דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמאי רכב מספר - רכישת רכב ממגרש מכוניות 

מאת    [ 19/06/2011 ]

מילים במאמר: 754   [ נצפה 4590 פעמים ]

תארו לעצמכם מגרש מכוניות ידוע בעיר בסמוך למרכז קניות ובילוי אשר מחנה את מכוניותיו מסביב למגרשו תוך תפיסת מקומות בחניוני העיר.

אין ספק כי ריבוי חניית המכוניות ברחבי העיר מקנות הרבה כוח לאותו בעל מגרש מכוניות תוך פרסום וגירוי האזרח הקטן אשר מבקש לרכוש רכב בפריסת תשלומים לתקופות ארוכות עם אופציית התחייבות מגרש המכוניות להחלפת המכונית בחדשה יותר.

פריסת תשלומים, הנחה משמעותית ואופציית החלפה הינו פיתוי להיענותכם המיידית לרכישת הרכב, אולם כשמתבצעת העסקה ולא קראתם את השורות הקטנות בחתימת החוזה מסתבר כי אם לא בדקתם את הרכב במוסך ו/או במכון בדיקה מטעמכם הרי שישנו סיכוי רב כי הרכב עבר שיפוץ לא נעים ובמקרה הטוב הוחלפו חלקי פח במרכב הרכב.

כפי שנראה מייד איך אחד הלקוחות שלנו ניצב מול שוקת שבורה.

כך קרה למר תומר (שם בדוי, שמו האמיתי שמור במערכת) בעל רכב מסוג מזדה 3 שנת ייצור 2009 שרכש את הרכב ממגרש מכוניות שצוין מעלה.

ביום מהימים יצא תומר עם רעייתו לבלות בקניון בעיר מגוריו, המאמצים לחנות את הרכב בחניית הקניון ארכו זמן רב אך בסופו של יום התפנתה חנייה בסמוך למגרש המכוניות.

תומר ורעייתו יצאו מרכבם, ואלו הבחינו במזדה 3 חדישה ומבריקה.. זה הצבע שאני מאוד אוהבת טענת אשת תומר.. אהבה ממבט ראשון, תקנה לי את הרכב ליום הולדת.. לא מגיע לי ?

תומר ורעייתו הסתובבו מסביב לרכב תוך התלהבות יתרה של רעייתו אשר הבחינה בשלט שהונח ע"ג הרכב במסר של רכב ב 36 תשלומים ללא ריבית וללא הצמדה, מייד נכנסו למשרד המכירות וביקשו לקבל יותר פרטים על הרכב.

בעל המגרש כיבד אותם בשתייה קלה, תוך שהוא מציג בפניהם תיק הרכב מעוטר עם רישיונות הרכב, ספר טיפולים, טופס בדיקה שנערכה במכון ידוע וכיוצ"ב.

אל תיעלב, מיהר בעל המגרש להודיע לתומר, אני רואה כי אינך מבין ברכב אבל יש כאן מציאה שלא תמצא בכל הארץ - הרכב יד ראשונה מליסינג, הנהג הינו רופא מנתח בכיר בבית חולים. - מה.. אתה לא רואה איך הרכב נראה, יש כאן טופס בדיקה.., הרכב חדש לחלוטין ועם כל זה אני מפחית לך 10% מערך הרכב ומסדר לך את הרכב ב..36 תשלומים.

בסיכום הדברים וכשתומר רצה באמת לרכוש את הרכב לאשתו הבין כי יש לו הזדמנות פז לרכוש את הרכב מיידית.

לאחר חתימה על זיכרון דברים והסדר התשלומים בוצעה העברת בעלות לרעיית תומר ואלו יצאו עם הרכב מהמגרש מאושרים.

חלפה שנה ותומר קיבל סכום כסף נכבד מירושה, הוא ביקש למכור את המזדה ולרכוש רכב חדש מהחברה.

הקונה הראשון שרצה לרכוש את הרכב ביקש לערוך בדיקה מקיפה במכון רכב, לאחר הבדיקה הופק דו"ח חמור מאוד ע"י הבודק המעיד כי הרכב לאחר תאונה קשה מלפנים, פגיעה בקורות שלדה קדמיות, החלפת כנף אחורית, פגיעה בקורת שלדה אחורית ימנית, פגיעה בפח אחורי ורצפת תא מטען.

תומר ורעייתו מיהרו למגרש המכוניות בטענות הבדיקה הקשות ובעל המגרש התנער מאחריות תוך שהוא מציג בפניהם מסמך זיכרון דברים חתום על ידם המעיד כי הרכב נבדק לשביעות רצונם ואין להם כל טענות כלפי המוכר.

תומר ורעייתו טענו כי היה טופס בדיקת הרכב טרם רכישה, היכן הטופס הזה שאלו.. בתשובת בעל המכון נמסר כי לא היה ולא נברא טופס בדיקה כזה, אולי ראיתם את טופס הכנת הרכב למכירה שנכתב על ידינו, .. אבל טופס בדיקה במכון - מעולם לא היה טען בעל המגרש.

אין ממש בטענותיכם טען בעל המגרש, אתם באים אלי לאחר שנה, אולי אתם גרמתם לתאונות ברכב..

תומר ורעייתו יצאו מושפלים ממתחם המגרש והחליטו לפנות למכירים ומשפחה על מנת שאלו ייעצו להם מה לעשות במקרה זה,

בסופו של יום תומר ורעייתו הגיעו למשרדינו כמשרד שמאים אובייקטיבי אשר מחשב ירידת ערך מסחרית לאחר תאונה.

בבדיקתנו את הרכב נמצא כי ישנה פגיעה בשני מוקדים ברכב.. פגיעה בקורות שלדה קדמיות, פגיעה בפח חזית, פגיעה בדופן פנים כנף קדמי ימני, פגיעה בקורת שלדה אחורית, החלפת כנף אחורית, פגיעה בפח אחורי וריצפת תא מטען לרבות גוון צבע וצביעה לא מקורית של חלקי תאונה.

ירידת ערך בגין התיקונים הללו מסתכמת בשיעור 2 ספרות נכתב בחוות דעתנו, כמו כן הפננו את תומר ורעייתו למשרד עורכי דין ידוע המתמחה ברכב ותחבורה תוך חתימה על תצהיר נוטריוני כי מתאריך רכישת הרכב לא נגרמו כל תאונות ברכב הנדון.

תומר רעייתו פנו לבית המשפט בתביעה ודרישת פיצוי הנזקים שנגרמו לרכב... מדגיש השופט, מוטלת חובת הגילוי והווידוא.. במעמד מכירת הרכב על ידי מגרש רכב מאוד ידוע כמצוין.. בעל המגרש חייב להסב את תשומת לבו של הקונה לבדוק את הרכב במכון אובייקטיבי בצורה שתהא הבדיקה מובנת וברורה לו טרם רכישת הרכב. - שוכנעתי, קובע השופט, כי הקונים תומר ורעייתו הינם קונים תמימים אשר השתמשו בכל חסכונותיהם בכדי לרכוש את הרכב.

מגרש המכוניות חוייב איפא לשאת בכל נזקי הרכב ע"פ אומדן חישוב ירידת ערך והערכת השמאי לרבות פיצוי בגין עוגמת נפש, הוצאות משפט של למעלה מ 52,000 ש"ח. 

נסיעה טובה ובטוחה, חיים שריקי שמאות רכב ורכוש 054-6800905

שמאות רכב ורכוש חיים שריקי מייצג קבוצת שמאים מומחים בחישוב ירידת ערך לאחר תאונה ו/או מקרה ביטוח, משרדינו מעניק טיפול מקצועי והערכת נזקים לרכוש וציוד על כל סוגיו. חיים שריקי שמאי רכב ומוסמך מטעם משרד התחבורה, יועץ טכני ובעל מקצוע של 32 שנה בענף הרכב והרכוש.     נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ! חיים שריקי שמאות רכב ורכוש 054-6800905  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב