דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הליך גירושין והסדרת נושאים חשובים 

מאת    [ 21/06/2011 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 4065 פעמים ]

יכול להיות קשה להיות היום בתוך מערכת הנישואים וזוגות רבים מחליטים להיפרד, אפילו זוגות שנשואים כבר שנים ארוכות, בייחוד היום בתקופה בה המשפחתיות נזנחת הצידה. הליך גירושין הוא לא קל וכחלק מהליך זה בני הזוג צריכים להכין הסכם גירושין ובו לפרט על כמה נושאים, בהתאם לרצונם של בני הזוג, כמו משמורת והסדרי ראיה וגם תשלום של מזונות ילדים. זאת, כמובן, אם יש לבני הזוג ילדים.

ישנם זוגות שעל אף הרצון שלהם לפתוח הליך גירושין ולהיפרד לתמיד לא שונאים זה את זה והם מצליחים להגיע להסכמים מחוץ לבית המשפט. לא משנה אם הם מסתדרים או לא הם מוכרחים להכין הסכם גירושין ואותו להגיש לבית המשפט, שם ההסכם ייבחן. כאשר בני זוג לא מתסדרים יחד מאוד קשה להכין את ההסכם, אך הדבר אינו בגדר אופציה.

קיימים חוקים לפיהם קובעים משמורת והסדרי ראיה, אך לבני הזוג יש מקום להתגמשות. לפי החוק, במידה וישנם ילדים בגילאי 6 ופחות הם יועברו ישירות לחזקה של האימא שלהם, אלא אם כן נמצא שהיא לא מסוגלת לגדל אותם. עם זאת, אין מניעה לתת לאב הילדים לקבל משמורת, בין אם האם כשירה ובין אם היא לא. יחד עם זאת, יש אופציה להסדיר משמורת משותפת לשני ההורים, כלומר ששני ההורים יתחלקו בגידול הילד, אך הדבר כדאי פחות מפני שהילד זקוק ליציבות בחייו וזקוק למקום אחד שהוא יוכל לקרוא לו בית.

לאחר שנקבע מי מההורים הוא זה שמקבל משמורת צריך לקבוע מה יהיו הסדרי הראיה של ההורה הלא משמורן. גם פה מדובר בנושא בעייתי וכואב, אבל בכל זאת חשוב להיות גמיש עם ההורה הלא משמורן במידה והוא לא מהווה סכנה לילדים.

היות וההורה המשמורן מוציא סכומים מסוימים על הצרכים של הילד, כמו דיור ומזון, על ההורה הלא משמורן לקחת חלק בהוצאות האלה והוא צריך לעשות זאת על ידי תשלום מזונות ילדים שהם חובה לפי החוק. ישנו סכום מזונות ילדים ואישה שנקוב בחוק ולא ניתן לשלם פחות ממנו, אך גובה הסכום משתנה ממקרה למקרה.

משמורת ותשלום מזונות ילדים אלו נושאים שאפשר להסדיר די בקלות במידה וההורים מצליחים להסתדר. אם אחד ההורים מנסה לפגוע בהורה השני או ששני ההורים לא מצליחים להגיע להסכמה, הליך גירושין יכול לקחת זמן רב, ואולי אף רב מדי, ולפגוע בילד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב