דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכירות ושיווק באינטרנט, רק באיביי?? 

מאת    [ 19/09/2007 ]

מילים במאמר: 690   [ נצפה 5093 פעמים ]

אין ספק שאתר איביי הוא האתר המרכזי והגדול ביותר בעולם למכירות פומביות ולמכירות און ליין באופן כללי. אבל, האם זהו המקום היחיד בו נוכל למכור את המוצרים שלנו?

איביי הוא מקום מצויין למכירת מוצרים בתחילת הדרך. מערכי הניהול ושיווק של איביי מאפשרי לנו לזהות טרנדים בשוק, רמות מחירים וביקוש מוצרים ועל הבסיס הזה אנחנו יוצרים סל מוצרים שנמכר באופן שוטף באתר. באופן מובהק, מוצרים אלו ימכרו טוב גם מחוץ לפלטפורמת איביי ועל כך אני רוצה להרחיב במאמר זה.

האינטרנט שינה את העולם. גם בשיווק. אם עד היום במערכי פרסום ושיווק היינו צריכים לאתר את קהל היעד למוצרים שלנו ע"י פרסום רחב, היום - בשיווק און ליין, הפרסום שלנו ממוקד לקהל יעד ספציפי שמחפש את המוצרים שלנו. שיטה זו משנה באופן מהותי את יחס ההמרה למכירה ואת יחס עלות תועלת לפרסום.

שוב, לאחר הניסיון שלנו באיביי, ההבנה איך נמכרים מוצרים און ליין, בניית סל המוצרים מאפשר לנו לקחת צעד נוסף קדימה ולהתחיל לשווק את סל המוצרים שלנו גם מחוץ לפלטפרמת איביי. ע"י בניית חנות מחוץ ל- איביי, ניצור מערך שיווק המביא לקוחות מכמה זרועות שיווק מרכזיות - זרוע אתרי מכירות פומביות (איביי, אמאזון, אוברסטוק ועוד...), זרוע מנועי חיפוש מרכזיים (גוגל, יאהו, MSN ועוד...), זרוע אתרי השוואות מחירים (שופינג.קום, BIZRATE, SHOPZILA, Froogle ועוד..).
מכל זרועות השיווק הללו יגיעו אלינו קונים פוטנציאלים המחפשים את המוצרים שלנו. איך עושים את זה? זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע smile

הקמת חנות באינטרנט.
קיימות פלטפורמות רבות בשוק להקמת חנות באינטרנט, חלקן מתקדמות יותר חלקן מתקדמות פחות. חשוב לבחור מערכת לבניית חנות באינטרנט און ליין שתאפשר לך את כל הכלים מא' ועד ת' ללא על ידע טכני (ויש יותר ממקור אחד שעושה זאת).
הקמת החנות, בדרך כלל דורשת זמן להעלאת המוצרים לרשת (כמו באיביי...). ברגע שהמוצרים באתר השלב הבא הוא להביא את הקונים אל המוצרים. כאן אנחנו משתמשים בשלוש זרועות השיווק המרכזיות שלנו:

זרוע שיווק דרך אתרי מכירות פומביות:
אתרי המכירות הפומביות והאתרי מכירות ה- Retail, מסייעים לנו למכור את המוצרים שלנו אך עם עמלה לא קטנה (כ- 3-4 אחוז בממוצע). אם נדע לפרסם ממוצר למכירה במערכות אלו וגם ליצור תנועה של לקוחות פוטנציאליים לאתר שלנו מחוץ למערכות אלו - נוכל למכור יותר מוצרים ללא עמלה. ע"י הצגת החנות שלנו בכל מכירה ב- איביי נוכל לקבל תנועה לאתר שלנו - כנ"ל בשאר אתרי המכירות הגדולים. בכל המקרים זה מותר - אם עושים זאת לפי הכללים.

זרוע שיווק מנועי החיפוש.
מנועי החיפוש הם מנועי התנועה הגדולים באינטרנט. המנועים מאפשרים לנו להציג את האתר שלנו ללקוחות ספציפיים המחפשים מוצר או שירות מתוך האתר שלנו בשתידרכים - פרסום ממומן ופרסום "טבעי".
פרסום "טבעי" הוא פרסום של מנוע החיפוש בתוצאות שלו על בסיס רלוונטיות של האתר והפופולריות שלו ביחס למילת החיפוש שהוקשה (עפ"י הכללים של מנוע החיפוש). פרסום ממומן מאפשר להציג את האתר שלנו למילות חיפוש עפ"י בחירתנו תמורת תשלום. כך שאם אני מוכר טבעות יהלום, גולש אשר רושם במנוע החיפוש גוגל "Buy Diamond Ring" והאתר המכירות שלי יוצג בפניו יגיעו לאתר שלי קהל הלקוחות הכי נכון מבחינתי. כמובן שיש לבצע מחקר מילים מתקדם על מנת לנצל פונטציאל עצום זה. כללים אלו נכונים לכל מנועי החיפוש ובראשם גוגל, יאהו ו- MSN.
לאלו שאינם בקיאים בתחום אין צורך בידע ו/או במאמץ מיוחד. ישנם חברות באינטרנט אשר עושות עבורכם את השירות הזה. אם ע"י חברות SEO (קידום אתרים "טבעי" במנועי חיפוש), ו/או חברות פרסום ממומן המרכזות את מודעות הפרסום שלכם ומציגות אותו במנועי החיפוש עבורכם על בסיס מחקרי מילים - כל זאת תמורת אחוזים מהתשלום למנועי החיפוש.

זרוע השיווק אתרי השוואות מחירים ברחבי העולם.
השיווק דרך אתרי השוואות מחירים יעיל גם כן. המוצרים שנו יוצגו באתרים המרכזים מוצרי ומחירים עבור מוצרים אלו. הגולשים באתר אלו הם קונים מובהקים, אשר הגיעו להשוות מחירים עבור המוצרים אותם הם מעוניינים לקנות, לכן אם אתר המכירות שלנו יופיע שם נוכל לקבל קהל ממקוד למוצרים שלנו. ישנם כ- 30 אתרי השוואות מחירים גדולים ברשת האינטרנט ולהכניס את כל המוצרים לתוך 30 האתרים הללו - נראה קצת מורכב ודורש לא מעט זמן. גם כאן ישנן תוכנות המאפשרות להכניס את המוצרים לכל האתרים הללו (תמורת תשלום כמובן) בקליק אחד. ועדכון אוטומאטי על בסיס העדכונים שלכם באתר החנות (לדוגמא אם מוצר ירד ו/או שונה המחיר).

לסיכום:
ניתן לקחת את איביי כסטארטר, להבין את השוק למכור באופן שוטף. אך ניתן להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות בשיווק גלובלי ע"י זרועות שיווק.

בהצלחה!
אלי שמעוני
סוחר ויועץ למסחר ב- איביי (eBay).
מוסמך כמומחה הדרכה מטעם איביי (eBay).
מרצה במכללת מגמות, באוניברסיטת דרבי, במכללת ג'ון ברייס ובמכללות ומוסדות אקדמיים נוספים בתחום המסחר ב- איביי (eBay).
מנהל פורומים בתחום המסחר - באיביי.
מנהל וכותב ראשי באתר המרכז הישראלי למסחר ב- איביי
מנהל המרכז הישראלי למסחר ב- איביי (eBay).
מעביר קורס איביי (ebay)



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב