דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ומיתוג מטפלים בעידן הדיגיטלי- חלק חמישי 

מאת    [ 19/06/2011 ]

מילים במאמר: 784   [ נצפה 1951 פעמים ]

המאמר החדש בסדרת המאמרים העוסקת בשיווק ומיתוג מטפלים אלטרנטיביים ומטפלים ברפואה משלימה עוסקת באחד הנושאים החשובים ביותר בתחום השיווק המודרני -קידום ושיווק אתר האינטרנט של המטפל. כפי שכבר ציינתי בעבר, אחד מתחומי ההתמחות שלי כאיש פיתוח עסקי ושיווק לשעבר הוא ייעוץ שיווקי וליווי עסקי למטפלים אלטרנטיביים ומטפלים בתחום הרפואה המשלימה. במסגרת פעילות זו אני מלווה מטפלים אלטרנטיביים רבים בתהליכי מיתוג ושיווק אישי כאשר הם מסיימים את לימודיהם במכללות השונות או מטפלים אשר מעוניינים לשדרג את נוכחותם המקוונת ואת הנראות השיווקית שלהם. במילה אחת- יצירת חשיפה אכותית לקהל היעד הפוטנציאלי לסוגי הטיפול השונים שהם מציעים. מתוך הכרות עמוקה עם אוכלוסיית המטפלים על כל גווניה ומתוך עבודה עימם על תהליכי המיתוג האישי של כל אחד ואחד מהם, ניתן להגיד בבטחה כי מבחינים בעובדות הבאות: רובם הגדול מאד של המטפלים אינם בעלי אוריינטציה טכנולוגית (אפילו לא בסיסית) רובם הגדול מאד אינם בעלי אוריינטציה שיווקית-מכירתית רובם הגדול מאד מעדיפים לעסוק אך ורק בטיפול וחוששים עקב חוסר ידע וניסיון לעסוק בשיווק עצמי ובמכירות רובם המכריע אינו מודע לכלים השיווקיים הקיימים בשוק וכיצד לעבוד עימם. רובם אינם מוצאים צורך בהשקעת משאבים ניכרים בשיווק ומכירות ומעדיפים להתלות באשליית ה"חבר מביא חבר" כבסיס לקוחות איתן לעסקיהם. שיטת זו אפקטיבית ומניבה הכנסות רק לאחר שנוצר בסיס לקוחות איתן באמצעות שיווק אכותי. חסמים אלו יוצרים את מה שאני מכנה "תסמונת היומן הריק". המטפלים אשר זה עתה סיימו את לימודיהם ורק רוצים לממש את שלמדו, מוצאים כי מהר מאד הם ממצים את מעגל החברים והמכרים הקרוב שלהם כאמצעי לגיוס מטופלים ומוצאים עצמם מול שוקת שבורה בדמותה של הקליניקה הריקה. במסגרת תפקידי כיועץ שיווקי ומלווה עסקי אשר מתמחה בתחום הרפואה המשלימה, אני מלווה אותן בתהליך המיתוג ובניית האתר. אולם ,לרובם ככולם לא נהירה עובדה אחת בסיסית -בניית האתר היא רק תחילת העבודה. בניית האתר אינה המטרה כי אם האמצעי. זהו אמצעי לחשוף את עצמך בצורה ראויה ומכובדת לקהל הלקוחות הפוטנציאליים שלך. נכון-לקוחות. חלק גדול מהמטופלים אינם מבצעים את התפנית המחשבתית בה המטופלים שלהם הם קודם כל הלקוחות שלהם, וככאלה עליך להתייחס אליהם בתהאם- לחפש אותם, לפרסם להם, לשווק את עצמך באמצעי שונים ולמצב את עצמך בתודעתם. שם המשחק,שוב- חשיפה. פעמים רבות אני שומע מטפלים מתלוננים- "הקמתי אתר אבל עדיין אין לי פניות מהאינטרנט" או "הקמתי אתר אבל הוא לא מופיע בגוגל". אלו הן כמובן טענות משוללות כל יסוד הגיוני וטכנולוגי ברגע שמבינים כיצד עובד עולם השיווק המקוון וכיצד יש להתנהל על מנת לייצר נוכחות מרשימה ואפקטיבית במנועי החיפוש. אין זה מספיק לבנות אתר אינטרנט. אתר האינטרנט אינו מקדם את עצמו ועצם בנייתו אינה מבטיחה כלל הפניות ממנו. על מנת שאתר האינטרנט ישמש ככלי שיווק אפקטיבי יש לקדם אותו ולהשקיע משאבים ניכרים על מנת שיתפקד עבורנו בצורה מיטבית. ובכל הנוגע לתובנות אלו אני מגלה בכל פעם מחדש מיסקונספציות שלמות הנובעות מחוסר ידיעה והבנה מוחלטת של הנדרש. קידום ושיווק האתר התדמיתי הינה משימה ראשונה במעלה עבור המטפל העצמאי. זוהי "החנות שלו" ,זהו כרטיס הביקור החשוב ביותר שלו. בעידן דיגיטלי, כאשר אנו מזהים צורך או רצון ומחפשים לענות עליו אנו מבצעים פעולוה בסיסית -חיפוש באינטרנט. בין אם אחרי אינפורמציה או בעל מקצוע. האינטרנט היא הצומת אליה הכל מתנקז לפני שנפגש בעולם האמיתי. שאיפתו של "המטפל הדיגיטלי" הינה להיות היכן שהלקוח הבא שלו נמצא- באינטרנט. ולשם כך עליו לשווק את האתר שלו. לשם כך אני מצרף מילון מונחים קצר אשר מטרתו להסביר את מושגי היסוד בתחום קידום האתרים: PPC- pay per click- מודל פרסום בגוגל אשר מציע למפרסם לשלם רק עבור הקליקים שביצעו הגולשים בפועל על המודעה שלו. שיטה זו נפוצה בעיקר במערכות הפרסום של גוגל ומאפשרת למפרסם פילוח ממוקד ומפולח של קהל המארה שלו עפ"י מילות מפתח אותן הגדיר מראש. organic search results - מיקום תוצאות החיפוש במנועי החיפוש עפ"י רלבנטיות ולא עפ"י תשלום. אלו הן "תוצאות האמת" שמציגים מנועי החיפוש בעמודי התוצאות שלהם. לא ניתן לשלם עבור מיקום גבוה בעמודים אלו וניתן לשפר את מיקום האתר בהופעתו בתוצאות החיפוש ע"י SEO, אשר יוסבר בהמשך. SEO- search engine optimiztion- אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש. עבודת SEO נכונה תביא למיקומו של האתר במקום גבוה יותר בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש. SEM- search engine marketing- שיווק במנועי חיפוש. כלל המתודולוגיה העוסקת בשיווק האתר במנועי החיפוש המובילים וכוללת קניית קמפיינים בשיטת PPC, פעילות SEO ועוד. אלו הם רק משפר מושגי יסוד בסיסיים שעל בעל האתר להכיר וללמוד לשלוט בהם. על מנת לבצע אותם בצורה מקצועית ומניבת תוצאות רצוי להעזר בבעלי מקצוע שזהו תחום ההתמחות שלהם. המלצתי החמה, כמובן, היא לעבור תהליך מיתוג אישי, לייצר נוכחות אינטרנטית מכובדת ומקצועית ואז להתחיל לקדם ולשווק את האתר. יש להתאזר בסבלנות ואורך רוח ובתקציבים המתאימים לשם כך. אך יש לזכור-טיפול הוא עסק לכל דבר. למה הדבר דומה? במידה ופתחתם חנות רהיטים במקום נידח שאיש אינו מכיר או שמע עליו, כיצד יגיעו אליו? התשובה היא, כמובן, שיווק ופרסום. דמו את אתר האינטרנט שלכם לאותה חנות רהיטים מפוארת אשר הוקמה במקום נידח ושכוח אל- פרסמו,שווקו וקדמו את עצמכם בכל דרך ואמצעי. זה משתלם וזה עובד אם נעשה נכונה.
אורי שקד-טיפולים קצרי מועד. הרצאות,קורסים וטיפולים פרטיים . www.orish.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב