דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורכי דין - המשפט הפלילי 

מאת    [ 19/06/2011 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2630 פעמים ]

אם אתה או מישהו קרוב אלייך הואשמתם בעבירה פלילית עלייך לבחור עו"ד פלילי שייצג אותך. עורכי דין שונים עוסקים בתחומים שונים ובעלי התמחויות שונות, אך ההבחנה המשמעותית בניהם היא ההפרדה בין אזרחי לפלילי. עורכי דין פלילי מייצגים לקוחות אשר הואשמו בעבירה פלילית, המוגדרת ככזאת לפי חוק העונשין ומספר תקנות נוספות הקשורות לסמים, תעבורה ועוד.

העונשים על עבירות פליליות הם כבדים ומלבד העונש עצמו יש גם את נושא הרישום הפלילי. הרישום מלווה את כל מי שנחקר בגין עבירה פלילית גם אם מדובר בעבירה קלה יחסית, או בגיל צעיר. הרישום נמחק רק במידה והנאשם נמצא זכאי או כעבור 17 שנים. לכן חשוב מאוד שעו"ד שתבחר מבין המבחר הגדול של עורכי דין, יהיה מקצועי ביותר וידאג לקדם את האינטרסים שלך על הצד הטוב ביותר.

מה הוא עו"ד פלילי?

כאמור, עורכי דין העוסקים בפליליים מייצגים לקוחות שהואשמו בדבר עבירה פלילי. כמו כן הם מייצגים גם לקוחות שהואשמו בדבר כוונות פליליות או סיוע לדבר עבירה פלילי, גם אם לא ביצעו את המעשה בפועל. יש טווח עבירות רחב תחת ההגדרה הפלילית, בניהן: הונאה, עבירות סמים, סחיטה תקיפה, אונס, הריגה ועוד. כמו גם עבירות תעבורה: נהיגה בשכרות, מהירות מופרזת או לקיחת חלק בתאונה בה יש הרוגים.

עורכי דין פליליים יכולים לייצג גם נאשמים בעבירות הקשורות למשפט הצבאי: ריגול, סמים, עריקות ועוד. אם מצאת את עצמך נחקר בגין כל אחד מהסעיפים האלו עלייך לנצל את זכותך להגנה. עו"ד פלילי ייעץ לך במהלך החקירה, יעזור לך בנושא המעצר, עתירות או אפילו חנינה.

חשוב שתדע שכל העניין יכול להסתיים עוד בשלב של השימוע, טרם התביעה. אם עו"ד שלך ישכנע את התובע שאין שום סיבה להגיש תביעה כל הפרשה תהייה מאחוריך עוד לפני שהחלה. אפשרות נוספת היא ביטול התביעה על ידי המאשים, בשל סיכויים קטנים להרשאה. עורכי דין מחפשים פרצה מסוימת, שתשמש כטיעון לביטול ההאשמה מול התביעה.

לאיזה עו"ד עלייך לפנות?

כאמור עורכי דין פליליים חולשים על תחומים רבים, אבל לא בכל נושא תצטרך לפנות לעו"ד פלילי. יש עוד טווח גדול מאוד של מקרים שנמצאים תחת הקטגוריה האזרחית. אם אתה לא בטוח וצריך הכוונה אתה יכול לקבל אינפורמציה באמצעות פורום עורכי דין. בכל הנושאים שהם לא פליליים תצטרך לפנות לעו"ד אזרחי, המתמחה בתחום האישום הרלוונטי לך.

במשפט האזרחי אחד התחומים הנפוצים בהם יש צורך לשכור שירותים של עורך דין הוא הוצאה לפועל. עורכי דין הוצאה לפועל מבקשים לשמור על זכויותיו של החייב. מערכת המשפט מנסה לשמור על האיזון העדין שבין מימוש חובותיו של החייב לבין הגנה עליו. תחום אזרחי נוסף בו מתמחים עורכי דין רבים הוא דיני עבודה, המגנים על זכויותיו של העובד. יש עוד תחומים אזרחיים רבים, כגון נדל"ן, ירושה, דיני חוזים ועוד.

בכל מקרה חשוב מאוד לבחור עורך דין בעל שם, המלצות והתמחות בתחום הספציפי לך. על אחת כמה וכמה הדבר הוא נכון אם מדובר על עורך דין פלילי, מכל הסיבות שצוינו קודם לכן. בחירה נכונה של עו"ד פלילי יכולה להשפיע משמעתית על חייך. לכן עלייך לעשות בדיקה מקיפה של עורכי דין פליליים לפני שתקבל החלטה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב