דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת לוסקי 

מאת    [ 19/09/2007 ]

מילים במאמר: 2562   [ נצפה 4856 פעמים ]


שיטת לוסקי
שיטת לוסקי היא שיטה חינוכית טיפולית.
פסיכותרפיה הוליסטית לאיזון גוף נפש דרך 32 האינטליגנציות,
בשילוב אמנויות.
Lousky Method - The 32 Intelligences & art therapy

שיטת לוסקי היא פיתוח חדשני עדכני ומעשי של ספר יצירה לכלל שיטה חינוכית, טיפולית, הוליסטית, בינתחומית, משולבת - פסיכותרפיה הוליסטית לאיזון גוף נפש
דרך 32 האינטליגנציות בשילוב אמנויות.
שיטת לוסקי היא תבנית 32 נתיבות המכילים את כל הפוטנציאל האנושי.
כל נתיב מכיל מגוון יכולות אנושיות, כישורי חיים ואמנויות ריפוי התואמים את תדר הנתיב. הנתיבות מגדירים את המרחב הריק המבקש מילוי ע"פ הרצון החופשי של כל אדם.
ספר יצירה המיוחס לאברהם אבינו, פותח בהכרזה: "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק יה...". לאמור: העולם נברא בשלושים ושתים אינטליגנציות.
על פי ספר יצירה, שלושים ושתים האינטליגנציות הם מערכת חוקים השולטים בכל הבריאה. באמצעותם נוצר האדם והיקום, ובאמצעותם אדם יוצר את עולמו.
אינטליגנציה היא יכולת שמופיעה בארבעה רבדים: בגוף, ברגש, בשכל וברוח - היכולת לזהות חסרים רגשיים, יכולת להגדיר רצון, יכולת לשנות גישה ויכולת לקבוע מטרות ולממשן. ארבעת הרבדים קשורים כך שהם יוצרים יחידה אחת המבקשת קשר ואיזון בין הרבדים.
כל אחת משלושים ושתים האינטליגנציות מופיעה אצל כל אדם, במינון כלשהו.
לכל אדם פרופיל אינטליגנציות ייחודי משלו, המעצב את אישיותו, את תפיסותיו והבנתו את העולם לצורך מניעת תקלות, פתרון בעיות והשגת יעדים.
אנשים יכולים להיות אינטליגנטיים בתחומים שונים כמו: ציור, שירה, שיווק, משחק, ספורט, ארגון, הוראה, טיפול, נגינה, כתיבה, עריכה, ניהול, מכירות, יזמות, עסקים, כספים, תכנון, וכן בתחום הלשוני והלוגי מתמטי.
על פי שיטת לוסקי, ריפוי הוא תהליך חינוכי נרכש.
פעולה אנושית היא מעשה אמן ופעולת ריפוי healing.
את האינטליגנציות ניתן לתקן, לתחזק, ולשכלל כמו שריר על פי הרצון החופשי.

שיטת לוסקי היא שפה להתבוננות ותבנית להכלה, קישור, חיבור ושילוב התרפיות השונות בעולם הרפואה ליצירת רפואה משולבת שלמה.

ערכי ליבה של שיטת לוסקי
ארבעת ערכי הליבה של שיטת לוסקי נובעים מארבעת העולמות ומהווים תמצית ספר ההדרכה.
1. דע את עצמך דרך המשוב המתקבל מאנשים סביבך ומההתנסויות שלך.
2. מחשבה היא אפשרות שיוצרת אמונה שמעצבת מציאות.
3. שמחה היא מצפן אל ההצלחות ואל הייעוד שלך.
4. העולם הוא אנרגיה המשתנה בהתאם לרצונות, לכוונות ולהסכמות של בני אדם.

שלושים ושתים האינטליגנציות בארבעה רבדים
עולם יסוד האינטליגנציות כלים לאיזון גוף נפש
אצילות אויר 3 אינטליגנציות רוחניות שלושה סוגי רצון
בריאה אש 7 אינטליגנציות שכליות שבעה מורים/ השפעות
יצירה מים 10 אינטליגנציות רגשיות עשרה כוחות פנימיים
עשייה אדמה 12 אינטליגנציות גופניות שנים עשר החושים


האדם כמקור היצירה
אינטליגציות של: רצון חופשי, חוכמה, אור וראיה.

שלושים ושתים האינטליגנציות הם חוקים באמצעותם בורא כל אדם את מציאות חייו.
האינטליגנציות הם הכלים והאורות של שיטת לוסקי. הם אמנות האבחון וחוכמת הטיפול.
שיטת לוסקי היא שיטה חינוכית טיפולית רב תחומית, ייחודית לאיזון גוף נפש דרך שלושים ושתים האינטליגנציות בשילוב אמנויות. ספר יצירה המיוחס לאברהם אבינו הוא המקור, המצע והבסיס שעליו פותחה השיטה.
אנו מתייחסים למצבים המשפיעים על חוסר איזון כקרקע להתפתחותן של מחלות ותקלות, מכאן ששמירה על איזון היא דרך לשמירה על הבריאות ועל איכות חיים.
שלושים ושתים האינטליגנציות כשיטה הצומחת מחוכמת הקבלה של ספר יצירה שואפת להרמוניה דרך האדם השלם ורואה את האדם כמקור היצירה. מקורות הריפוי והתיקון נמצאים במשאבים הטבעיים ובאדם עצמו. הגוף הוא מראה של הנפש, אדם הוא מראה של הסביבה וההתנסויות שלו. דרך המשוב והמראה ניתן להבין את המציאות המתהווה, איך ולמה זה קורה, כדי ליצור עולם טוב יותר עבור כל אחד.
תיאורית שלושים ושתים האינטליגנציות היא אמנות מתהווה ומשתנה הרואה את האדם במרכז היצירה וכמקור היצירה.
נתיבות החוכמה על פי ספר יצירה הן אופן הפעולה וגם דרך הפעולה, הן המקום וגם הזמן, הן התבנית וגם תוכן התבנית, הן נתיבות החוכמה וגם החוכמה עצמה. הן היוצר וגם היצירה עצמה. שלושים ושתים האינטליגנציות הם מערכת חוקים השולטים בכל הבריאה באמצעותם נוצר האדם השלם ובאמצעותם אדם יוצר את עולמו.

*
התא הוא אבן הבניין של הגוף, הגוף בנוי ביותר מחמישים מיליארד מיליארדי תאים החיים בגוף בצורות ובמידות בהתאם למיקומם ותפקידם. בכל תא נמצא זיכרון גנטי שעובר מדור לדור. עץ חיים הוא הזיכרון הגנטי, והפוטנציאל האנושי . זו מולקולה הבנויה מעץ מפותל של שלושה סלילים היוצרים שלושים ושתים אינטליגנציות בארבעה רבדים.
כל קטע בעץ היוצר את הסליל המשולש קרוי נתיב והוא מעין דף בספר עץ החיים השלם. שלושים ושתים האינטליגנציות הם הדפים היוצרים את הגנום האנושי השלם. בכל תא בגוף מצוי עותק מושלם של הגנום השלם. כל תכונות האדם היוצרים את מבנה האישיות מוצפנות בשילובים וצירופים שונים של שלושים ושתים אינטליגנציות.
מיפוי התנהגות אנושית לפי אינטליגנציות יאפשר גישה לצורך אבחון וטיפול. שכלול, תחזוקה ותיקון.







ייחודיות האדם
אינטליגנציה של רצון חופשי וחופש בחירה.

לכל אדם, לכל התנהגות אנושית, לכל תהליך, ולכל מעשה פשוט ניתן להגדיר פרופיל אינטליגנציות מדורג המכיל את כל שלושים ושתים האינטליגנציות.
לכל אדם פרופיל ייחודי. יש אנשים שהאינטליגנציות השכליות שלהם חזקות יותר והם יעדיפו פעילות במקצועות כמו ראיית חשבון, מנהל עסקים, ויש אנשים שהאינטליגנציות הרגשיות חזקות יותר והם יעדיפו לעסוק בעבודה סוציאלית, או חינוך. אלו שהאינטליגנציות הרוחניות שלהם חזקות יותר יעדיפו לעבוד בארגוני צדקה או בתפקיד מורים רוחניים ואלו שהאינטליגנציות הגופניות שלהם חזקות יותר יעסקו במקצועות חקלאיים, או ספורט. יש כמובן שילובים של סוגי אינטליגנציות שמאפשרים מקצועות ועיסוקים משולבים.
לכל אדם פרופיל אינטליגנציות ייחודי המעצב את אישיותו והוא "מבנה" האישיות שלו. ואולם כל אדם יכול, לחשוף ולגרות, לאמן ולתרגל אינטליגנציות ולהתאימן אל המבנה החדש של האישיות שהוא מבקש לעצמו.
הצירופים שמביא כל אדם הם חד פעמיים ומבטאים נאמנה את "מבנה" האישיות הייחודי שלו וכן את הייעוד האישי הנובע מכך.
הפרופיל הייחודי של כל אדם עושה את האדם אחד יחיד ומיוחד ומעמיד אותו במרכז היקום ובמרכז ההוויה.

*

נתיבות חוכמה ואינטליגנציות כמו גוף ונפש -
שני צדדים של אותו מטבע.
נתיבות החוכמה הן תבנית, האינטליגנציות הן המבנה.
נתיבות החוכמה הם ארגז כלים
והאינטליגנציות הם כלים באמצעותם כל אדם מעצב את חייו.
עיצוב החיים הוא תהליך חינוכי מעשה ידי אמן.
תוצאת המעשה היא חד פעמית וייחודית.





תבנית 32 האינטליגנציות
אינטליגנציות הן יכולות או כישורי חיים.
ארבעה שלבים לאבחון ולטיפול דרך 32 האינטליגנציות:
היכולת לזהות חוסר בעולם הרגשי. היכולת להגדיר רצון בעולם הרוחני. היכולת לשנות גישה בעולם השכלי. היכולת לקבוע מטרות וליישמן בעולם הגופני.
תחזוקה, שכלול או שינוי אינטליגנציה צריכים להפיק תוצרים מדידים בשלוש אמות מידה: עולם, שנה, נפש: עולם - שינוי במצב הגופני. שנה - שינוי לזמן ארוך. נפש - שינוי במצב הנפשי

כאשר תחושת חוסר (אמיתי או מדומה) אינה מקבלת מילוי לאורך זמן, נוצר חוסר איזון וקלקול (בעיות, תקלות, כאבים ומחלות). החוסר הוא קבוע ותפקידו לחשוף, לגרות ולהעיר את האינטליגנציות לפעולה. כאשר אדם מזהה חוסר הוא מגדיר את רצונו. כדי להשיג את מטרתו הוא נאלץ לשנות גישה ותפיסת עולם ורק אז יתמלא החוסר ותופיע מציאות חדשה. תרגול ואימון האינטליגנציות יאפשרו תיקון הקלקול ומניעת קלקול בעתיד. יעילותן של האינטליגנציות תגבר ככל שתעלה רמת המוטיבציה וכוח הרצון יגבר. ארבעה שלבים לשינוי המציאות:
החוסר - הרובד הרגשי - עולם היצירה מכיל עשר אינטליגנציות רגשיות הקשורות לעשר מידות, עשר אצבעות, תהליך יצירה בן עשרה שלבים. וכן לעשר הספירות שהם הכוחות הפנימיים: אור, בראשית, אהבה, חופש, מחשבה, אחדות, התבוננות, ריפוי, חיסון, גילוי.
הרצון - הרובד הרוחני - עולם האצילות מכיל שלוש אינטליגנציות רוחניות הקשורות לשלושה יסודות - אויר מים אש, לשלושה זמנים - עבר הווה עתיד. וכן לשלושה רצונות - רצון חופשי, רצון לתת ורצון לקבל.
הגישה - הרובד השכלי - עולם הבריאה מכיל שבע אינטליגנציות שכליות הקשורות להשפעות שבעת הכוכבים, לתהליך בריאה בן שבעה שלבים, לשבעה שערים בנפש. וכן לשבעה מורים והשפעות חינוכיות: חוכמה, עושר, זרע, חיים, ממשלה, שלום, חן.
הביצוע - הרובד הגופני - עולם העשייה מכיל שתים עשרה אינטליגנציות גופניות הקשורות לשנים עשר המזלות והחודשים, לשנים עשר המנהיגים בנפש. וכן לשנים עשר החושים: ראיה, שמיעה, ריח, דיבור, טעם, מעשה, תשמיש, הלוך, רוגז, שחוק, הרהור, שינה.
שלושים ושתים האינטליגנציות מייצגות את כל התכונות האנושיות. כל פעולה וכל התנסות אנושית מכילה ומקפלת בתוכה את שלושים ושתים האינטליגנציות במינון משתנה בהתאם לאדם, למקום ולזמן.
לכל אדם יש שלושים ושתים האינטליגנציות במינון ומדרג ייחודי. הפרופיל האישי של כל אדם מהווה את השפה הייחודית בה הוא מתפקד ויכול להצטיין.
ספר יצירה קובע: "בשלושים ושתים נתיבות פליאות חכמה ברא אלוהים את עולמו". שלושים ושתים האינטליגנציות הם אמת שאינה משתנה - מערכת חוקים השולטים ביקום. האינטליגנציות הן יכולות ?כשרים, אורות, מדרגות, עץ לצמיחה, התפתחות ושליטה. האינטליגנציות הן כלי לאבחון, מניעה, תחזוקה, שכלול, ריפוי ואיזון גוף ונפש.
עץ האינטליגנציות בנוי מעשרים ושתים האותיות העבריות (א' עד ת') ועשרה מספרים (מ- 1 עד 10)
צירופים שונים של אותיות ומספרים והסדר בתוכם מהווים את הביטוי המעשי והייחודי של פרופיל האינטליגנציות של כל אדם ואת השפה הייחודית שלו.
את השינוי באינטליגנציות יש להעריך ולמדוד בשלוש אמות מידה: עולם - צריך להופיע שינוי בגוף,
שנה - השינוי צריך להיות לאורך זמן,
נפש - צריך להופיע שינוי בנפש.

אבחון וטיפול הם מראה של המתבונן והמטופל, כמו הד שחוזר, כמו שאלה ותשובה, כמו מחלה ותרופה, כמו גוף ונפש, כמו קטן וגדול. העיקרון הוא שאבחון וטיפול הם שני צדדים של אותו המטבע. לכן קטן וגדול זהים, גוף ונפש שווים.
קשר קטן וגדול באבחון - דרך כל איבר וכל תא בודד ניתן להתבונן בגוף כולו ולאבחן תקלות ומחלות. ניתן להתבונן ולאבחן דרך שאלון, שפת הגוף, תווי הפנים, כף היד, הלשון, הדופק, הליכה או יציבה וכן באמצעים רבים ונוספים.
קשר גוף נפש באבחון - מצב כל אינטליגנציה מקושרת ליכולת, לתכונה אנושית ולמצבם של אברים מקבילים בגוף. ניתן להתבונן, לאבחן דרך מחשבות, אמונות, תחושות - גישה, כעס, כאב, כוונה, או פחד ודרכם לראות את כאבי הגוף או בכיוון הפוך.
קשר קטן וגדול בטיפול - דרך כל איבר וכל תא בודד ניתן לטפל בגוף כולו. ומצד שני הגוף כולו יכול להתגייס לטיפול באיבר חולה או בתא בודד סורר.
קשר גוף נפש בטיפול - טיפול ושכלול אינטליגנציות, ישפיעו על מצב האיברים המקבילים בגוף. ומצד שני שכלול המצב הגופני ישפיע על מצב האינטליגנציות המקבילות. טיפול דרך שינוי גישה ישפיע על רמת בריאות הגוף, כמו שטיפול בגוף ישפיע על רמת שמחת החיים והחיוניות.



אינטליגנציות בארבעה עולמות
אינטליגנציות: רצון חופשי, חוכמה, אור וראיה.

ארבע העולמות מבטאים את כל היש, הם יוצרים רצונות מנוגדים ומשלימים המאפיינים צרכים ואתגרים משתנים לחיים מלאים. החלוקה לארבעה משקפת את הקשת השלמה של החיים - ארבעה יסודות: אויר אש מים אדמה. ארבע מציאויות: דומם צומח חי מדבר. ארבע משימות חיים: אהבה קריירה כסף בריאות. ארבעה גופים: פיסי רגשי שכלי רוחני. ארבע חיות הקודש: שור אדם אריה נשר. ארבעה תהליכי יצירה: מחשבה מילים מאמץ מציאות. ארבע דרגות התהוות: גוף נפש רוח נשמה. ארבעה סוגי ריפוי: תנועה תזונה אנרגיה מודעות. ארבעה סוגי תקשורת: תומך אנליטי משימתי מבטא. ארבעה סוגי מורים: פותר בעיות מוקיר מכוון מאתגר. מציאות ארבע העולמות מחייבת שכלול מתמיד של אמנות האבחון וחוכמת הטיפול לצורך צמיחה.
בכל אחת משלושים ושתים האינטליגנציות מתבקש איזון בין הרצון לקבל ובין הרצון לתת, בין הזכר ובין הנקבה שבכל אינטליגנציה כדי להשלים ולסגור מעגל. חוסר איזון בין שני הרצונות לאורך זמן יגרום לתקלות או מחלות ויחייב תיקון. בכל אחת ממשימות החיים עולה הצורך באהבה, שמחה, אושר הצלחה, הערכה, והכרה. חוסר בצרכים בסיסיים יגרום לתפקוד לקוי, תקלות ומחלות. כל אחת מהאינטליגנציות מכילה את יתר האינטליגנציות האחרות כך שניתן ללמוד, לחקור, לתחזק, לשכלל, לאבחן או לטפל בכל אחת מהן בנפרד. צירוף מספר גדול של אינטליגנציות באמנות האבחון ובתהליך הטיפולי, יגדיל את הוודאות בתוצאה הרצויה.
כל אחת מהאינטליגנציות היא משוב ומראה של רעותה ולכן מצב כל אחת מהן מעיד על המצב של זו הקרובה אליה ושל מצב כל האינטליגנציות. ההשפעות של אחת על רעותה מתקזזות כך שניתן לראות על פי התוצאה את מידת כוח הרצון שכל אחת מהן מפעילה. מבחן הרצון והכוונה נמדד על פי התוצאה.
לכל אינטליגנציה יש השפעה מוחלטת על כל היתר האינטליגנציות, ההשפעה הזו אינה מבטלת ואינה משנה את היכולת של כל האחרות להשפיע כמידתן.






32 מגירות ריקות
שלושים ושתים האינטליגנציות הם חוקים -
אמת מוחלטת המשקפת את כל ההתנהגות האנושית,
הכוליות והשלמות בטבע ובאדם.
האדם ועולמו הם ארון 32 מגירות,
המגירות משקפות את האמת המוחלטת שאינה משתנה מאדם לאדם
ואינה מושפעת ממגבלות המקום או הזמן.

הבה נדמה את האדם השלם ואת היקום לארון ובו 32 מגירות - מרחב ריק. בכל מגירה ניתן להכניס כל מה שתואם לתדר של אותה מגירה. כך ניתן לצרף לארון הזה את החומר על כל צורותיו, את העולם הרגשי, את העולם השכלי והידע האנושי וכן את הרובד הרוחני.
ארון 32 המגירות הוא ריק שיש בו הכל. 32 האינטליגנציות מסמלות את המגירות הריקות. זהו הפוטנציאל שיש בכל אדם וזו אמת מוחלטת. האמת הזו נכונה עבור כל אדם בכל מקום ובכל זמן.
הביטוי האישי שכל אדם מפתח דרך מה שמצוי בתוך המגירות זו האמת היחסית והמשתנה. זו האמת האישית, פרופיל אינטליגנציות ייחודי, ולכן זו אמת משתנה.
כמו צלילים בהם ניתן לשיר שירים הרבה.
הצלילים זו אמת מוחלטת בעוד השירים הרבים שניתן לכתוב היא אמת משתנה.
כמו צבעים בהם ניתן לצייר ציורים רבים.
הצבעים זו אמת מוחלטת בעוד הציורים שניתן להפיק זו האמת המשתנה.
כמו אותיות בהם ניתן להגות אין ספור מילים.
האותיות הן אמת מוחלטת בעוד המילים שניתן להפיק זו אמת משתנה.
כמו נתיבות בהם ניתן לסלול דרכים הרבה.
32 הנתיבות זו אמת מוחלטת בעוד מספר הדרכים שניתן לסלול בהן זו אמת משתנה.
כמו אינטליגנציות בהם ניתן לעצב מבנה אישיות ייחודי.
32 האינטליגנציות הן יכולות, כישורי חיים, פוטנציאל שיש לכל אדם וזו אמת מוחלטת. פרופיל אינטליגנציות הינו מבנה אישיות ייחודי שיש לו בטוי ביכולות אישיות והוא יחיד ומיוחד לכל אדם וזו אמת משתנה.
היכולות האנושיות מתפתחות גם דרך הקשרים הנוירולוגיים וזרמי החשמל במוח. תאי המוח כמו האינטליגנציות, הן ישויות פיסיות שניתן לפתח באמצעים שונים והם מגיבים כמו ששרירים בגוף מגיבים לאימון ותרגול. באמצעות תרגול ניתן לפתח את רשת העצבים והקשרים הנוירולוגיים במוח ובגוף כולו הנדרשים ללמידה, לניצול מיטבי ומאוזן של פוטנציאל 32 האינטליגנציות.



טבלת 32 האינטליגנציות

אינטליגנציה היכולת לזהות חוסר, להגדיר רצון, לשנות גישה ולהשיג מטרות
רצון היכולת להגדיר את הרצון וכיוונו - רוחני
א רצון חופשי היכולת להבחין שהעולם הוא מרחב ריק שמתמלא ברצון חופשי
מ רצון לתת היכולת להגדיר את הרצון לתת כמטרה נעלה ותכלית החיים
ש רצון לקבל היכולת להגדיר את מידת כוח הרצון לקבל לעצמך ואת כיוונו
מורים היכולת לחולל שינוי בגישות ובאמונות - שכלי
ב חוכמה היכולת לתזמן פעולה - היכן, מתי, עם מי, כמה ואיך
ג עושר היכולת להבין שהרבה או מעט אינם משפיעים על השמחה שלך
ד זרע היכולת לשים מניע וכוונה נכונה כזרע ממנו צומחת התוצאה
כ חיים היכולת לחולל שינוי פנימי. להיות בתנועה ולהעביר הלאה
פ ממשלה היכולת לשחרר את עצמך מיהירות, ידענות, צדקנות, ושחצנות.
ר שלום היכולת להכיל אותך ואחרים כדי ליצור שלם ושלמות
ת חן היכולת להעלות את ההתרחשויות למודעות עצמית ולגלות אותך
כוחות היכולת לזהות ולאבחן חוסרים - רגשי
1 אור היכולת להיות בוודאות שהכל בא מצד האור, הכל אור.
2 בראשית היכולת להתחיל כל דבר מהתחלה בכל מקום בכל גיל בכל זמן
3 אהבה היכולת לעשות דברים מאהבה כתרופה של כל התרופות
4 חופש היכולת להיות או לא להיות בכל מקום בו אתה נמצא
5 מחשבה היכולת ליצור באמצעות מחשבה מכוונת אמונה ומציאות חדשה
6 אחדות היכולת לחזק את השונות כדי ליצור אחדות והרמוניה
7 התבוננות היכולת לדעת את עצמך דרך אחרים ודרך ההתנסויות שלך
8 ריפוי היכולת להבחין שככל שאתה לומד יותר אתה מבין פחות
9 חיסון היכולת ללמוד איך ללמוד ולמצוא את הידע הדרוש בזמן הנחוץ
10 גילוי היכולת לקבל את המציאות ולטפל בסיבה לצורך שינוי התוצאה
חושים היכולת להגדיר יעדים ולממשם - גופני
ה ראיה יכולת ראיה חזותית, מרחבית, על חושית, דמיונית, רב מימדית
ו שמיעה יכולת שמיעת קולות, צלילים, תדרים, עיבוד, משמעת ומשמעות
ז ריח יכולת להריח אמת ושקר ויכולת פעולה מהאמת האישית
ח דיבור יכולת דיבור, כתיבה, שיתוף, הרצאה, אבחנה בין נכון ושגוי
ט טעם יכולת להבחין בין טוב ורע, ויכולת פעולה בטעם טוב
י מעשה יכולת לעשות מעשים יזומים ויכולת להבחין בין מותר ואסור
ל תשמיש יכולת גילוי דרך מגע, גוף, טבע, ריקוד, תנועה, אמנויות, ציור.
נ הלוך/דרך יכולת להפוך תהליך ליעד לפתרון בעיות השרדות מורכבות
ס רוגז/בטן יכולת תירגול הפנמה ואימון אישי, יכולת פעולה מתוך אמונה
ע שחוק/מוח יכולת משחק, הגיון, מיון, עיבוד, ניתוח, שאלה, חקירה מודעת
צ הרהור/לב יכולת חיברות, חמלה, מחוייבות, קבלה, שילוב וניהול אחרים
ק שינה/תא יכולת התמודדות בדילמות ערכיות ומוסריות/כבוד האדם וחרותו


מקור המאמר: לוסקי, ד. (2005) שיטת לוסקי - "32 האינטליגנציות" בהוצאת מכללת לוסקי
כתובת אתר הבית של מכללת לוסקי - www.lousky.co.il

דני לוסקי, ראש מכללת לוסקי,
יוצר ומפתח שיטת לוסקי.
ספרים שכתב דני לוסקי:
ספר התהליכים - אימון בשיטת לוסקי
רפואה משולבת
שיטת לוסקי - 32 האינטליגנציות
החוש השנים עשר
ילדים כמהים לאלוהים
תשעה כוחות קוסמיים להצלחה
עשיר שמח וסקסי - חוקים רוחניים ליצירת שפע

ד"ר דני לוסקי- מרכז טיפולים שיטת לוסקי
http://www.lousky.org



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב