סיור זה שעונה על ההגדרות Fam Trip או Educational Tour עשה רבות לקידום השת"פ התיירותי – אזורי בינינו לבין אנשי התיירות הירדנים שנטלו בו חלק, הסיור הפגיש אותם עם אתרים רבים ברחבי ישראל ומעבר לכך הציג להם תמונה אמיתית של ישראל כמדינה בטוחה, נעימה שבה יהודים, ערבים, דרוזים כולם חברים, עובדים יחדיו וכו'

כפיר שורץ - מנכ"ל חברת אהלן אולימפוס 08-6347022 שרות מצויין לאורחים מחו"ל בארץ, בירדן ובמצרים, שרות מיוחד לדוברי ספרדית, תיירות פרימיום וניהול אתרי תיירות, חבר בלשכת מארגני תיירות נכנסת בישראל IITAO ובעל ניסיון עשיר בתכנון וביצוע טיולי איכות בישראל, מצרים וירדן לקבוצות ואף לבודדים

מאמרים חדשים מומלצים:

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה