דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמישה טיפים מעורך דין גירושין לקראת הליך גירושין 

מאת    [ 19/06/2011 ]

מילים במאמר: 717   [ נצפה 2813 פעמים ]


בכל סיטואציה אשר עלולה להגיע לכדי הליך משפטי, יש לפנות לעורך דין מומחה, לקבלת ייעוץ משפטי בהקדם.

כאשר מדובר על הליך גירושין, חשיבותו של הייעוץ המשפטי המוקדם, עולה עוד יותר. הסיבה לכך היא מרוץ הסמכויות הקיים בדיני הגירושין, בין בית המשפט לענייני משפחה לבין בית הדין הרבני.

זהו הטיפ הראשון של עו"ד גירושין לכל אדם, העומד בפני הליך גירושין.

במצבים בהם מערכת היחסים בין בני הזוג מאפשרת זאת, כדאי לשכור את שירותיו של עו"ד גירושין אחד. זהו הטיפ השני! כך יוכלו בני הזוג לחסוך בעלויות ולקדם את הליך הגירושין.

הליך גירושין יכול להתנהל בין כותלי בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני אך הצדדים יכולים לקחת את המושכות לידיהם ולהגיע להסכם גירושין. זהו הטיפ השלישי.

בהקשר זה, נשאלת השאלה, כיצד ניתן לגבש הסכמות בענייני הגירושין, באופן היעיל ביותר. לשם כך, ימליץ עו"ד גירושין וזהו הטיפ הרביעי,  על פנייה להליך של גישור.

מה קורה כאשר גדר המחלוקת בין בני הזוג היא רחבה מאוד? מה קורה כאשר לבני הזוג ילדים משותפים ומצב יחסיהם רע ומר? קבלו טיפ חמישי – פנייה לייעוץ גירושין.

קבלת ייעוץ משפטי מוקדם

ציבור הלקוחות של עורכי דין, מתחלק לשניים: אלו אשר מגיעים לייעוץ, על כל עניין משפטי ואלו, אשר פונים לקבלת ייעוץ משפטי, ממש ברגע האחרון.

חשוב להבין – לייעוץ משפטי מוקדם יכולה להיות משמעות רבה בתוצאה של ההליך המשפטי. ישנן פעולות ואסטרטגיות, אשר ניתן ליישמן, רק בשלבים המוקדמים ולכן, כאשר פונים לייעוץ מוקדם, כל האפשרויות של הטיפול המשפטי פתוחות.

במקרה של גירושין, הפנייה המוקדמת לייעוץ, חשובה ביותר. זאת בעיקר בשל מרוץ הסמכויות הקיים בין בית המשפט לענייני משפחה לבין בית הדין הרבני.

עו"ד גירושין יכול להעניק את הייצוג המשפטי הטוב ביותר ללקוח ולהגיע לתוצאה אופטימאלית, כאשר קביעת הסמכות נמצאת בידיים שלו. היה והלקוח מקדים להתייעץ, עו"ד גירושין יכול לבחון את נסיבות התיק ולהגיש ראשון, בשם לקוחו, את התביעות בענייני הגירושין, לערכאה המתאימה ביותר.

שני צדדים – עו"ד גירושין אחד

במקרים בהם יכולים הצדדים לנהל את הליך הגירושין, באמצעות עו"ד גירושין אחד, כדאי לעשות כן. לשכירת עו"ד משותף, שלושה יתרונות מרכזיים:

1. חיסכון כספי : ההחלטה להתגרש באמצעות עו"ד גירושין אחד משותף, חוסכת כסף לצדדים, אשר ישלמו שכר טרחה לעורך דין אחד, במקום שכר טרחה כפול, לו היו פונים כל אחד, לעורך דין נפרד.

2. הליך קצר : טיפול של עו"ד גירושין יחיד, הופך את הליך הגירושין לפשוט וקצר יותר. שני הצדדים מגיעים לפגישות עם עורך הדין ומגיעים להסכמות.

3. שמירה על יחסים תקינים : פנייה לעורך דין אחד, מסייעת לצדדים לשמור על יחס מכובד אחד כלפי השנייה ומטבע הדברים, כך קל יותר לסיים את ההליך בצורה נעימה ומהירה. כאשר ישנם שני עורכי דין המטפלים בגירושין, קל יותר לצדדים להפוך את ההליך לשדה קרב של וויכוחים.

הסכם גירושין –  זו הדרך להתגרש

אחד הטיפים החשובים ביותר של עו"ד גירושין לבני זוג, המבקשים להתגרש, הוא לעשות את כל המאמצים בכדי להגיע להסכם גירושין. אין זה מומלץ להותיר את ההכרעות בענייני הגירושין לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה.

כאשר הצדדים מגבשים הסכם גירושין, הם מגיעים להסדרים המטיבים עמם וכך שני הצדדים, יוצאים שבעי רצון. פנייה לערכאות להכרעה בענייני הגירושין, כרוכה בסיכון רב וייתכן מאוד כי שני הצדדים לא יהיו מרוצים מהחלטת השופט או הדיין.

בין אם הצדדים מיוצגים על ידי עורכי דין נפרדים ובין אם על ידי עו"ד גירושין אחד, יש לשמור על ראש פתוח, על נכונות להקשיב ולהתפשר, על מנת להגיע להסכמות שיעוגנו בהסכם הגירושין. 

יתרונות הגישור בגירושין

גישור הוא אחד הכלים המוצלחים ביותר לפתרון מחלוקות וכאשר הליך גירושין, מתנהל במסגרת של גישור, ניתן לעבור את החוויה הקשה של הגירושין, בשלום, ביתר קלות.

הסכם גירושין איננו עניין של מה בכך, אלא כרוך במקרים רבים, במשא ומתן מתמשך, המלווה ברגשות קשים משני הצדדים. תפקידו של המגשר הוא להחזיר לצדדים את היכולת להקשיב זה אל זו וכך להגיע, אט אט, להחלטות בכל נושא ונושא.

ייעוץ גירושין

זוגות נשואים מחליטים להתגרש מסיבות שונות. ככל שמדובר בנסיבות קשות יותר, כך הופך הליך הגירושין לטעון ומסובך יותר.

במצבים בהם בני הזוג אינם מצליחים לדבר, מבלי לצעוק ולריב, לא ניתן להגיע להסכמה לגבי ענייני הגירושין. לכן, יש לפנות לייעוץ גירושין, אשר מסייע לבני הזוג לפרוק את המתחים ולהגיע לאיזה סטטוס קוו, איתו ניתן יהיה לקדם את הליך הגירושין.

הליך הגירושין הוא הליך משפטי מורכב, הדורש התנהלות חכמה! מאמר זה עסק בחמישה טיפים חשובים לקראת הליך הגירושין. יש לקבל ייעוץ משפטי מוקדם ככל האפשר, לעשות מאמצים, בכדי להגיע להסכם גירושין, לנהל את ההליך במסגרת גישור ולפנות לייעוץ גירושין בשעת הצורך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב