דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת ענף ההשכלה בישראל והתפתחות הלימודים באינטרנט 

מאת    [ 21/06/2011 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 5100 פעמים ]

 

סקירת ענף ההשכלה בישראל

השכלה ולמידה הינן הבסיס להתפתחות האנושית. ניסיון חיים מצטבר העובר מדור לדור, הופך לכללי התנהגות מסודרים ומקובלים. באופן זה החברה ממסדת את עצמה ומבטיחה לעצמה המשכיות באופן מושכל יותר.

מילון אבן שושן מגדיר את המילה השכלה - "ידיעות כלליות שהאדם קונה בלימודיו" ואילו הערך למידה מוגדר כ – "שינוי בהתנהגות כתוצאה מניסיון אישי" כלומר, כל מה שהאדם מכיר ויודע: תרבות, חברה, ספרות, פיזיקה, מתמטיקה, היסטוריה, ספורט, תיאטרון וכו'.

 האדם בתקופה הקדומה, הקדיש את רוב זמנו להישרדותו הפיזית. הנושאים אשר הטרידו אותו היו מה לאכול, היכן לגור, איך להתגבר על סכנות וכו'. בד בבד החלה התפתחות של תרבות צבירת ואגירת ידע, שהביאה להתפתחות. השכלה מייצרת עבור האדם תנאי חיים טובים יותר, הישרדות טובה יותר ושיפור דברים קיימים.

עם הזמן צבירת הידע שעברה בעל פה מדור לדור עברה תהליך של תיעוד, עריכה, ארגון וסידור  באמצעות הכתב (מגילות, ספרים, ספריות). בהמשך, נוצרו "סוכני ידע" אשר היוו מרכזי ידע לידע שנצבר (מורים, מרצים,ספרים). שלב נוסף בתהליך היה הווצרותם של "מרכזי השכלה" שהכילו "סוכני ידע" (בתי ספר, אוניברסיטאות, ספריות). הדבר הוביל לכך שנוצרו "צברים" המכילים "מרכזי השכלה" (מערכת החינוך, המועצה להשכלה גבוהה) היוצרים סטנדרט לימודי המאחד ומנחה את תהליך הלמידה. עם ההתפתחות הטכנולוגיה ושימוש באינטרנט באופן נפוץ, נכנס הענף גם לעולם המקוון (מורים פרטיים בעלי אתרים, בתי ספר אונליין, אתרים של אתרים – פורטלי לימודים המרכזים מידע על בתי ספר ומוסדות וכן גם זירות לימודים – בתי ספר מקוונים).

השפעת האינטרנט על הענף - רשת האינטרנט יצרה מהפכה בשימוש במחשבים ככלי לאיסוף והעברה של מידע. תהליך הלימודים באינטרנט: יצירה של ידע, העברתו ורכישתו הפכו לתהליך פשוט ומהיר והפוטנציאל הלימודי הטמון באינטרנט יצא במהירות מן הכוח אל הפועל וקיבל את השם: e-learning. 

להשכלה תפקיד חשוב בקביעת רמת ההכנסה של הפרט ואיכות חייו, ובקביעת רמת ההתפתחות הכלכלית חברתית של המדינה כולה. השכלה נחשבת למשאב  אדיר בעידן הגלובלי, ומכאן החשיבות הרבה שמדינות מייחסות לרמת ההשכלה, לאיכותה ולנגישותה לכל שכבות האוכלוסייה. ההשכלה חשובה במיוחד למדינת ישראל, אשר ההון האנושי הוא המשאב העיקרי שלה. חשיבות ההשכלה והלימודים בישראל משתקפת היטב בנתוני הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי )להלן OECD) המראים שההחזר להשכלה בשוק העבודה בישראל גבוה יותר מאשר בממוצע המדינות המפותחות (OECD 2008).

 

אתר שיעורים - לימודים באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב