מיצוב
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מיצוב 

מאת    [ 21/06/2011 ]
מילים במאמר: 236   [ נצפה 1929 פעמים ]

 
 

מיצוב

כאשר מדברים על מיצוב חשוב קודם כול להבין מה זה? מיצוב הוא למעשה תהליך שמגיע אחרי המיתוג שבו ממקמים את המוצר בשוק ביחס למתחרים. מקובל בעולם השיווק למצב את המוצר לפי מספר מודלים, אחד מהם הוא ה BCG. במודל אנו בודקים האם המוצר או השירות אותו אנחנו מעוניינים לשווק איכותי יותר, זול יותר, יוקרתי יותר, מעניין יותר.... מה הוא הייחוד שלו לעומת השוק ומה המוצר היום חסר בשוק.

לדוגמא יכול להיות שמדובר על שוק רווי במוצרי איכות אבל כמעט ואין בו מוצרים בינוניים אבל במחיר שווה לנפש. אם נבחן את השוק של ביטוח סיעודי נראה שיש בה בעיקר מוצרים יקרים ואיכותיים מאוד בשוק הפרטי. נראה שאולי יש מקום למוצר בינוני במחיר נמוך יותר.    

כאשר עובדים על מיצוב חשוב שהמטרה תהיה מוגדרת ושנוכל להעביר בקלות אל השוק את מה שהמוצר שלנו רוצה לשדר. אם לדוגמא השירות שלנו יותר איכותי משל אחרים ואנחנו לא יודעים להעביר את זה הלאה כנראה שיהיה לנו קשה לשרוד בשוק. אף אחד לא ירצה את השירות היקר שלנו.

אז איך מיצוב של מוצר עובד?

ברגע שהחלטנו על התועלות אותם אנחנו רוצים להעביר ללקוחות אז כול פעולה שלנו שיווקית או פעולה של שגרה צריכה להתאים לאסטרטגיה בה בחרנו. לדוגמא החלטה על בידול בעזרת שירות מצוין. החלטה שאין מצב שלקוח מחכה יותר מדקה בשירות הלקוחות והשקעה מתאימה במשאבים בתחום.

 

איל אלדר

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב